العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 08-03-2011, 05:06 PM
MITSUBISHI MAN MITSUBISHI MAN غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Dentist

MITSUBISHI MAN is on a distinguished road
افتراضي رد: سيراتو سياره الحوادث الاولي في مصر.

بالنسبة لموضوع كثرة الحوادث سببه كثرة الانتشار ... هي عملية نسبة وتناسب مش أكتر

بس عن تجربة شخصية .... فعلا السيراتو مش عربية جري خالص ... هي خفيفة وتسارعها حلو بس عند 140 بتبقى عاملة زي قطر الموت بتاع دريم بارك ومع فرملة جامدة العربية بتلف وبتتزحلق وبتلاقيها بتعمل دريفتات لوحدها
أنا عندي لانسر ( بوما ) وأخويا عنده سيراتو وبركب الاتنين وبتعرض بيهم لنفس المواقف تقريبا السيراتو فعلا مش مسعفة خالص على الاقل بالنسبة للعربية اللي انا متعود عليها (لانسر)

كان عندي واحد صاحبي عنده لانسر 1300 موديل 2004 عفشة عادية ولا رياضية ولا حاجه غيرها و جاب سيراتو السنه دي 2010 ... فضلت معاه شهرين وباعها كسر زيرو وجاب كروز لانها معجبتوش بعد اللانسر
قديم 08-03-2011, 06:07 PM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

ياجماعه العربيه فى سواقتها لذيذه وممتعه ومتحسش بعدم امان وانت سايق وسواء فرملت او مافرملتش جامد بعد 150 مش قطر موت ولا حاجه ولا بتلف وتعمل درفتات
العربيه ملاحظتى عليها انها بتتنطط وهى ماشيه من ورا ويمكن ده سبب انها تعوم مثلا لو حصل حاجه
انا باسوقها كتير وباشوفها على الدائرى كلها بتتنطط من ورا مش واحده او اتنين
انما المجمل عربيه كويسه بس انا مستغليها بصراحه

قديم 08-03-2011, 06:16 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute

شكرا عالمشاركه يارجاله وكل اللي عايزينه مصلحه الناس والصالح العام
قديم 10-03-2011, 08:59 PM
الصورة الرمزية matars
matars matars غير متواجد حالياً
من انا؟: above normal
التخصص العملى: طالب
هواياتي: الملاكمة

matars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to allmatars is a name known to all

انا احكي حكاية السيراتو مع صاحبي
اولا جبها هاي لاين سوداء
عملنا يه
قصينا حلقتين من السوست الي وره يعني حلقة من كل سسته
ثانيا جبنلها جنط مومو مقاس 16
العربية بقت زي الفل بس مبيحملش فيها اكتر من اتنين ورا وبيبقى مدايق زي حلاتي كده مع عربيتي اخري اركب اتنين غيري لاني بعامل عربيتي زي النونة
وجهة نظري
السيراتو كوبيه في اي حته في العالم اول ابوشنز 2300 سي سي الا مصر وسمعت ليبيا بس مش متاكد من حوار ليبيا ده بتقى 1600
السيراتو كلاسك يعني فئة اربع باب اول اوبشن 1800 الا مصر بردو طايب لما الناس دي عملين حساب ان العربية 1800 وفيها ابي اس اكيد مش هيبقى فيها عيوب ال 1600 بتاعت مصر
والله اعلى واعلم بس هي عربية منظرها عاجبني بس بصراحة الكروز عجباني اكتر واكتر
بس عربيتي بعشقها نيو اكسنت حببتي

قديم 07-05-2011, 04:39 AM
waelfarid waelfarid غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا

waelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to behold

هو مين اللي سايق او مين راكب مين السواق متحكم في الحصان الجامح اللي راكبه ولا المكنة بقوتها تغري السواق تبقي هي اللي راكباه بالاضافة لحالة الطرق وقلة خبرة السواق
الفرس بيختبر الفارس لو لقاه ركيب مبيوقعوش لو لقاه غشيم بينطره ههههههههههههههههه
نسأل الله السلامة