العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > Fiat Uno

قديم 26-05-2010, 06:19 PM
MohamedSotohy MohamedSotohy غير متواجد حالياً

MohamedSotohy is on a distinguished road
افتراضي رد: السيارة الأونو - مميزاتها وعيوبها

انا رئي اها عربيه فوق الممتازه وانا عندي اونو 2006 وعالجو فيها مشاكل الأونو القديمه بمعني ان عفشتها بقت قويه جدا وشكلها احلي وكمان بتوع التوكيل اومترا مخصيين قطع غيرها علشان العربيه دي بتعمل لهم دعايه جيده للفيت في مصر
قديم 09-06-2010, 10:07 AM
الصورة الرمزية foash304
foash304 foash304 غير متواجد حالياً

foash304 will become famous soon enough

انا بردة معايا اونو فاير 2006 و كنت عاوز اتعرف على واحد معاة نفس الموديل عشان عندى شوية استفسارات
- انا عامل بيها 56800 كم و عاوز اروح صيانة ال 60000 - هل هتكلف كتيييير
- انا بلاقى زيت على الموتور و الميكانيكى قالى عاوز غطاء جوان تاكيهات .... الاقية فين الغطاء دة ؟؟ الميكانيكى قاللى امش بيها انا أرط عليه لحد ماتلاقى الغطاء دة عشان مش متوافر ... بس فى ناس قالوا لى ان انا لو مشيت بيها كدة هيأثر على الموتور
- لو حد يعرف ميكانيكى كويس فى مدينة السلام او قريب منها
- انا اللى معايا فاضية و عاوز اركبلها تكييف هل ينفع ؟؟ و لو ينفع تنصحنى بأحسن تكييف اية و أحسن واحد يركب تكييف مين ؟

قديم 09-06-2010, 02:10 PM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute

انا عربيتي الاونو اتخبطت ولسه عاملة بها حادثة

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
قديم 10-06-2010, 10:19 PM
ANDLO ANDLO غير متواجد حالياً

ANDLO is on a distinguished road

والله ياجماعة ده رأي جميل بس انا مختلف معاه ... انا بعت عربيتي الاونو بعد معملت فيها كل حاجه وكانت بتستحملني بطريقه عجيبه يعني حمالة اسيه والله واصيله بس اهم شيء الصيانة اول بأول ..... وإحنا سيبنا بعض ولسه بجيبها بكل خير العيب الاكيد إنها مش عايزة احمال وشكرا
قديم 11-06-2010, 12:00 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

مشكله الاونو والاكثر خطورة جدا بشكل فاضح لاننا من اول الناس اللى جابت اونو سنة 1984 وكانت سابقة وقتها ولما نزلنا بها مصر فكروها ريجاتا هاتشباك محدش كان يعرفها ايامها
نرجع تانى الى انها سيارة غير امنة بالمرة وبابسط حركة ممكن تنقلب منك وتفقد السيطرة يعنى لا قدر الله لو ظهر حاجة امامامك او فكرت تصحح مسارك ممكن تنقلب باقل حركة وبسهوله تامة للاسف الشديد وبالتالى انصح من يمتلك السيارة انها تكون للمدن الداخلية اكثر من السفر والطرق السريعة وتوخى الحذر حتى اثناء ملفات عادية وربنا يستر على الجميع وشكرا لكم