العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 12-12-2014, 02:56 PM
semsem20479 semsem20479 غير متواجد حالياً

semsem20479 is on a distinguished road
افتراضي رد: ممكن مساعدة فى سيارة 131

فى دخان بيطلع عندى من عند الغيارات ايه سببها
وايه سبب طفى العربية منى كل شوية وانا سايقه ده عيب فى البطارية ولا ايه وازاى اقدر اتجنب الطفى بتاعها علشان بتعملها وانا ماشيه وسط العربيات وبسمع كلام كتير ارجو الرد السريع
قديم 17-01-2015, 05:05 PM
Ma7amed Ma7amed غير متواجد حالياً

Ma7amed is on a distinguished road
افتراضي رد: ممكن مساعدة فى سيارة 131

باشا انت لو لسة بتشتكي من العرس انا اخويا معاه 131 وكان عندي نفس المشكلة
البرنس اللى قلك على موضوع اكس الدركسيون ده تمام قفل كويس بس فى شوية حجات لازم تشتريهم تمام
1- ربع كيلو غراء ( كوله )
2- نصف متر موكيت يكون محمل شوية
بس وتعالي عايا

اولا هتشيل الكنبة بتاع السياره الخلفية
هتلاقي قايم فى نصف العربية فية اخرام مدوره فى الاجناب هتجيب الموكيت وتقطع حته مربعة اكبر من الخرم وحط لزق على الموكيت وعلى الحديد وتسيبة 5 دقائق من غير ما تلزق يعني اللزق محطوط على الحديد والموكيت منغير ما تلزقعم على بعض لحد ما يشد اللزق وبعدين تلزقة هتلزق كل الفتحات كلها اللى فى القايم ده وتقفل وتنسا الكنبة تاني ونضف تحتيها هتلاقي بي بي واضرب مية فى ىالقايم قبل ما تنظف تمام

ثانيا عندك مكان اكس الدركسيون من ناحية خروجة من جمب البدالات هتفتح حته فى الموكيت وتلعب اللعبة دي

اهم نقطة ؟؟؟؟؟؟؟

فى وشين حديد فى صدر العربية وانت فاتح الكبوت هتلاقيهم لونهم اسود تمام هتجيب كوتش الابواب وطقطع على قدهم من تحت وتركب الصاجتين تاني اوك بس تاكد من الكونسولة متقفل عليها تمام يعني لو عرفت تشيلها شلها وقفل بموكيت عليها
المهم انك تدعيلي علشان دي تجربة يدفع فيها فلوس دي طلعت ؟؟؟؟ وانا معاك لو فى اي حاجة
01001913609