العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Veloster - فيلوستر

قديم 20-01-2013, 04:40 AM
vigo600 vigo600 غير متواجد حالياً

vigo600 will become famous soon enoughvigo600 will become famous soon enough
جديد مالك جديد لفيلوستر

السلام عليكم
الحمد لله وبفضله جبت فيلوستر 2013 و دي بعض الصور

مبدئيا العربيه إحساس الركوب فيها مريح و كانت ناشفه في أول يوم بس خليت ضغط الإطارات 33 و حسيتها انعم من الاول.صيانة 1000 كلفت 265 مع زيت 10000 شيل.و مع كل صيانه تخفيض عشان التأمين و عضوية هيونداي.
بس يعيبها شيء واحد فقط هوا سحبها التعبان زي معظم العربيات في مصر. لما كنت فالتوكيل سألت على التيربو منها قالي مستحيل ننزلها عشان ممكن توصل 250 ألف و محدش هدفع 250 في هيونداي.
من ناحية ثبات العربيه تعتبر ثابته بالنسبه للعربيات اللي في نفس مستواها لكن طبعا فرق من ناحية الثبات و الاحساس بينها وبين العربيه القديمه اللي كانت معاي أيام السعوديه s600 2003 .و ما اظن ان في أي عربيه اشتريها هنا ترجعلي نفس الاحساس .
عامة العربيه حلوه بالنسبه لوضع البلد التعبان والغلا اللي احنا فيه.و ربنا يعينا جميعا على ارتفاع الاسعار ده و يشيلوا الجمارك عشان الناس تعرف تتنفس شويه.
..ملاحظه بسيطه .. أنا شايف قسم الفيلوستر هنا نايم و المنتدى بالنسبه لي افضل منتدى عربيات مصري. و الواحد عايز يفيد و يستفيد من تجارب الاعضاء.

و اسف على الاطاله , و شكرا لسعة صدركم.

قديم 20-01-2013, 11:28 AM
الصورة الرمزية محمد عبد النور
محمد عبد النور محمد عبد النور غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد النور
التخصص العملى: كلية الطب

محمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مالك جديد لفيلوستر

الف مبروك ياباشا

قديم 20-01-2013, 12:39 PM
Sameh Ragih Sameh Ragih غير متواجد حالياً
التخصص العملى: أخصائي مشتريات - موبينيل

Sameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud ofSameh Ragih has much to be proud of

مبروك و ربنا يعطيك خيرها و يكفيك شرها
قديم 20-01-2013, 04:55 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
ربنا يطعمك خيرها ويكفيك شرها:balloons7 1:
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 20-01-2013, 05:21 PM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

ربنا يباركلك فيها ويحفظها القسم نايم لان عدد ملاك الفليوستر قليل بوجه عام

الكلمات الدليلية
veloster, فيلوستر, هيونداى, سيارات جديدة