العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 08-04-2011, 08:25 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: ماذا فعلت حين تعطلت بك السياره على الطريق ارجو الاجابه من اصحاب التجارب واصحاب الخبره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Devill Blood مشاهدة المشاركة

لما كان معايا 128 يا خراب أسود على دى أيام لما كانت تعطل بقفلها وأروح للميكانيكى واللى يغيظك أن المشكلة بتطلع أهيف من الهيافة

ابو زومل والله يا معلم فكرتني بالذي مضي انا بردك ايام الله يحرقها بجاز ال 128 طلعت عين اهلي ومن ضمن المرات العديدة وانا ماشي في امان الله لقية العربية حصل فيها فرقعه ووقفت مكانها في الجنب الشمال علي الدائري يعني مني للتريلات والعربيات الطيارة المهم بفتح الكابوت لقية الشاكوش بتاع مجموعة الكهربة فلت ودغدغ المجموعه كلها المهم طلع عين اهلي علي ما لقيت حد فاتح لان الكلام ده كان الساعه 9 الصبح يوم الجمعه المهم جيبت علبة جديدة والميكانيكي طلع معايا بعد عناء شديد وتحايل عليه للصبح وعملتها وخدت بعضي ومشيت
قديم 08-04-2011, 10:03 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماذا فعلت حين تعطلت بك السياره على الطريق ارجو الاجابه من اصحاب التجارب واصحاب الخبره

راجع من فرح الساعة 12 باليل عربية اكسل ومعايا الاسرة بالكامل وسلك الدبرياج اتقطع .... الكلام دة كان فى اشارة روكسي دورت على ميكانيكى يغيرلى سلك الدبرياج ما فيش اضطريت انى امشي بيها كدة لغاية البيت والطريق حوالى 60 كيلو ....المشكلة مش انك تدور العربية وهى واخدة غيار وتدى بقية الغيارات وهى ماشية والطريق واقف لكن المشكلة ان الهونداى اكسيل فيها اوبشن انك لازم تدوس دبرياج عشان تدور ودى كان اصعب حاجة لانى بايد كنت بدوس على السنسور بتاع الدبرياج وانا مدى غيار وايد تانية بتدور من الكونتاكت والعربية تدور وتتحرك ولما اكون داخل على اشارة امور وهى ماشية وافضل سايب مسافة بينى وبين اللى ادامى واسايس امورى

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 09-04-2011, 12:21 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

انا الحمدلله عندي واحد صاحبي كهربائي سيارات
كل ما بتعطل العربية مني في اي حته فيكي يا مصر اقوم اتصل بيه اشرحله الوضع يقوم هوا يستنتج المشكلة فين او يسأل ميكانيكي زميله و يعرف المشلكة - يقوم يشتري اي قطع غيار محتاجاها العربية قبل ما ييجي و ياخد اي عربية في الورشة او يخللي زبون او صاحبه يوصله لحد عندي و في الاخر ياخد بعضه و يمشي من غير ما يرضى ياخد فلوس حتى
و لو المشكلة محتاجة ميكانيكي ممكن يجيب ميكانيكي معاه
طبعا انا عندي دم - بدفع تمن المواصلات لو جه مواصلات و بدفع تمن الميكانيكي و قطع الغاير
و بردله الواجب 3 مرات في اي مناسبة - يعني انا برضه جدع معاه في حاجات تانية كتير
بس الحمدلله لانه فعلا بينقذني في مواقف بايخة قوي
و طبعا انا برضه عندي خلفية - يعني لو حاجة عطلت ساعات بعرف احلها بنفسي
قديم 09-04-2011, 12:39 AM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

أول سيارة ركبتها فى حياتى كانت سيارة سيات 133 موديل 82 وورتنى الويل ، فى مرة كنت رايح بيها الشغل فى الكيلو 23 على الطريق الصحراوى وإذا بالسير بتاع المروحة يتقطع والعربية تسخن فتحت كبوت العربية ( اللى هو شنطتها ) لقيت سير مستعمل بس حالته كويسة ومعاييش أى عده ، بس كنت شفت واحد بيركب سير لغسالة عادية بين طارتين رحت عامل زيه ودورت العربية ودارت وكملت على الشغل

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية
قديم 09-04-2011, 01:22 AM
عبدالله عبدالوهاب عبدالله عبدالوهاب غير متواجد حالياً

عبدالله عبدالوهاب has a spectacular aura aboutعبدالله عبدالوهاب has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل عبدالرحمن مشاهدة المشاركة

أول سيارة ركبتها فى حياتى كانت سيارة سيات 133 موديل 82 وورتنى الويل ، فى مرة كنت رايح بيها الشغل فى الكيلو 23 على الطريق الصحراوى وإذا بالسير بتاع المروحة يتقطع والعربية تسخن فتحت كبوت العربية ( اللى هو شنطتها ) لقيت سير مستعمل بس حالته كويسة ومعاييش أى عده ، بس كنت شفت واحد بيركب سير لغسالة عادية بين طارتين رحت عامل زيه ودورت العربية ودارت وكملت على الشغل
اين اصل الموضوع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟