العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مصر بايكرز

مصر بايكرز قسم الدراجات النارية - موتوسيكلات - صور دراجات - استعراضات - احدث موديلات الدراجات - اشهر القائدين - مناسبات وانشطة الدراجات النارية فى مصر والعالم Masr Bikers

قديم 20-02-2011, 06:26 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تعديل الموتوسيكلات

وانا كمان...

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 07-07-2011, 03:21 PM
BADOOKA BADOOKA غير متواجد حالياً

BADOOKA is on a distinguished road
مميز رد: تعديل الموتوسيكلات

تم بحمد الله تعديل اول ماكينه صينى موديل هوجان 7 الى كاستم مثل الهوندا ستيد تماما والتعديلات بجانبها سعرها كالاتى 1-جادون ستيد مسطرهستانلس كوبى 200جنيه 2-لقم علايه جادون 110جنيه 3-شكمان2فرده مكرونه كوبى الكوبرا 450جنيه4-فرده كاوتش خلفى عريض مقاس 15-90-150ب450 جنيه تايوانى ماركه DURO -مقابض نيكل كروم ستيد اوريجينال 160جنيه -كتله باكم نيكل 90جنيه -كتلتان انوار ومارش واشارات نيكل كروم كوبى 75جنيه -كرسى شادو قطعه واحده ب280جنيه -دراع دبرياج اوفرامل يد نيكل كروم 40جنيه - دواسات ستيد كوبى فرامل ونقل غيارات نيكل كروم 250جنيه +استكرات هوندا ستيد تانك واجناب 30جيه -فانوس خلفى شادو اوريجينال نيكل كروم 250جنيه تعديل رفرف خلفى 50جيه - طلاء دوكو فرن جميع الالوان 200جنيه كشاف امامى ستيد كوبى 75جنيه -تنكيل كروم اى قطعه معدن حتى ولو كانت الومونيوم وسيتم رفع الصور للماكينه وقطع الغيار قريبا جدا للمصداقيه الموديلات التى نقوم بتعديلها هوجان 7-دايون7 TE STEEL - هانكو -كواساكى- نيترو - هامرز-واى موتوسيكل شبه الهارلى واتفرج اولا واسال وقرر مع تحياتى Mr.badooka 0168508297 الورشه 28ش جمال عبد الناصر -عزبه النخل الغربيه
قديم 02-08-2011, 02:08 AM
الصورة الرمزية Jack Box
Jack Box Jack Box غير متواجد حالياً

Jack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant future

مفيش احسن من التعديلات وانا عملت موضوع عن تعديلات الشكمان والفلاتر
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=42443

قديم 14-08-2011, 11:23 AM
mottohotto mottohotto غير متواجد حالياً

mottohotto will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BADOOKA مشاهدة المشاركة

تم بحمد الله تعديل اول ماكينه صينى موديل هوجان 7 الى كاستم مثل الهوندا ستيد تماما والتعديلات بجانبها سعرها كالاتى 1-جادون ستيد مسطرهستانلس كوبى 200جنيه 2-لقم علايه جادون 110جنيه 3-شكمان2فرده مكرونه كوبى الكوبرا 450جنيه4-فرده كاوتش خلفى عريض مقاس 15-90-150ب450 جنيه تايوانى ماركه DURO -مقابض نيكل كروم ستيد اوريجينال 160جنيه -كتله باكم نيكل 90جنيه -كتلتان انوار ومارش واشارات نيكل كروم كوبى 75جنيه -كرسى شادو قطعه واحده ب280جنيه -دراع دبرياج اوفرامل يد نيكل كروم 40جنيه - دواسات ستيد كوبى فرامل ونقل غيارات نيكل كروم 250جنيه +استكرات هوندا ستيد تانك واجناب 30جيه -فانوس خلفى شادو اوريجينال نيكل كروم 250جنيه تعديل رفرف خلفى 50جيه - طلاء دوكو فرن جميع الالوان 200جنيه كشاف امامى ستيد كوبى 75جنيه -تنكيل كروم اى قطعه معدن حتى ولو كانت الومونيوم وسيتم رفع الصور للماكينه وقطع الغيار قريبا جدا للمصداقيه الموديلات التى نقوم بتعديلها هوجان 7-دايون7 TE STEEL - هانكو -كواساكى- نيترو - هامرز-واى موتوسيكل شبه الهارلى واتفرج اولا واسال وقرر مع تحياتى Mr.badooka 0168508297 الورشه 28ش جمال عبد الناصر -عزبه النخل الغربيه
جميل اوى الموضوع ده و عجبنى جدا فعلا المصريين مبيغلبوش ابدا يعنى تقدر تحقق حلمك ب 5000 جنيه و تلاقى نفسك راكب هارلى يابلاش انا فعلا ناس كتير مركبه شكمانات على الصينى و شكلها جميل مع الصوت جامد جدا
بخصوص الكاوتش ممكن ترفع لينا صوره لانى محتاج اشوف النقشه بتعته و كمان الكاوتش الامامى
و بالنسبه للشكمان عندك حاجه لموتور 1000 بس يكون للريس هوندا 1000 لانى ركبت واحد و مش مقتنع بيه
منتظرين ردك يا باشا
سلام
قديم 18-03-2012, 08:16 PM
محمودسراج محمودسراج غير متواجد حالياً

محمودسراج is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem poky مشاهدة المشاركة

دة مش صح طبعا عشان الي بيجيب موتوسيكل مش بيعدل غير لما يتبهدل والتعديل مش بيطلع حلو بسبب عدم الدقة وانا شوفت موتو سيكلات كتير اتعدلت وبقت احسن من الاول واساسا التعديل بالنسبة للموتوسيكل حاجة مش منتشرة خالص في مصر وانا حبيت اعمل حاجة جديدة ولو حضرتك استنيت لحد لما انزل صور الموتو سيكل بتاعي بعد التعديل ممكن تغير وجهة نظرك واصلا اخلبية المكن الهارلي الي بتشوفو في امريكا معدل وابسط حاجة خش علي اليو تيوب واكتب steed400واتفرج علي المكن الهوندا400 المعدل عامل ازاي وياريت اي حد عندو فكرة تعديل يقولها او حد عاوز يعدل موتوسيكلو يقول وفي ناس فهمة كتير هترد علية
انا كنت معدل مكنه عندي ولو عاوز تشوف صورتها ممكن تراسلني علي البريد الكتروني بس معايا دلوقتي ياباني prinsprins47@yahoo.com