العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 05-10-2010, 04:25 PM
hashim919 hashim919 غير متواجد حالياً

hashim919 is on a distinguished road
افتراضي هشتري فيرنا بس في ناس بتلعب في دماغي

ازيكوا احلي شباب انا ان شاء الله هشتري فيرنا الشهر الجاي بس واحد صاحبي شغال يلعب في دماغي وبيقنعني بالوجااان بيقولي احسن.انا مرتاح للفيرنا اتوكل وأشتري ولا ايه
قديم 05-10-2010, 04:29 PM
الصورة الرمزية الدملاوي
الدملاوي الدملاوي غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: إدارة فندقية
هواياتي: القراءة والتحليل

الدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هشتري فيرنا بس في ناس بتلعب في دماغي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hashim919 مشاهدة المشاركة

ازيكوا احلي شباب انا ان شاء الله هشتري فيرنا الشهر الجاي بس واحد صاحبي شغال يلعب في دماغي وبيقنعني بالوجااان بيقولي احسن.انا مرتاح للفيرنا اتوكل وأشتري ولا ايه

أعتبرني أنا كمان صاحبك وأسمع كلامنا وأتوكل على الله وهات اللوجان وهتدعيلي في المستقبل أن شاء الله

أطيب تحية
قديم 05-10-2010, 04:37 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

اهلا و سهلا استاذ هاشم في مصر موتورز
بالنسبه للفيرنا عربيه كويسه و اللوجان كمان كويسه
شوف انت مرتاح لاي عربيه اكتر و استخير و توكل علي الله
مافيش عربيه كامله و الكمال لله سبحانه و تعالي
كل عربيه حتلاقي فيها ميزه و فيها عيب.
الرينو :تقفيل جيد .موتور قوي.قطع غيار قليله و صيانه صعبه خارج التوكيل حتي الآن
الهيونداي :تقفيل مقبول .موتور قوي .قطع غيار رخيصه و متوافره خارج التوكيل بكثره و سهوله تواجد من يصين السياره خارج التوكيل.بالنسبه الي شكل افضل من اللوجان قليلا
شوف انت تحب ايه و مرتاح في اي عربيه اكتر

حـازم خـضـر

قديم 05-10-2010, 05:43 PM
الصورة الرمزية spear7
spear7 spear7 غير متواجد حالياً

spear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of light

و الله اللي اقدر اللي اقولهولك الاتنين حلوين قوي يعني اللوجان ثبات و متانة و عربية محترمة و موتور معقول و تقفيل زي الفل بس خد عندك قطع غيار غير متوفرة خارج التوكيل و غالية و هاتزعلك جامد في اول شهور لأن اول شهر لسة مخدتش ابعادها حلو فتاخد خدوش و قرف و اشي فانوس وبتاع ثانيا عربية غير مريحة للسائق معرفش ازاي بس انا عشان طويل مكنتش قاعد مستريح فيها يعني نزلت الكرسي و رجعت ورا خالص و رفعت الدركسيون للآخر و لقيته يدوب على لامؤاخذة حجري
نيجي لوحش الطرق المصرية الشبح النفاث الفورنا زي مابحب اسميها ثبات معقول موتور قوي و على فكرة الشركة عاملاه عشان تعالج مشكلة السحب اثناء التكييف يعني هتلاقي منطقة الشرق الاوسط 1600 و برة الشرق الاوسط و المناطق الحارة 1300 و 1100 كمان المهم عربية تمام و قطع غيار على الرصيف وقريب كشك قطع غيار فيرنا زي السجاير و ببلاش اقتصادية مريحة تشيل 3 مستريحين ورا غير انك قاعد مستريح و انتا بتسوق و بتخلي اللي وراك قاعد مستريح تكييفها تلااااااااااااااااااااااا جة تحكمها سلس و سريع باور هيدروليك و بتشوف ابعاد العربية كلها و و مش هاتخبط كتير و على العموم اطحنها مش هاتقول لا ممكن تغير جسم العربية كله من غير متاخد بالك و حلوة قوي و مش هاتزعلك في يوم بس عيوبها اولا عم غبور اكبر عيب راجل مبهدل العربية تماما و احسن له يقفل التوك توك هايكون اوفر و هايبيع جامد برضوا اول ماتجيبها ارمي الجنوط المعفن ال 13 لو انتا مانيوال لأن الهيئة العربية للتصنيع جابوا غطا حلة و قلبوه جنوط ولونه رصاصي خد بالك بيخلي العربية مفيش ثبات بعد 120 و غير طقم الكاوتش المعفن النسر الدرجة التالتة ابو 30 جنيه الفردة و هات بريدجستون اصلي هاتحس انك مش راكب عربيتك اللي كنت سايقها قبل كدة ولو جالك اللاسا التركي سيبه فترة معاك يعني حوالي 3 اشهر و ابقى غيره هوا معقول ولو انتا جبت اوتوماتيك هتلاقي الجنوط 14 كوري الجنوط لونه اسود عشان مينضحكش عليك بس زائد عيوب تقفيل مصري عم غبور حبيبنا اللي بيصحى الصبح يغلي العربية و ينام يصحى تاني يوم يغليها بس ياسيدي هي دي عيوب العربيتين و احسنلك هات فيرنا لو انتا الحالة معاك مش قد كدة انما لو تقدر على اللوجان هاتها هي ارخص من الفورنا و بنت حلال و امان كتير عن الشبح النفاث
قديم 05-10-2010, 07:02 PM
الصورة الرمزية الدملاوي
الدملاوي الدملاوي غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: إدارة فندقية
هواياتي: القراءة والتحليل

الدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spear7 مشاهدة المشاركة

و الله اللي اقدر اللي اقولهولك الاتنين حلوين قوي يعني اللوجان ثبات و متانة و عربية محترمة و موتور معقول و تقفيل زي الفل ----- كلام جميل ومعقول وتقييم عادل جداً ----- بس خد عندك قطع غيار غير متوفرة خارج التوكيل ------ لحظة من فضلك كان هذا فعلاً أما الأن فالوضع مختلف وأنزل التوفيقية وأنت تعرف -----و غالية -----واللانوس وكده ب ممكن تكون أغلى شوية من الفيرنا س صدقني فرنساوي أصلي ومعمرة وبتساوي قطع الغيار الكوري الأصلي للفيرنا ----- و هاتزعلك جامد في اول شهور لأن اول شهر لسة مخدتش ابعادها حلو فتاخد خدوش و قرف و اشي فانوس وبتاع ----- مش معاك يا صديقى هي عربية زي أي عربية ولو أنت بتسوق على قد حالاتك زينا كده كلنا مش هتحتاح اكتر من يومين تلاتة بالكتير أوي وكله هيبقى تمام -----ثانيا عربية غير مريحة للسائق معرفش ازاي بس انا عشان طويل مكنتش قاعد مستريح فيها يعني نزلت الكرسي و رجعت ورا خالص و رفعت الدركسيون للآخر و لقيته يدوب على لامؤاخذة حجري ------ لا اعتقد فكما قلت حضرتك تقدر تنزل الكرسي وتطلعه وتفرده للخلف أو تجيبه للأمام تبقى أزاي مش مريحة؟؟؟-----
نيجي لوحش الطرق المصرية الشبح النفاث الفورنا زي مابحب اسميها ثبات معقول موتور قوي و على فكرة الشركة عاملاه عشان تعالج مشكلة السحب اثناء التكييف يعني هتلاقي منطقة الشرق الاوسط 1600 و برة الشرق الاوسط و المناطق الحارة 1300 و 1100 كمان المهم عربية تمام و قطع غيار على الرصيف وقريب كشك قطع غيار فيرنا زي السجاير و ببلاش اقتصادية مريحة تشيل 3 مستريحين ورا غير انك قاعد مستريح و انتا بتسوق و بتخلي اللي وراك قاعد مستريح تكييفها تلااااااااااااااااااااااا جة تحكمها سلس و سريع باور هيدروليك و بتشوف ابعاد العربية كلها و و مش هاتخبط كتير و على العموم اطحنها مش هاتقول لا ممكن تغير جسم العربية كله من غير متاخد بالك و حلوة قوي و مش هاتزعلك في يوم بس عيوبها اولا عم غبور اكبر عيب راجل مبهدل العربية تماما و احسن له يقفل التوك توك هايكون اوفر و هايبيع جامد برضوا اول ماتجيبها ارمي الجنوط المعفن ال 13 لو انتا مانيوال لأن الهيئة العربية للتصنيع جابوا غطا حلة و قلبوه جنوط ولونه رصاصي خد بالك بيخلي العربية مفيش ثبات بعد 120 و غير طقم الكاوتش المعفن النسر الدرجة التالتة ابو 30 جنيه الفردة و هات بريدجستون اصلي هاتحس انك مش راكب عربيتك اللي كنت سايقها قبل كدة ولو جالك اللاسا التركي سيبه فترة معاك يعني حوالي 3 اشهر و ابقى غيره هوا معقول ولو انتا جبت اوتوماتيك هتلاقي الجنوط 14 كوري الجنوط لونه اسود عشان مينضحكش عليك بس زائد عيوب تقفيل مصري عم غبور حبيبنا اللي بيصحى الصبح يغلي العربية و ينام يصحى تاني يوم يغليها بس ياسيدي هي دي عيوب العربيتين و احسنلك هات فيرنا لو انتا الحالة معاك مش قد كدة انما لو تقدر على اللوجان هاتها هي ارخص من الفورنا و بنت حلال و امان كتير عن الشبح النفاث

أطيب تحية