العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

قديم 04-06-2012, 02:38 PM
Mohamed Eltabiey Mohamed Eltabiey غير متواجد حالياً

Mohamed Eltabiey is on a distinguished road
افتراضي رد: رابطة ( تسعير السيارات المستعمله)

معلش انا اسف بس لو ممكن تقولي كمان مميزات وعيوب الميجان
قديم 04-06-2012, 02:47 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Eltabiey مشاهدة المشاركة

معلش انا اسف بس لو ممكن تقولي كمان مميزات وعيوب الميجان

بالنسبه للميجان موديل 99

حضرتك تسال فى قسم الرينو افضل

بد ما اقول معلومه غلط

و هما هيفيدوك اكتر منى باذن الله

اى استفسار اخر انا تحت امر سعادتك

تحياتى

قديم 04-06-2012, 03:23 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yahiaashraf مشاهدة المشاركة

انا كان معايا قبل كده اوبل فيكترا موديل 99 و موديل 2002

و نصيحه منى بع عذاب

بلاش اوبل فيكترا

و لو لاحظت كمان انه الشركه وقفت انتاجها

لو عاوز اوبل خليك فى الاسترا احسن مليون مره منها
فى حدود 2005 الشكل الجديد

الفيكترا ميزيتها شكلها الجذاب بس

و لو مصمم اكتر على الفيكترا

شوف الفيكترا الاستيراد

فى اعلانات يقولك وارد المانيا

وراد الخارج كده دى اللى احسن من اللى عندنا بمصر

مستنى ردك

: CONGRA~238::C ONGRA~238:
مساء الفل يا أستاذ يحي
طبعاً بعد أول سطريين كتبتهم حضرتك عن الأوبل , أستحالة أنى افكر فيها تانى ويكفى أن مصنعها وقف أنتاجها يعنى أبو قرشين بقى قرش

شاكر لحضرتك أنك ذكرت تجربتك الشخصية مع العربية دى .

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 04-06-2012, 03:35 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute

تمام

بص يا سيدى

بالنسبه لاول رابط

انت حطيته غلط

تبقى تبعتهولى تانى

بالنسبه لتانى رابط

اللى هو عن الشيروكى موديل 93

فهى سعرها كده كويس
و كمان انا شايف ان حالتها ممتازه
ده فى الصور بس
و لو على كلامه ان حالتها ممتازه
تبقى كويسه
بس انا عن نفسى مش بحب العربيه دى

بالنسبه للانسر فسعرها غالى اوى اوى اوى

هى اخرها 47 الف جنيه مصرى

اى استفسار انا تحت امر سعادتك
: 010104~171:
: CONGRA~238::C ONGRA~238:
معلش أنا أسف أنى وضعت الرابط غلط وبعدين حاولت أدور عليه النهاردة مش لأقى يظهر أنه كان لأعلأن قديم ومدته خلصت , هو عامتاً كان لعربية جولف موديل 2006 أو 2007 مش فاكر وكانت رشة كل حاجة حتى السقف بس موتور ساليم وعفشة سليمة وصالون ممتاز ولكن كان فيه خبطة فى القائم اليمين وصاحبها كان عاوز فيها 67 ألف .
العربية الشيروكى , أنا يمكن ميال ليها شوية زى الداستر علشان عالية عن الأرض وأنا بحب العربيات العالية لكن الواطية دى بتزهقنى فى شوارع مصر الجميلة ده غير أن البودى بتاعها جامد مش زى العربيات الورق بتاعت اليومين دول بس هو اللى مخلينى بفكر فيها ألف مرة هو الضريبة بتاعتها السنوية وكمان أستهلأك البنزين وموديلها القديم اللى مش عارف لو حبيت فى يوم بعد ما أجبها أبيع فهعرف أبيع بنفس السعر ولأ محدش هايخدها وهاخسر .ولولأ ذلك أنا كنت جبتها بدون تفكير .

وأنا على فكرة متفق مع حضرتك ان سعر الأنسر دي غالى أوى والناس بقت بتضرب أسعار مبالغ فيها أوى عشان لما حد يفصال فميبقاش بردوا خسران .

أنا عندي الأولأد ميالين قوى للأنترا , وأحنا بطابعنا بنحب التغير كل شوية فعشان كده الكل متفق أن الألنترا سهلة البيع .
طب أيه رأى حضرتك , انا ظهر أمامى اليوم حتة ألنترا موديل 2007 كاملة أتوماتيك والتكيف تاتش , تانى مالك , ماشية 93 ألف كيلو والرخصة باقى فيها ستة شهور , رشة اكصدامين ورشة رفرف يمن أمامى وفبريكة جوة , حالة جيدة جداً وصاحبها عاوز فيها 74 ألف , أيه رأى حضرتك فى الكلأم ده

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله

قديم 04-06-2012, 04:13 PM
virusx_x virusx_x غير متواجد حالياً
هواياتي: نتاوي

virusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to beholdvirusx_x is a splendid one to behold

عيوب الاسكورت:
موضوع الحك ده مكفره و لما بيكون محمل على الاخر ساعات بينزل الناس عند المطب و يركبهم تانى بدون مبالغه
قطع غيار غاليه و هتلف عليها شويه
سحب الموتور على التانى رخم على السرعات القليلة يعنى على 20 تلاقى العربية بتسقف و تضطر تغير الفتيس على الاول

معلش يا أتاذ يحيي ان لا اتفق معاك في النقطة ديه ابدا انا معايا اسكورت 98 1300 وعمرها معملت كدا ابدا و ساعات بديها ال3 مش التاني بالغلط و بتمشي من غير متسقف بس بتاخد وقت اطول علي متجمع بس ممكن تكون بتعمل كدا عشان بحطلها 92 و ياريت لو حضرتك تفيدني يتحطلها 92 ولا 90 ولا 80 لآن دورت علي الكتالوج ولقيت بيقول 91 واسف اني خرجت عن الموضوع

سعرها ارخص بكتير من الميجان

بالنسبه للرينو ميجان شكلها احسن بكتير من الفورد

و انتشارها اكبر من الفورد

سعرها اغلى من الفورد بتصول للاربعينييات

اى استفسار انا تحت امر سعادتك

تحياتى

الكلمات الدليلية
تسعير