العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 16-12-2011, 03:39 PM
drasd drasd غير متواجد حالياً

drasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud of
افتراضي السلام عليكم بافكر في البريليانس وخايف من قطع الغيار والصيانة

السلام عليكم
كل ماشوف البريليانس خصوصا ال FSV راكنة في الشارع او معدية من جنبي عيني بتبقى هاتطلع عليها وبا قول الواحد يضحي وي جيبها بس بصراحة خايف جدا من اسعار قطع الغيار والصيانة وخصوصا ان تمنها سواء جديدة اومستعمل يقترب من عربيات تانية منتشرة اكتر منها
ياريت اللي معاهم العربية يجاوبو بصراحة هل تستهاهل التمن دا وايه اخبار قطع الغيار والصيانة
بصراحة وبدون مبالغة
قديم 17-12-2011, 11:36 PM
drasd drasd غير متواجد حالياً

drasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud of
افتراضي رد: السلام عليكم بافكر في البريليانس وخايف من قطع الغيار والصيانة

ايه يا جماعة الصحراء دي
ما فيش حد يعبرني
قديم 18-12-2011, 11:48 AM
الصورة الرمزية elalfy1000
elalfy1000 elalfy1000 غير متواجد حالياً

elalfy1000 is a glorious beacon of lightelalfy1000 is a glorious beacon of lightelalfy1000 is a glorious beacon of lightelalfy1000 is a glorious beacon of lightelalfy1000 is a glorious beacon of lightelalfy1000 is a glorious beacon of light

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

انا كنت من اشد المعجبين بيها وكنت حجزتها يوم 24 / 9 /2011 فى معرض اوتو ماك وكان ميعاد الأستلام اول شهر 12 والى الأن لم تصل ونظرا لأن سيارتى كانت ستنتهى رخصتها اول شهر 12 فكنت مضر لبياعتها واصبحت بدون سيارة فقررت البحث عن ماركة ثانية ووفقنى الله الى ليفان 620 تقريبا بنفس السعر وشكلها جميل واوسع واكبر من البرليانس fsv وخاماتها تقريبا زيها او افضل فالفرش الداخلى جلد طبيعى والتابلوة جلد مطعم الخشب ونفس الأوبشن ان لم يكن فيها زيادات
واشتريتها بقالها معاية حوالى 20 يوم عملت حوالى 2000 كليو متر لحد دلوقت مفيش اي مشاكل تذكر وثباتها عالى جدا وفراملها ما تيحكيش عليها فيها حاجة غريبة كدة مش عارف هى اية بس جامدة جدا يوم ما استلمتها كان معاى صديقى راكب تويتا يابانى مو 2007 خليته هو الى سائقها من التوكيل الى منزلى لما قابتة تانى يوم قالى انا بعد ما نزلت مت سيارتك وركبت سيارتى حسيت انى انا كدة معنديش فرامل
المهم فكر فيها وابحث عنها فى المنتديات وخذ اراء الجميع وليوفقك الله لما فية الخير لك
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
قديم 18-12-2011, 01:28 PM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of

بص ياباشا هى العربية مش معايا للاسف ( وانا من اشد المعجبين بيها ) ولكنى كنت من اوائل الناس المتابعين ليها حتى من قبل ماتنزل مصر وكنت بنصح بيها ناس كتير وخصوصا لما سعرها نزل لان هى اول ما نزلت تقريبا فى 2008 كان سعرها مقارب 90000 وكانت المانيوال ولما ملاقيتش اقبال عليها لانه طبيعى عربيه صينى ولسه جديدة فى السوق المصرى بتاع اشترى المتجرب وتمنها غالى ممكن اركب بيه حاجات تانية كتيييييير ومعروفه ومجربه وكانت اسعار الصينى اللى فى مصر اقل من 70000 يبقى ليه الواحد يعمل فى نفسه كده ولكن علشان التوكيل محترم جدا وبيهتم باراء الناس وبيعمل دراسات ازاى الناس فى مصر بتفكر سرعان ما قام بتخفيض سعره الى ما يقارب 70000 علشان تنافس وتنتشر وبعد كده يبقى يعلى سعرها واحده واحده( نظريه بردوه ) وفعلا من اول العربية ما سعرها نزل والانتشار ابتدى يظهر ويبان والحجوزات على ودنه المهم وبعد كل ده العربية انا نصحت بيها زميل ليه وراح واشتراها وكانت موديل 2010 وما شاء الله من ساعة ما جابها وهى معاه 100 / 100 وما اشتكاش منها خالص وانا كمان كنت بوقف اى حد بلاقيه راكبها فى الشارع وبساله عليها وبالامانه كانوا بيشكروا فيها جدا وكمان صاحبى ده راح التوكيل مرتين لان المرايه بتاعت الجانب اتكسرت مرتين يعنى خبطات عاديه ( مش عيب فى المرايه يعنى ) وكانت بتتغير فى التوكيل وعادى جدا ومن غير اى مشاكل وبتترش عندهم وكل حاجه وصحيح ان توكيل البافاريه غنى عن التعريف و محترم لابعد الحدود وكمان هو وكيل لبى ام وغيره الا ان اسعاره للبريليانس عاديه جدا يعنى بيفرق مابين عربية ب 75000 وعربيه ب 250000 .وانا نفسى اشتريها لغاية دلوقتى وان شاء الله استلمها بعد 6 شهور حتى مش مهم هو الواحد بيشترى عربيه كل يوم وبعدين العربيات بتعتبر سلع معمره فمش خساره فيها انك تستنى عليها وخصوصا انها تستاهل وانا ان شاء الله اول ما الظروف تسمح لى هحجزها على طول وانا مش سايبها انا باستمرار متابع كل اخبارها واسعارها وانت بردوه ابقى اسال عليها تانى وادخل القسم الخاص بيها على المنتدى وشوف وصلى استخارة وربنا يوفقنا جميعا للخير.
( ودى وجهة نظرى ومش فرض انك او غيرك يلتزم بيها وشكرا )
قديم 18-12-2011, 02:56 PM
Neo206 Neo206 غير متواجد حالياً

Neo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond repute

متابع معاكو