العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 16-05-2010, 03:24 AM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بريليانس ولا بروتون

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hmatchy مشاهدة المشاركة

اولاً سلامو عليكو يا أعضاء منتدى مصر موتورز
دى أول مشاركة ليا هنا وسطيكو و أتمنا مش تكون الأخيرة
انا بصراحة مش قدرت اسكت لما شفت الهجوم دا على frv على فكرة مشاكل اللى ركبوا الجين 2 اكتر بكتير من مشاكل ال frv و دا كلام ناس ركباها بصراحة انا مش سئلة هى ايه لأن كنت يومها راكب مع صاحبى frv و كنا بنشد مع جين 2 على فكرة اخرها 170 فى الوقت اللى frv كانت 180 و لسا ال rpm مش على اخره و ممكن توصل 200 مرتاح
و الثبات ال frv تكسب بكتيييييييييييييير
انا صاحبى قالى هوريك اد ايه العربية دى استيبل وخد غرزة فى حارة واحدة صد رد يعنى جه من ورا عربية و رجع تانى أدمها فى نفس الحارة و الكلام دا كان على سرعة 180 بصراحة انبهرت بالعربية و للعلم هو كان راكب ابليها لانسر بومة و قالى البريلليانس كاركوبة وسواقة احسن من البومة
و انا افتنعت بكلامو
وموضوع قاعدة المتور المكسورة دا بافريان اثبتت ان كان فى خدوش فى الشاسيه من تحت يعنى قعدة الماتور خدت خبطة و اتكسرت و دا ممكن يحصل فى اى عربية
بس مع البريلليانس الوضع مختلف علشان صينى و اللى عاوزين يثبتوا كلامهم ان الصينى وحش و انهم كان ليهم نظرة مستقبليه هما اللى بيهجموا الصينى كلو
يا جماعة البريليانس زيها زى اى عربية كويسة فيها نسبة خطاء بس الفكرة كام %
يا ريت اللى يقول رأيو يكون عن تجربة
ورغم اعجابى الشديد ب frv و انا ناوى اجيب fsv إنشاء الله لاكن هكون واضح وصريح
العيبين الوحدين فى frv هما صوت الخبطة اللى فى أخر الباور لما يتكسر على أخرو
العيب التانى ان العفشة بتحتاج تربيط كل 5000 كيلو
بس عافشتها كويسة و لو اخت بالك منها هتعمر معاك

أولا أزاى عايز تقارن أنتشار الجين 2 الرائعة بالأف أر فى اللى بنشوفها كل شهر ولا حاجة
ثانيا العربية مش بسرعتها بل بقوتها وإستحمالها وثباتها وإالخ ,مفيش عربية فى تاريخها أسمها أتخدشت يبقى الماتور يقع والنبى لو وقعت بيها من كبرى ميحصلش كده أبدا ليه هى بيسكلته ,يا أخى عشان أنت هاتجيب صينى لا تصبح الأمور بهذه الشكل فكل شئ حدوده العربية محترمة ولكنها لا ترقى أبدا للجين 2 من حيث الخامات وقطع الغيار والأستحمال ولكنها أجمل من الأمام والجين 2 أجمل من الخلف معلش برضه أنت لو قدامك منتج ماليزى والتانى صينى هاتختار
أى؟؟؟؟ أنا أخوك وأحب لك الخير فأعرف أن العربية دى هاتزهق منها بسرعة شديدة وهاتكون عايز تبيعها وهاتتصدم لأن تمنها هايكون ذى تمن الكرستالة اللى موديل 1998

التعديل الأخير تم بواسطة Devill Blood ; 16-05-2010 الساعة 03:31 AM
قديم 16-05-2010, 12:13 PM
Hmatchy Hmatchy غير متواجد حالياً

Hmatchy is on a distinguished road

3azyzy devil e3zorny haktb franko 3lshao men el fone
Awlan thnx 3ala rdak we npashak ma3aya tany 7aga ana 7abeb awd7lak 7aga el brilliance aktr 3arbya syny fyha 5bra orby we ybany men awel tasmemha l7d matorha heya bs el 5amat heya ely syny we da ta2reban 7al kol el 3arbyat talt 7aga ana mosh bashkor fe el 3arbya 3lshan hgbha isa bs ana hagbha 3lshan ana we kol ely rkbha bnshkor fyha we erga3 lmod3 el mator ely we2e3 da htla2y bavarian 5yrtlo el 3arbya tftkr law el 3arbya 3yobha kter hy3mlo kda??!
Aked kano hytansho we ye2olo mahy kda kda fashla
Bos ya sa7by(atmna tkon f3lan bdayt sadaqa) el frv ma3a 2 as7aby wa7da 3amla 40alf kilo we el tanya 10alaf kilo walahy byshkro fyhagdan
Ama modo3 e3adt el by3 da mosh dalil 5ales 3ala enha 3arbya 7elwa aw we7sha da bs 7asb entsharha we ana ma3ak ely by7b ye5yar kter ye5alyh f ay 7aga ma3ada el syny we el amricany bel zat we aked enta fahmny
Ana bgd sa3ed bel 7ewar ma3ak we atmna el e5tlaf f el ra2y la yofsed lel wed qadeya
قديم 17-05-2010, 12:16 AM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tefa_king1 مشاهدة المشاركة

انا من راى الشخصى خايك فى الجين 2 موتور قوى شبابيه اوى نشفه على حسب كلام الناس قطع الغيار بقت بره التوكيل
مصطفى انت مدمن جين تو
وعن تجربه
قديم 03-02-2012, 05:51 AM
Hmatchy Hmatchy غير متواجد حالياً

Hmatchy is on a distinguished road

تسمحولى افتح الموضوع تانى بعد سنتين تقريبن وبعد 45000 كيلو بال FSV يا ترا الناس لسه عند رأيها فى العربيه دى؟
قديم 03-02-2012, 03:25 PM
midoelmodamer midoelmodamer غير متواجد حالياً

midoelmodamer is just really nicemidoelmodamer is just really nicemidoelmodamer is just really nicemidoelmodamer is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hmatchy مشاهدة المشاركة

تسمحولى افتح الموضوع تانى بعد سنتين تقريبن وبعد 45000 كيلو بال FSV يا ترا الناس لسه عند رأيها فى العربيه دى؟
ابدا بنفسك يا باشا وقولنا اخبارها ايه معاك