العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 10-02-2011, 02:36 AM
الصورة الرمزية abo-salama
abo-salama abo-salama غير متواجد حالياً

abo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud ofabo-salama has much to be proud of
افتراضي رد: فنانون أيدوا النظام و طالبوا باحراق المتظاهرين!

الرجال مواقف واراء لنا كل التعازى فى الشهداء
قديم 10-02-2011, 03:59 AM
الصورة الرمزية lol64
lol64 lol64 غير متواجد حالياً

lol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond reputelol64 has a reputation beyond repute

انا طبعا باعترض على كلمه يحرقوا بتوع التحرير
لكن ياجماعه الراى لايمكن حد يحجر عليه لان كما قلت سابقا الديمقراطيه وعى مش راى والراى الاخر بس

هاتكلم عن نفسى انا اعرف ناس فى ميدان التحرير قاعدين لحد دلوقتى واقسم بالله اللى انا اعرفهم ياما كده كده ضايعين ياما حاله متيسر ومضبوط حتى لو قعد هناك شهر
لكن بنظره اخرى فيه كمثال فقط وليس الحصر 2و5 مليون عاطل من جراء توقف السياحه بس
ده غير انى شفت امبارح فى الجامع واحد ورايا كان بيبكى وهو بيركع فى الدعاء وسالناه بعد الصلاه قالنا على اهوال ورفض اى مساعده ماديه
هاتقولوا بتوع التحرير مالهمش دخل لا ليهم يااستاذى العزيز النهارده مثلا اتحركوا وقفلوا شارع مجلس الشعب وبكره فى القريب مدينه نصر والباقى ربنا العالم
الله ماكانوا بيقولوا اقفلوا علينا التحرير وشوفوا شغلكم
ده غير ان المطالب بتتغير وسقفها بيعلى يوم بعد يوم
الثوره الى انا احترمتها كانت 25 يناير واللى حققت مطالب كان يطالب بيها بنسبه 95%
معلش مش انا بس اللى افوق لا لا لا كلنا لازم نفوق

قديم 10-02-2011, 11:29 AM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walidelwahsh مشاهدة المشاركة

انا مع حضرتك طبعا في كلامك بس اللي مكتوب بالاحمر دا عكس كلامك تماما
يعني ايه غسيل عقل الشخصية
انا حتكلم عن نفسي طول عمري مابعتمدش استقي معلوماتي الاخبارية من اعلام النظام
زمان كان فية حاجة اسمها اذاعه لندن بي بي سي
نشرة 7 الصبح
ونشرة 3 العصر يعني تقدر تقول انها كانت الجزيرة بتاعة العصر دا
بس كانت مهنية وعندها شرف وامانة في النقل مش موجهة باغراض دنيئة زي الجزيرة الان
معناها اللي مش معانا يبقى ضدنا
برضة فية كلام كثير من الاعضاء وتلميحات للاسف بتنال من اللي مش بيطبل ويهلل لابطال ميدان التحرير
وكأننا زي ما النظام بيمارس قمعه ضد المختلف معاة
بنلاقي برضة كل المؤيدين لشباب ميدان التحرير يمارسون نفس القمع ضد المختلفين معهم معتبرا اياهم ذيول وفلول النظام البائد
لا مش كدا
الحكاية عمرها ماتبقى كدا
لو كدا يبقى منعرفش يعني ايه ديمقراطية
منعرفش يعني ايه اختلاف في الرأي
بمعنى اللي مش معايا فهو ضدي

طبعا المثقفين و إللى على درجة من الوعى كانوا بيحاولوا يخرجوا من القالب إللى صفوت الشريف كان عايز يحط الشعب فيه

لكن اﻷغلبية من البسطاء و إللى ملهمش فى السياسة إتعملهم غسيل مخ فعلا من اﻹعلام الرسمى
قديم 10-02-2011, 12:02 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

هو المطالبه بحرق متظاهرين او معتصميين سلميين بقى اسمه دلوقتى حريه تعبير عن الرأى ؟؟؟

يعنى لو فيه عضو فى المتندى قال لعضو تانى انت تستاهل الحرق المفروض ميزعلش ويتقبل الرأى الاخر المطالب بحرقة ؟؟؟

الناس اذنبت لما طالبت بأسقاط نظام فاسد بيعذب ويقمع وينتهك كرامتنا بقاله سنين واللى بيطالب بحرق الناس بعد سحلهم واقتناصهم يبقى بيعبر عن رايه ؟

عامة حتى الحرق اللى بعد الضرب والسحل والاقتناص مش هيجيب نتيجة واسألو بتوع المولتوف
ولا الثورة حدودها ميدان ولا مدينة
لو كنت شاركت من اول يوم كنت اكيد سمعت الهتاف ده
ثورة ثورة حتى النصر ثورة فى كل شوارع مصر

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 10-02-2011, 12:05 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute

يعني هما دول بس المؤيدين للنظام من الفنانيين

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم