العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ايه رايكم ؟؟
اخليني من الكايين احسن و اش جاب الثري للثريا 13 59.09%
اديها لانسر 9 40.91%
المصوتون: 22. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 31-05-2010, 12:14 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رايكم يهمني... هل تتفوق البورش علي اللانسر ؟؟؟

انا عارف انك تقصد اللانسر الايفولوشين 10 لكن عمرك ما تحس بقدرتها الخارقة زى ما قلت انت محتاج مضمار فورميلا وان او مدرج مطار كمان ناس كتير مش تقدرها لان مهما السيارات مختلفة من الخارج لكن ممكن اى لانسر تحوله من الخارج زى الايفولويشن وكمان عايزة اعصاب قوية علشان تسوقها وعلشان تعرف اللانسر الايفولويشن كشخص عادى لازم التحديق وعن كثب تحت غطاء المحرك وقراءة الارقام الفنية
لكن البورش تقدم لك تصريح ثقة مع الكايان حتى لو كانت من غير محرك العربية تحفة فى حد ذاتها يعنى بمجرد انك تمر بها اللى فاهم واللى مش فاهم حيقول بورش لان يا حورس باشا قليلق جدا هى السيارات التى يجمع عليها اراء الناس وبورش كايان هى احد تلك السيارات ودمت بود وشكرا لك
قديم 31-05-2010, 12:19 AM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

الايفوليوشن دى جامده جدا
بس مهما كان البورش افضل بكتير
لكن الايفوليوشن قويه جدا جدا
قوه حصانيه رهيبه ...... وعزم شديد ..... متهيألى ممكن تفكر تبادل البورش بيها
لان الخليج معروف .... ينزل الموديل الجديد ..... القديم تمنه ينزل اووووى
بس مفيش اختيارات تانيه ادامكptmnlo123per144
انا كنت عاوز اشوف منك كذا موديل
عشان الواحد يعرف يختار منها
لان بصراحه المشكله فى الايفو
من وجهه نظرى
ان الشكل الخارجى يطابق بنسبه كبيره لانسر العاديه
يعنى بصراحه اى زياده او تعديل .... كأنه تعديل على العاديه
ودا الشئ الوحيد اللى يعيب السياره
يعنى عندك ممكن تلاقى اختيارات تانيه كتير
انا بشوف ( انا فى الرياض على فكره )
سيارات تانيه كتير ممكن تشتريها افضل من الايفو
,,,,,,,,,,,, والله الموفق

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس

التعديل الأخير تم بواسطة خالداعزالناس ; 31-05-2010 الساعة 12:32 AM
قديم 31-05-2010, 12:38 AM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

لا بديل عن البورش !! ايش جاب لجاب حتي لو هتجيب ايفو !! معلش انا مش معاك خالص نهائيا ! غير كده .. الايفو فيها تربو لو الكايين اللي معاك تربو يبقي مش مشكلة هتعرف تتعامل انما لو مش تربو يبقي لازم تعرف ان التربو ليه معامله خاصه جدا .. يعني مينفعش تنزل بيها مصر هنا مثلا غير لما تحط 95 بصفة مستمرة و لو نزلت ل92 الموتور هيبوظ ! و لازم دايما و بأستمرار متابعه للزيت و الميه و صيانه مستمرة في اوقاتها مينفعش تطنش .. علي اد ما التربو بيديك من قوة علي اد ما بياخد منك جهد برضه ..

و بصفة عامه اسمك راكب بورش كايين اس .. دي حاجة و اسمك راكب ايفو دي حاجة تانيه و في نظري الكايين تكسب .. كفايه علامة بورش عليها !!

و علي فكرة

فيه سيفيك هنا في مصر تخيط الايفو و تسلك بيها سنانها زي ما اتعمل في ال M3 احدث موديل

IBIZA
قديم 31-05-2010, 12:51 AM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

ياعم حرام عليك أنا هاخش أصلى لك ركعتين لأنى شكلى هاحسد وربنا المعين أنى أمسك نفسى
لا بجد يا أخى أنت لو تقدر هات الكايين الجديدة غير كده سيبك خالص من الأيفو دى بتاعت سباقات ومش مريحة ذى الكايين والبورش وسيبك بقى من التربو وركز فى الرفاهية

قديم 31-05-2010, 01:17 AM
corsair
Guest

يا عم ديه لانسر شارك اللي عندنا هنا في مصر يده سعرها 115000 عندنا وسعر البورش الكاين بيعدي المليون ونص يا عم قول كلام يدخل العقل