العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 02-02-2010, 12:16 AM
ابو اسماعيل ابو اسماعيل غير متواجد حالياً

ابو اسماعيل is on a distinguished road
افتراضي عايز نصيحه مخلصه لوجه الله لو سمحتم

الاخوه الكرام الاعزاء

السلام عليكم

عايز نصيحه مخلصه لوجه الله لو سمحتم

معايا سياره لانوس مو99....وعجبانى قوى البيجو 405

ايه رايكم....المبلغ اللى حيكون معايا بعد بيع اللانوس حوالى 42000جنيه

بس قبل ما ابيع وقبل ما اشترى عايز نصيحه اخوه لاخيهم

هل ال405:
1- موفره فى البنزين
2-قطع غيارها متوفره وهل رخيصه
3-لازم نروح التوكيل عشان الصيانه ام ورش الصيانه منتشره(عشان طبعا ارخص)
4-عند الشراء احسن موديل مناسب للمبلغ المذكور
4- لو فى اى اضافات ممكن تفيدنا يا ريت لا تبخلو على اخوكم

ولكم منى كل الشكر والتقدير مقدما
قديم 02-02-2010, 03:17 AM
الصورة الرمزية ابو يمني
ابو يمني ابو يمني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مبيعات شبابيك p.v.c
هواياتي: الكمبيوتر

ابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز نصيحه مخلصه لوجه الله لو سمحتم

بص يا باشا بما انك راكب لانوس يعني كوري مش اوربي فابعد عن السيارات الاوربي خالص لان اسعار قطع غيارها بالنسبة للكوري خيالية يعني حوال 3 اضعاف بس طبعا بتفرق في الجودة والعمر وليها الناس اللي بتعشقها لكن انت عشان مثلا كنت بتجيب فانوس ب 400 جنية وبعدين تجيب فانوس ب 1600 جنية هتحس ان قطع غيارها نار لكن لو كنت راكب اوربي ومتعود كنت قولتلك جيب العربية وانت مطمئن

[SIGPIC][/SIGPIC]
قديم 02-02-2010, 08:51 PM
ahmed-alaa ahmed-alaa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

ahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو يمني مشاهدة المشاركة

بص يا باشا بما انك راكب لانوس يعني كوري مش اوربي فابعد عن السيارات الاوربي خالص لان اسعار قطع غيارها بالنسبة للكوري خيالية يعني حوال 3 اضعاف بس طبعا بتفرق في الجودة والعمر وليها الناس اللي بتعشقها لكن انت عشان مثلا كنت بتجيب فانوس ب 400 جنية وبعدين تجيب فانوس ب 1600 جنية هتحس ان قطع غيارها نار لكن لو كنت راكب اوربي ومتعود كنت قولتلك جيب العربية وانت مطمئن
انا مع حضرتك في النقطة دي
قديم 02-02-2010, 09:23 PM
geuvara_2010 geuvara_2010 غير متواجد حالياً

geuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of lightgeuvara_2010 is a glorious beacon of light

صح الفرنساوي بالذات معروف انه نار في قطع الغيار بس من احلي عربيات العالم لو انت عايز عربيه موفره في كل حاجه خليك في الكوري انما لو بتحب الجوده و الاداء اللعالي هات فرنساوي بس لازم تكون قد مصاريفها علشان العربيخ ماتتبهدلش معاك
قديم 02-02-2010, 10:04 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

يا جماعه الفرنساوي القديم قطع غياره مش نار للدرجه دي بالعكس قطع غياره معقوله و هتلاقي اسعار اكيد في قسم البيجو يا باشا

IBIZA