العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 05-08-2012, 05:33 PM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هتجنن من موضوع العازل الحرارى

انا ركبت العازل ال بى 1550 من حوالى شهرين ركبته فى توب جير نوعه sun tek امريكى شفاف المهم الصراحه هو فى فرق لكن الفرق ميستهلش الفلوس ديه انا بركن العربيه فى الشمس بفتحها بلاقيها سخنه بردو اه مش زى الاول لكن بردو بتبقى مولعه خصوصا لو ركنتها لفتره طويله جدا هو الميزه الحاسسها فى التكييف يعنى لما بولعه وهى راكنه فى الجراج مثلا واطلع فى الشمس التكييف بيفضل بنفس الكفائه الشمس مش بتاثر عليه اى لو الحراره عدت ال 40 معرفش ازاى

قديم 05-08-2012, 05:38 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
نقاش رد: هتجنن من موضوع العازل الحرارى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_zamalek7 مشاهدة المشاركة

انا ركبت العازل ال بى 1550 من حوالى شهرين ركبته فى توب جير نوعه sun tek امريكى شفاف المهم الصراحه هو فى فرق لكن الفرق ميستهلش الفلوس ديه انا بركن العربيه فى الشمس بفتحها بلاقيها سخنه بردو اه مش زى الاول لكن بردو بتبقى مولعه خصوصا لو ركنتها لفتره طويله جدا هو الميزه الحاسسها فى التكييف يعنى لما بولعه وهى راكنه فى الجراج مثلا واطلع فى الشمس التكييف بيفضل بنفس الكفائه الشمس مش بتاثر عليه اى لو الحراره عدت ال 40 معرفش ازاى
سعر حلو بالنسبة لنوع أمريكى أصلى
لو العربية اتنقعت فى الشمس كل حاجة بتسخن والصاج هو الى له عامل رئيسى فى السخونة
اهم حاجة بتظبط مؤشر التبريد الأزرق على اد اه وكمان سرعه المروحة كام ؟؟
قديم 05-08-2012, 05:43 PM

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

سعر حلو بالنسبة لنوع أمريكى أصلى
لو العربية اتنقعت فى الشمس كل حاجة بتسخن والصاج هو الى له عامل رئيسى فى السخونة
اهم حاجة بتظبط مؤشر التبريد الأزرق على اد اه وكمان سرعه المروحة كام ؟؟
بعمله التكييف على اعلى بروده والمروحه على اعلى سرعه بحس ان طول ما الحراره اقل من 40 التكييف مسقع وزى الفل الحراره اعلى من 40 بلاقي التكييف بيقل من كام يوم كانت الحراره بره 47 ولما خدت العربيه من الشمس كانت 50 التكييف اكنى مكنتش مشغله مفروض العازل بيعزل 43% يعنى درجه الحراره مفروض تبقى جوه على الاقل 30 مثلا التكيييف قعد فتره طويله عقبال مسقع

قديم 05-08-2012, 06:18 PM
الصورة الرمزية 3bd0
3bd0 3bd0 غير متواجد حالياً

3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of3bd0 has much to be proud of

هوا انا طبعا مقدرش اتكلم على صن تك لأني مجربتوش، بس انا شايف ان 43% دي قليلة شوية

بالنسبة لموضوع انك مش حاسس بالفرق فده ممكن يكون سببه بسيط جدا، انتا بتقول ركبته من شهرين يعني الجو كان اهدى شوية، فكونك انك تحس ان هيا هيا في شهر 8 فده يعتبر حاجة حلوة
نقطة تانية، خد بالك انك عزلت المساحات الشفافة في عربيتك فقط، فالحرارة لازم هاتدخل للعربية من مناطق تانية زي ما قال اخويا هشام، ده مش معناه انك دفعت فلوسك على الفاضي، ولكن معناه بس انك لازم تتوقع شئ من الحرارة في العربية
لو حاسس انك خدت عازل اقل من اللي هما قالو عليه، روحلهم تاني وخليهم يقيسو نسبة العزل الحراري بجهاز عندهم كده وتشوف بنفسك انها 43%
نصيحتي الاخيرة، حاول تشوف حد معاه نفس العربية (يفضل نفس الفرش ونفس اللون) ويكون مش مركب حاجة، وتركونو العربيتين نفس المدة في نفس المكان، وتقارنو مع بعض

الا صحيح، عربيتك لونها ايه؟

I love my MaDa
قديم 05-08-2012, 07:01 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3bd0 مشاهدة المشاركة

هوا انا طبعا مقدرش اتكلم على صن تك لأني مجربتوش، بس انا شايف ان 43% دي قليلة شوية

بالنسبة لموضوع انك مش حاسس بالفرق فده ممكن يكون سببه بسيط جدا، انتا بتقول ركبته من شهرين يعني الجو كان اهدى شوية، فكونك انك تحس ان هيا هيا في شهر 8 فده يعتبر حاجة حلوة
نقطة تانية، خد بالك انك عزلت المساحات الشفافة في عربيتك فقط، فالحرارة لازم هاتدخل للعربية من مناطق تانية زي ما قال اخويا هشام، ده مش معناه انك دفعت فلوسك على الفاضي، ولكن معناه بس انك لازم تتوقع شئ من الحرارة في العربية
لو حاسس انك خدت عازل اقل من اللي هما قالو عليه، روحلهم تاني وخليهم يقيسو نسبة العزل الحراري بجهاز عندهم كده وتشوف بنفسك انها 43%
نصيحتي الاخيرة، حاول تشوف حد معاه نفس العربية (يفضل نفس الفرش ونفس اللون) ويكون مش مركب حاجة، وتركونو العربيتين نفس المدة في نفس المكان، وتقارنو مع بعض

الا صحيح، عربيتك لونها ايه؟
العربيه بيجو 307 sw لونها شمبان