العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

قديم 11-05-2010, 12:02 AM
sheko fun sheko fun غير متواجد حالياً

sheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to behold
افتراضي سايبا برايد 2009 / 2010

( بــــــــــــــــــــــــ ـــــــســـــــــــــــــ ـــــــــــم الله الرحـــــــــــــــــــــ ـــمن الرحيــــــــــــــــــــ ـــم )

أنا كنت عايز أسئأل يا جماعة هية السايبا برايد إلى فى التوكيلات دلوقتى دى سيبا برايد 2010 وللا 2009
وهل فى أصلاَ نوع منها 2010

لأن فى الجرائد الأسبوعية عن السيارات بيعلنوا عنها فى شركة ناشونال موتورز كثير
ولما بشوف سنة الإصدار للعربية بلقيها 2009 .

فكنت عايز أعرف منكم العربية دى فى منها 2010 وللا هية إلى نزلت حتى الأن 2009 بس .

وإذا كان فى منها 2010 ممكن ألقيها فين بالظبط .

وفى النهاية أنا بشكركم جداَ على تعاونكم مع الأعضاء كأخوة واحدة قلبهم على بعض .

شــــــــــــــــــــــــ ـكـــــــــــــــــــــــ ــرأ .
قديم 11-05-2010, 05:20 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سايبا برايد 2009 / 2010

بصراحة انا معرفش اللى هتشتريها جديدة هتترخص موديل كام بس المفروض ناشيونال موتورز هيوضحولك النقطه ديه بالظبط لان مفيهاش تهريج او تلاعب

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 11-05-2010, 02:20 PM
sheko fun sheko fun غير متواجد حالياً

sheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to behold

شكراَ لردك على الموضوع يا أستاذ ( أبو نوره )

بس أنا كنت عايز أستفسر منك : هية العربية إلى فى التوكيل هتكون 2009 بس هما هيقولوا إنها 2010

أو السؤال بصيغة أخرى : عربية سايبا برايد نزل منها أصلاَ موديل 2010 وللا لأ .

ومعلش أخر سؤال يا أستاذ ( أبو نوره ) :

إيه إللى المفروض أستلموا من ورق أو عقود من التوكيل , وإيه إللى المفروض أستلموا ككماليات للعربية علماَ إنها الفئة الثانية إلى سعرها ( 51,500 جنيه ) .

وفى النهاية ألف شكر ليك يا أستاذ ( أبو نوره ) على مجهودك الرائع .
قديم 11-05-2010, 11:25 PM
drasd drasd غير متواجد حالياً

drasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud ofdrasd has much to be proud of

السلام عليكم
اللي اعرفه ان كل السايبا برايد اللي في مصر موديل 2009 ومانزلش منها 2010 خالص
لان اصلا ال 2009 لسة كتير منها ما اتبعش وااله اعلى واعلم
قديم 12-05-2010, 12:30 AM
waelfarid waelfarid غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا

waelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to behold

والله الواحد محتار جدا بينها وبين اللادا 2107 وحاجة كمان بس متضحكوش عليا السوزوكي الفان 1000 سي سي كاستخدام شخصي