العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > شاهين ، ريجاتا ، دوجان

شاهين ، ريجاتا ، دوجان الوريث الشرعى لسيارات فيات 131 و تم تصنيعها فى إيطاليا و تركيا و تجميعها فى مصر

قديم 16-12-2012, 08:25 PM
solimanking3 solimanking3 غير متواجد حالياً

solimanking3 is on a distinguished road
افتراضي هشد العربية الشاهين فكنت محتاج شوية نصائح

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا العربية هتترخص فى شهر واحد فكنت عايز اشدها .. وبصراحة انا اول مرة اعمل الموضوع دة بنفسى ومش عارف ابتدى منين اوديها لسمكرى الاول ولا لميكانيكى ولا لكهربائى وكنت عايز اعرف احسن انواع البوية عشان مطقطقش فى الشمس او البوية تقع
وايه اسعار السمكرة والكبينة لانى بجد مش عارف حاجة وخايف يضحك عليا ومعيش حد يفهمنى المفروض اعمل اية
اة وانا اول حاجة عملتها اشتريت قطع الغيار والكماليات اللى العربية محتاجاها زى فوانيس وعتب وشنبات
فياريت الناس تقولى خطوات امشى عليها واسعار كل حاجة من سكرة وكبينة وكل حاجة واكون شاكر لحضراتكم جدا
قديم 16-12-2012, 08:36 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هشد العربية الشاهين فكنت محتاج شوية نصائح

اولا
تروح السمكره
ثانيا تروح ميكانيكا
ثالثا بويا
وانت فى نص التجهيز للفرن
تروح للميكانيكى لو باقى له شغل ولا حاجه ظهرت
تروح للعفشه
وبعدين تروح كهربا يشد الكهربا ويبقى واقف على التركيب
وبعدين تكمل البويا
وتقفل زى الفل
ومن ناحية البويا يعتبر الاوميجا هو اللى ماشى حاليا الكيلو ب 120 جنيه تقريبا
لكن من ناحية مشكله طقطقه البويا دا معجون معضمش كويس وممكن يكون محطوط على غير نضافه او عدم تجهيز كويس

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 16-12-2012, 08:46 PM
solimanking3 solimanking3 غير متواجد حالياً

solimanking3 is on a distinguished road

اولا الف شكر يا باشا على ردك المفيد والسريع
متعرفش طيب الكبينة تتكلف كام ومن ساعه ما يدق فيها مسمار لحد ما استلمها يعنى بالتقريب كدة..
ومعلش انت رأيك هو اللى يعمل الكلام دة كلة ولا انا اروح لميكانيكى وبتاع عفشة وكهربائى ولو عندك حد موثوق فية ياريت تدينى رقمة وعنوانة وانا ساكن في جسر السويس
قديم 16-12-2012, 08:56 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute

على حسب الشغل اللى مطلوب تحدد المبلغ المطلوب
وحساب الفرن تقريبا 50 او 90 جنيه
مش فاكر صراحة

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 16-12-2012, 10:55 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

فضى الصالون خالص كمان عشان لو فيه اى مرمات مش باينة وكمان الحوض عشن لو محتاج اى لحامات يبقى الشغل صح