العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى > معلومة قانونية

معلومة قانونية مستشارك القانوني

قديم 15-11-2013, 04:51 PM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of
افتراضي رد: استشارة قانونية بخصوص تسليح العربية بالنابلم و تصفيح الأبواب

متابع الموضوع معاك

بس انت بتسأل ع الموقف القانوني في بلد محرمه على الانسان المحترم يشيل سلاح يدافع بيه عن نفسه والبلطجي بعد ما كانت اخره يشيل فرد خرطوش ويرعب بيه الناس وصل دلوقت انه شايل جرينوف

الموضوع ممكن تعمله وهو مش هيكون ظاهر للعيان ووقت الجد ربنا يحميك وتتصرف صح بيه

بس موضوع التصفيح ده هيكلف معاك جامد ف ممكن تعمل ايه
تجيب عربيه قديمه تتنقل بيها ولتكن مثلا 125 او 124 تكون مش مطمع و في نفس الوقت لو تحب تعمل فيها التصفيح ده ممكن تعمله وانت كده مش هتضر عربيتك الاصليه
الى ان ينتهى الوضع الراهن

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S
قديم 15-11-2013, 09:03 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

لا إله إلا الله,,,
هوا الوضع وصل للدرجادي؟
ياسيدي الفاضل إذا كانت عندك الجرأة إنك توقع أذى جسدي ببنيآدم (هينزل لحم رجله مشوي على الأرض) أنا مش بلومك والله ولا حاجة بس الوضع فيه قدر كبير من عدم الإنسانية,
مش منك إنتا لا من كل البلد منك ولا الشرطة ولا البلطجية ,,,,,,,,,,,,,,,
عموما القانون متغيب عن الكل ووصلنا لمرحلة الغابة فا توكل على الله وأتمنى من الله إنه يجنبك إستخدامه.

قديم 15-11-2013, 11:29 PM
الصورة الرمزية ramy safwt
ramy safwt ramy safwt غير متواجد حالياً
من انا؟: The Toy maker
التخصص العملى: CEO
هواياتي: innovation

ramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond repute

انا صرفت نظر عن الموضوع هستخدم تيسلا كويل بدل النابلم على الاقل ادمر نظامه العصبى و اموته بدون ما يتعذب

الحكومة هيا اللى وصلتنا لكده الناس اللى عمالة تهيص فى الظيطة و تطبل لكل فصيل و ملهية هيا اللى وصلتنا لكده

قديم 19-11-2013, 04:35 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute

معلش يا استاذ رامى, هتعمل إزاى تسلا كويل
يعنى قصدك الصاعق الكهربى إللى العيال بتلعب بيه ده, و لا برضه هتركبه عالعربية (تسليح للعربية)؟
طيب و لو فى العربية هيبقى إزاى و جسم العربية كله معدن و طبعاً أنت جواها؟
عاوز أفهم الفكرة إزاى, حضرتك دايماً بتجيب الجديد

قديم 20-11-2013, 06:33 AM
الصورة الرمزية ramy safwt
ramy safwt ramy safwt غير متواجد حالياً
من انا؟: The Toy maker
التخصص العملى: CEO
هواياتي: innovation

ramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond reputeramy safwt has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zing0 مشاهدة المشاركة

معلش يا استاذ رامى, هتعمل إزاى تسلا كويل
يعنى قصدك الصاعق الكهربى إللى العيال بتلعب بيه ده, و لا برضه هتركبه عالعربية (تسليح للعربية)؟
طيب و لو فى العربية هيبقى إزاى و جسم العربية كله معدن و طبعاً أنت جواها؟
عاوز أفهم الفكرة إزاى, حضرتك دايماً بتجيب الجديد
تيسلا كويل مش لعبة اطفال !

انا لسه بدرس الموضوع من الناحية الجمالية هخلى الهيد للأسبويلر و نقاط التسقيط على العجلات الاربعة و الكويل و البطارية بتعاته فى شنطة العربية

جسم العربية مصمم لحماية الركاب من الصواعق الكهربة بتدور على اقل مقاومة تفرغ عليها و الهيكل المعدنى بيكون هو الحماية بتاعتك طالما انت معزول عنه

لو فشلت هرجع لفكرة النابلم لو نجحت هعممها للناس كلها

فعليا انا معايا 3 شهور على ما ابنى تيسلا كويل جديد بالاسبويلر و الحاجه لأنى استهلكت مواردى فى بناء تيسلا لسورس بلازما كنت محتاجه فعلى ما اجمع بقى تكاليف و مكونات الحاجات دية و الاقى وقت اعملها و اقعد اجرب معايا وقت افكر براحتى فى حلول زكية للموضوع ده