العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 10-07-2009, 05:22 PM
lancer98 lancer98 غير متواجد حالياً

lancer98 is on a distinguished road
افتراضي رد: شرح جميع استفسارات تقسيط السيارت الجديده

السلام عليكوا ممكن اعرف مكان معرض تقسيط معايا 35000 الف وعندي وظيفيه واقدر ادفع 500 قسط واي مده ونفسي تكون عربيه لانزس شفروليه او افيو او فيرنا دا ممكن شكرا
قديم 10-07-2009, 07:06 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

حضرتك اكيد انى لما برد على الناس دة كلها نتيجة انى صاحب معرض بيع سيارات
وضح ازاى اقدر اساعد حضرتك
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 10-07-2009, 08:19 PM

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute

ممكن توضح حضرتك عايز تعمل اية بالضبط
موضوع ان بنك يقسط بقال فائدة فدة ليها ضمنات معينة زى انك تحول مرتبك وتكون فى شركة كويسة او جهة عمل كويسة جدا ويكون فى حد يضمان حضرتك
يمكن حضرتك سالت بس انما التنفيذ الفلى شى مختلف
وبعدين تعال نحسبها نقطة نقطة فوايد على السيارة دة شى طبعى انت واخذ فلوس ولازم الجة ال مدية حضرتك فلوس تستفيد بالفوايد صح
التامين انت هتدفعوا كل سنة بس محدش هيستفيد منة غيرك وال هحميك كمان البنك لانة شريك معك يعنى انت عربيتك لو حصل ليها اى حدثة وهى وقفة من ال هيتحمل الصيانة طبعا التامين وانت مش هتدفع اى شى مهما كانت التكاليف ولو عربيتك اتسرقت وعليها اقساط تفتكر انك تفضل تدفع اقساط فى شى انت لا تستفيد منة طبعا لا فالتامين بيعوضك انت والبنك
مصاريف الترخيص دة شروط ونظام بلد بحلها يعنى كل الناس زى حضرتك
فلوس من تحت الطربيزة فدة مش مع كل المعارض
وبعدين تعال نتكلم فى شى مهم طبيعى ان اى حد بيفكر يشترى عربية بيمر بكل المراحل دة ويصرف كل الفلوس دة وارجع واقولك برضة التنفيظ غير الكلام ودة كلة يعتمد على حسب ضمنات كل فرد وحالتة فى الشراء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bakrawady مشاهدة المشاركة

السلام عليكم استاذ سيف

انا بستفسر على حاجة غريبة جدا وهي ان البنك يقولك في فايدة 6% وبعد كدة تتفاجئ انه فيه تأمين على العربية بنسبة 3.6 % يبقى كده وصلنا الي 9.6 % وكمان مصاريف ادارية 1.5 % من قيمة القرض وكمان 650 جنية عند الترخيص غير اللي تحت التربيزة ...............

اية القرف ده ... طب فيها ايه لو يصارحو الناس بكل ده ... لازم نلف وندور ...
انا كنت مفكر مع ابوغالي اتوموتيف هدفع 30% بصورة البطاقة والباقي بفايدة 6% سنويا زي مهو معلن

لكن اتصدمت بالحجات الغريبة دي ...

يارات يا استاذ سيف تقولنا ايه الموضوع بالظبط وايه اقل بنك او شركة تمويل بتدي فايدة قليلة وتكون شاملة التأمين على السيارة ويارات توضح لينا نظام ابوغالي اتوموتيف بالتحديد

وشكرا ليك
قديم 10-07-2009, 08:22 PM

علشان توصل الى الرقم دة فى الفوايد لازم تكون عندك وديعة فى البنك
وبعدين الفرق بين فائدة 6% وفائدة 9.5% هتجدة مبلغ بسيط كل شهر بس انت لازم تشوف الاول امكانياتك وهل هتستطيع توصل الى طلبات الفائدة 6% ولا لا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamdymsr مشاهدة المشاركة

مجهود عظيم استاذ سيف بجد الله ينور عليك ... طيب ممكن تعتبرنى مثال انا عايز اجيب عربية سيراتوا وادفع 40 % او 50 % واما بالنسبة للعمل والضمانات ... عندى مكتب كمبيوتر صغير على قدى وعندى بطاقة ضريبية بقالها اكتر من سنتين ومفيش سجل تجارى لأنى مش محتاجة فى شغلى ... اقل فايدة تكون اية على انى محتاج فايدة 6% وطبعا اكيد مش هنولها وعشان اوصلها اعمل اية .... ممكن تقولى على كل البدايل الموجودة بالنسبة لظروفى وبالمرة الناس تستفيد . على فكرة انا عندى عربية تانية بأسمى وبرضوا تقسيط تبع بنك كريدى اجريكول
قديم 06-08-2009, 03:20 PM
mtaiea mtaiea غير متواجد حالياً

mtaiea has a spectacular aura aboutmtaiea has a spectacular aura aboutmtaiea has a spectacular aura about

السلام عليكم
انا عايز اجيب عربيه حلوه بس اقدر ادفع 20000 جنيه بس مقدم وقسط 800 جنيه فى الشهر تنصحنى اجيب ايه ؟ انا فكرت فى انى اجيب اسبرانزا a113 بس ناس كتير اوى خوفتنى منها وقالولى ابعد عن الصينى على العموم انا اوراقى كلها جاهزه وسليمه بس قولى اعمل ايه .
ولو معايا 40000 جنيه وحبيت اجيب مستعمل كاش اجيب ايه يكون كويس ومصرفش عليه يا ريت ترد على بسرعه وشكرا

الكلمات الدليلية
ايصال كهرباء, اسرع اجرائات, بصورة بطاقة فقط, تقسيط سيارات