العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 10-10-2010, 12:52 AM
الصورة الرمزية samehsaeed
samehsaeed samehsaeed غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير إلى الله
التخصص العملى: مبرمج دوت نت
هواياتي: القرآة والتعلم

samehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of light
Smile رد: طقوسك ايه ؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة remomeme مشاهدة المشاركة

انزل اعمل لفه حول العربيه كده اتأكد ان العجل سليم و اشوف البواب مسحها كويس و لاء و كمان اشوف في خربوش جديد حصل و لا حاجه
بعدين اركب و اقول سبحان الذي سخر لنا هذا و ما كنا له مقرنين توكلنا علي الله و أتحرك بعد ما اتأكد ان المريات مظبوطه و كله تمام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

لو يوم عادى ببص على الاربع كاوتشات و حولين العربية قبل ما اتحرك علشان مخبطش او ادوس على حاجة صعب اشوفها و انا راكب
ببص على الجديد من الخرابيش و التجريح و التطبيق الى حصل و انا نايم علشان ابقى متابع برضه
لو مسافر ببص على زيت ميه و ميه مساحات و فرامل و ضغط عجل و استبن
دعاء الركوب و ادعية تانية علشان تحفظنا من الخبط
بجد ونعم الطقوس بارك الله فيكم وربنا يحفظلكم عربياتكم ونورتوا الموضوع

اللهم إنك عفو كريم تحب العفو فاعف عنّا

قديم 10-10-2010, 08:52 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: طقوسك ايه ؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة remomeme مشاهدة المشاركة

انزل اعمل لفه حول العربيه كده اتأكد ان العجل سليم و اشوف البواب مسحها كويس و لاء و كمان اشوف في خربوش جديد حصل و لا حاجه
بعدين اركب و اقول سبحان الذي سخر لنا هذا و ما كنا له مقرنين توكلنا علي الله و أتحرك بعد ما اتأكد ان المريات مظبوطه و كله تمام
سبحان الله طلعنا زى بعض فى موضوع الخرابيش ده ( ده ببقى نفسى اعمل كمين للمخربشين )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samehsaeed مشاهدة المشاركة

بجد ونعم الطقوس بارك الله فيكم وربنا يحفظلكم عربياتكم ونورتوا الموضوع
شكرا للدعاء الجميل ده يا استاذ سامح و ربنا يعطيك المثل

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 10-10-2010, 09:11 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samehsaeed مشاهدة المشاركة

الله عليك يا حبيب والديك ولا أروع
طيب ما في حاجة أحسن من كده ،ما تتفق مع جيرانك مين يركن مكان مين وفين عشان ما حدش يزنق حد ولا يقفل على حد على حسب مواعيد كل واحد وكفى الله المؤمنين شر القتال

انتا فاكر الموضوع بسيط كدا ده الشعب المصري ده اذا مكنش يعمل الغلط مبيرتحش في نومته

وبعدين انا كلمتهم كذا مره وبردك ما فيش فايدة فعلشان كدا بعلمهم الادب الشرعي بنزل بدري نص ساعة واصحيهم من احلي نومه ساعات بيعملو نفسهم مش سامعين جرس الباب وتتصل بيهم علي الموبيل مبيرودوش

بس علي مين صحبك ناصح بردك بفضل اخبط عليهم النص ساعه اللي نزلتها بدري لحد ما يحسوا اني هكسر الباب يتضطرو انهم يصحوا غصب عنهم مش بمزاجهم والا باب الشقة هيقع علي دماغهم
قديم 10-10-2010, 01:15 PM
الصورة الرمزية samehsaeed
samehsaeed samehsaeed غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير إلى الله
التخصص العملى: مبرمج دوت نت
هواياتي: القرآة والتعلم

samehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of lightsamehsaeed is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

انتا فاكر الموضوع بسيط كدا ده الشعب المصري ده اذا مكنش يعمل الغلط مبيرتحش في نومته

وبعدين انا كلمتهم كذا مره وبردك ما فيش فايدة فعلشان كدا بعلمهم الادب الشرعي بنزل بدري نص ساعة واصحيهم من احلي نومه ساعات بيعملو نفسهم مش سامعين جرس الباب وتتصل بيهم علي الموبيل مبيرودوش

بس علي مين صحبك ناصح بردك بفضل اخبط عليهم النص ساعه اللي نزلتها بدري لحد ما يحسوا اني هكسر الباب يتضطرو انهم يصحوا غصب عنهم مش بمزاجهم والا باب الشقة هيقع علي دماغهم
ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههه
قولتلي أنت ساكن فين يا قمر عشان أصلي بفكر أنقل وخايف تيجي الطوبة في المعطوبة وأجي أسكن معاك وتبقى حكاية ، بس أنت فعلا معاك حق في موضوع إن في ناس في الشعب المصري بتحب دايما تعمل الغلط تحس إنه بيجري في دمه حاجة تخليك تنفجر بجد تعرف أنا ساعات باجي نازل من على الدائري أو طالع ألاقي الناس نازلة أو طالعة مخالف ببقى نفسي أنزل الواحد منهم وأرزعه 90 قلم على سهوة عشان يحترم نفسه بعد كده ويحترم غيره بس برجع وأقول حرام ، وبكتفي بإني أدعي عليهم بس إنهم يتقفشوا وهم بيعملوا كده ، وكله كوم بقى والفتاكة والنصاحة بتاعة الشعب المصري كوم تاني ، خد عندك مثلا طلعة الدائري اللي في المرج الجديدة لازق فيها نقطة شرطة لزق بمعنى كلمة لزق يعني النقطة عند أول الطلعة بالظبط يقوموا السواقين اللي فاكرين نفسهم ناصحين يعملوا ايه ؟ ينزلوا الطلعة بظهرهم قال يعني طلع غلط وبيرجع حاجة تحرق الدم بجد ببقى سعيد جدا لما الظابط اللي بيبقى واقف بيكون مفتح وياخد باله ويقفش اللي بيعمل كده ويديله مخالفة عشان يحترم نفسه بعد كده

اللهم إنك عفو كريم تحب العفو فاعف عنّا

قديم 11-10-2010, 08:44 PM
الصورة الرمزية ahmedraafat00
ahmedraafat00 ahmedraafat00 غير متواجد حالياً

ahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to behold

بجد موضوع جميل جدا
شوف يا سيدى
لما يكون عندى مشوار بالعربيه بكون قرفان و مش طايق نفسى لانى بتخنق من السواقه فى البلد دى بعد كده انزل امسح العربيه مسحه بسيطه ومش بتيجى بفايده لان عربيتى على طول متربه
و بدخل ادور وافتح الزجاج الامامى الشمال و اظبط المريات و أقرأ دعاء الركوب و أطلع