العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 31-10-2010, 11:07 PM
tom_gr tom_gr غير متواجد حالياً

tom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of light
افتراضي رد: سؤال هام جدا لكل اللي معاه أو يعرف لادا 2107

عاوز نصيحتى؟

ماتجبش لادا زيرو
ليه بقى ؟

لان اللادا موديل التسعينات هى هى موديل ال2011 هات لادا استعمال موديل التسعينات هاتكون حالتها كويسة جدااا وكمان هاتكون اكنها جديدة لا فرق بينهم لان الادا بتعمر اوى اوى
ووفر فرق الفلوس وخليه معاك احسن
قديم 01-11-2010, 09:21 PM
Mr Albert Mr Albert غير متواجد حالياً

Mr Albert is on a distinguished road

ألف شكر بجد يا جماعة على ردودكم بالنسبة للادا كاربراتير أنا هجيب لادا روسي فهل في إختيار إنها تكون كده أو كده ؟؟؟
توم نصيحتك صح جدا اللادا ماتغيرتش من التسعينات لكن للأسف البلد إللي أنا فيها اللادا أصلا قليلة فيها و أنا ليا حوالي 6 شهور بدور على لادا موديل التسعينات لكن مش لاقي
قديم 01-11-2010, 09:35 PM
الصورة الرمزية koashraf
koashraf koashraf غير متواجد حالياً
من انا؟: وديع فى شراسه واحب الخير للجميع.
التخصص العملى: كيميائى .
هواياتي: السيارات والكمبيوتر وصيد السمك

koashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond repute

بالنسبه للكربراتير روسى حتى 2004 سعه الموتور1500سى سى من2005 حقن وزودواسعة الموتور1600سى سى .

"اللهم أنصر الاسلام وأعز المسلمين"
قديم 02-11-2010, 05:17 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

الروسي افضل من حيث التقفيل زي ما الاستاذ اشرف قال
الاكصدامات و الابواب و فروق الابواب
و لا تنخدع بالكماليات في المصري مثل الالوان الميتالك و السبويلر وما الي ذلك من تفاهات

حـازم خـضـر

قديم 02-11-2010, 03:17 PM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future

نصيحه من واحد بيركب لادا من زمااااااااااااااااااااان قوى
الادا 2107 من سنه 1984 حتى موديل 2010 هى هى صحيح هى عربيه جامده وقطع غيارها ببلاش و أى ميكانيكى بيشتغل فيها بس حط جنب ده انها عربيه خشنه و متجبهاش إلا اذا كنت بتمشى فى طرق غير ممهده أو محتاجها فى شغل قاسى ممكن يتعب اى عربيه تانيه اما لو كان استخدامك عادى يعنى تروح الشغل و ترجع وممكن تخرج شويه باليل وخلاص يبقا هات اى حاجه تانيه انعم
اذا كنت لسه مصر على الادا يبقا هاتها ببور لأن العربيه بتزل بعلبه دركسيون تقيله جدااا و حاول تتدور على واحده استعمال تكون حالتها كويسه وموديلاها قريب و انت اولى بفرق الفلوس حتى متخسرش و انت بتبيع