العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 26-04-2010, 02:56 AM
eng_zidan eng_zidan غير متواجد حالياً

eng_zidan is on a distinguished road
افتراضي انجدوني !!! المفتاح بالريموت ضاعوا !!!!

السلام عليكم

باختصار كدة المشكلة العويصة الي انا فيها ان انهاردة المفتاح بالريموت ضاعوا مني انا معايا طبعا النسخة الاسبير من الاتنين والمشكلة ان المفاتيح ضاعت تحت البيت عندي انا اشتريت لوك للدريكسيون وركبتة عشان ماتتحركش ووقفتها قدام باب العمارة عند موظف الامن بس دلوقتي اية التصرف الصح الي المفروض اعملة لو رحت التوكيل عشان يغيروا المفتاح والريموت حتكلف كام تقريبا وهل في حلول اخرى بديلة توفي بالغرض وشكرا ليكم وللمنتدى الكريم وكان نفسي تكون الظروف احسن من كدة في اول مشاركة لية
قديم 26-04-2010, 05:10 AM
eng_zidan eng_zidan غير متواجد حالياً

eng_zidan is on a distinguished road
افتراضي رد: انجدوني !!! المفتاح بالريموت ضاعوا !!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_zidan مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

باختصار كدة المشكلة العويصة الي انا فيها ان انهاردة المفتاح بالريموت ضاعوا مني انا معايا طبعا النسخة الاسبير من الاتنين والمشكلة ان المفاتيح ضاعت تحت البيت عندي انا اشتريت لوك للدريكسيون وركبتة عشان ماتتحركش ووقفتها قدام باب العمارة عند موظف الامن بس دلوقتي اية التصرف الصح الي المفروض اعملة لو رحت التوكيل عشان يغيروا المفتاح والريموت حتكلف كام تقريبا وهل في حلول اخرى بديلة توفي بالغرض وشكرا ليكم وللمنتدى الكريم وكان نفسي تكون الظروف احسن من كدة في اول مشاركة لية

على فكرة العربية نيو اكسنت
قديم 26-04-2010, 12:17 PM
corsair
Guest

قبل ماتروح للتوكيل هتاخد حتة الحديدة اللي بتبقي جايه مع الريموت اسمها بطاقة المفتاح عليها رقم خاص بالمفتاح لو مش معاك هتتعب جدا وهتبقي حوار كبير جدا المفتاح تقريبا مش هيعمل اقل من 150 جنيه وتقبل تحياتي
قديم 28-04-2010, 12:48 AM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

ياباشا أنت المشكلة اللى عندك إن المفتاح وقع منك قدام البيت فانت لازم أما تركن تركب اللوك فى الدركسيون وتخليك خاططها أدام الامن عشان يخلو بالهم منها ودة ممكن يكون لفترة مثلا ولتكن شهرين بس أوعا تقولهم إن فى نسخة من المفتاح ضاعت عشان ممكن يكون لاقاها وساعتها قول على العربية يا رحمن يارحيم
وممكن تعمل حل تانى إنك تودى العربية جراج محترم ودة الحال الآمن لحماية العربية من السرقة ومن الخبطاط
وفى حل تالت إنك تغير كل كوالين العربية (البابين والشنطة و الكونتاكت والتابلوة لو ليه)
ودى ممكن تعرف سعره لما تروح التوكيل فى أقرب صيانة ليم أو ممكن تتصل وتسأل بس مش أكيد أنهم يقولولك فى التليفون

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة
قديم 28-04-2010, 02:32 AM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute

ptmnlo123per111
ملهاش حل غير اللوك الي انت عملو
اصل هتفصل البطارية لا قدر الله هيركبها
و لو فصلت الستنر هو معاه المفتاح
ربنا يستر