العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > إطارات السيارة

إطارات السيارة ساحة تتناول كل ما يتعلق بإطارات السيارات و الجنوط

قديم 14-01-2013, 10:59 PM
الصورة الرمزية star_poison
star_poison star_poison غير متواجد حالياً

star_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to behold
رأى ناوى أغير الكاوتش 4 فرد أجيب "جى تى" ولا اجيب "ماكسيس"

ناوى أغير الكاوتش 4 فرد أجيب "جى تى" ولا اجيب ماكسيس" نوع السيارة نصر 128 موديل 87 جنوط 13 سبور

عندى الكاوتش متدمر نهائى الاربع فرد ورحت اشتريت فردتين مستعملين علشان اظبت عليهم الفرامل لأن القديم كان ممسوح خالص ولكن فى النهاية هم مستعملين و لا يعتمد عليهم فى سفر
روحت اسال على الكاوتش مقاس 165 13 70 لاقيت نوعين
الاول اسمه جى تى أندونيسى عامل 280ج

والتانى اسمه ماكسيس "حروف" تيلاندى( مش عارف يعنى ايه حروف بس قولته اللى قاله ليا التاجر) عامل 300ج

ومحتار بين الاثنين فياريت تنصحونى لأنى ناوى اجيب 4 فرد بدل ما ادبس فى حاجه وحشه

" يعنى تكون خامة جيدة ومش بيشقق ولا بيتمسح بسهولة ولكم جزيل الشكر
قديم 15-01-2013, 12:23 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ناوى أغير الكاوتش 4 فرد أجيب "جى تى" ولا اجيب "ماكسيس"

كنت فى حيرتك وفضلت اسبوعين أفكر، اخير اشتريت جى تى . فى ناس بتؤيد وفى ناس بتايد ماكسيس. أنا مقاس العربية عندى 15 علشان كدة أغلى من حضرتك بس مش عارف هو الفرق كبير قوى. يعنى أنا جى تى جبته 420 جنية والماكسيس كان ب 435 جنية للاسف مش كان عندة من المقاس بتاعى للمكسيس غير فردتين وانا كنت عاوز اغير اربعة فأخترت جى تى اجبارى. أقول لك الحق لو كان بريجستون موجود كنت جابته لان الفرق فى السعر مش كبير لو كان بريجستون من جنوب شرق اسيا...

لو مكانك أسال على بريجستون ومتشيل تكون من جنوب شرق اسيا مش يابانى ولا اندونيسى تيلندى مثلا. ولو لقيت الفرق مش كبير يبقى اشترى بريجستون. لو لقيت فرق يبقى اختار أى واحد من الاثنين مش فارقة قوى...
قديم 15-01-2013, 12:39 AM

star_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to beholdstar_poison is a splendid one to behold

شكرا على المرور ومنتظر راى باقى الأعضاء من ذوى الخبرة
قديم 15-01-2013, 01:37 AM
الهولندى الطائر الهولندى الطائر غير متواجد حالياً

الهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond repute

عندى فى عربيتى ماكسيس

واشتريت من قريب جى تى

وأقدر اقولك ان الاثنين زى بعض

حسن وحسنين

وكله شغال

وما فيش فرق

دور على التوفير

لانه كله صينى مش ماركات أصليه

بسم الله الرحمن الرحيم
{يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن
يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ }التوبة32
صدق الله العظيم

قديم 15-01-2013, 02:34 AM

انا عاوز خامة جيدة ومش بيشقق ولا بيتمسح بسهولة