العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 07-12-2009, 04:26 AM
الصورة الرمزية samer-proton
samer-proton samer-proton غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب
هواياتي: التخميس و الاميركاني ;)

samer-proton is a jewel in the roughsamer-proton is a jewel in the roughsamer-proton is a jewel in the rough
Talking عايز مساعدة لتغيير مقاس الكاوتش بدون تغيير الجنوط

صباح الفل لأجمد اعضاء عايز رأيكم بتغيير مقاس الكاوتش الأصلي يلي عندي بدون تغيير الجنوط لأن اوقات العربية بتحك بالمطبات حاليا مقاس الكاوتش الاصلي يلي عندي 195/55-15
وانا جربت مقاس 195/60-15 لمدة اسبوع العربية ماحكتش بالمطبات بس الثبات اختلف وصار سيئ جدا وعايز رأيكم بالمقاس الصحيح يلي هيرفع العربية مع المحافظة على الثبات او زيادته بدون تغيير الجنوط والف شكر

بروتون = صفقة رابحة
قديم 07-12-2009, 05:29 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز مساعدة لتغيير مقاس الكاوتش بدون تغيير الجنوط

سامر باشا وضحلنا بس الاول هى بتحك ازاى بمعنى اوضح الكاوتش بيحك فى الرفارف ولا الكاوتش بيحك فى المساعدين ولا المطبات بتحك فى بطن العربية وياريت تحطلنا صورة الكاوتش اللى راكب او تشرفنا فى المقابلة الجاية نشوف على الطبيعة ونفكر مع بعض فى الانسب

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 07-12-2009, 05:43 AM

samer-proton is a jewel in the roughsamer-proton is a jewel in the roughsamer-proton is a jewel in the rough

ياباشا بطن العربية بحك بالمطبات وصعب اني احضر المقابلة لأن انا من سورية وان شاء الله بكرا الصبح بصور العربية وبرفع الصورة وحاليا مركب مقاس الكاوتش الاصلي يلي جاي مع العربية 195/55-15 والف شكر لحضرتك

بروتون = صفقة رابحة
قديم 07-12-2009, 07:09 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

يا هلا فيك يا اخ سامر
بالنسبه لمقاس الكاوتش الى ركبته بدلاً من الأصلى فهو علا العربيه شويه و هو كاوتش بروفايل اعلى من الاصلى و بالتالى اثر بالسلب على ثبات العربيه و مفيش كاوتش وسط بين المقاسين يعنى يا إما تسيب العربيه على الوضع الاصلى و ده افضل يا اما تسيبها بالكاوتش الجديد و تتنازل عن الثبات و انا لا افضل الحل ده

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

قديم 09-12-2009, 01:01 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

سامر باشا وضحلنا بس الاول هى بتحك ازاى بمعنى اوضح الكاوتش بيحك فى الرفارف ولا الكاوتش بيحك فى المساعدين ولا المطبات بتحك فى بطن العربية وياريت تحطلنا صورة الكاوتش اللى راكب او تشرفنا فى المقابلة الجاية نشوف على الطبيعة ونفكر مع بعض فى الانسب
ابو نورا باشا اتفضل رابط الصورة
http://img269.imageshack.us/img269/6...age001001.jpg‏ وانا اسف عالتاخير عشان كان النت بايظ عندي والمقاس الحالي الاصلي هو
‏ ‏
195/55-15
‏ والف شكر لحضرتك

بروتون = صفقة رابحة