العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 28-10-2015, 05:11 PM
moatazfarag moatazfarag غير متواجد حالياً

moatazfarag will become famous soon enough
استفسار ابيع النترا عشان فلوانس

اصدقائي الاعزاء
انا عندي النترا 2011 عاملة 85000 كم مانيوال منذ اكثر من 5 سنوات والشهادة لله مافيهاش اي مشكلة والحمد لله بسافر بيها اسبوعيا مسافة 700كم منذ سنتين بانتظام لظروف العمل ومن افضل السيارات في سعرها اللي انا سوقتها .... ولكن
عندى احساس بالملل وعايز اغير وفكرت في اني اجرب اشتري حاجة من الجديد رينو فلوانس 2016 او سيات توليدو 2016 .... ناس كتير قالتلي حرام عليك .. وخايف اندم بعد البيع...

ممكن النصيحة ... ابيع ولا احافظ عليها
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 20151017_161405.jpg‏ (80.9 كيلوبايت, المشاهدات 8)
نوع الملف: jpg 20151017_161629.jpg‏ (74.5 كيلوبايت, المشاهدات 9)

التعديل الأخير تم بواسطة moatazfarag ; 28-10-2015 الساعة 05:18 PM سبب آخر: اضافة صورة
قديم 29-10-2015, 07:49 AM
الصورة الرمزية aymanlaw
aymanlaw aymanlaw غير متواجد حالياً

لجنة التحكيم و الفصل فى الشكاوى
التخصص العملى: محام حر
هواياتي: القراءة_الموسيقى_الاغانى الاجنبية

aymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond reputeaymanlaw has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ابيع النترا عشان فلوانس

العربية دى بيسموها سماسرة السيارات والميكانيكا الجمل وهى فعلاً جمل وحضرتك عارف ان كل شركة مصنعة للسيارات بيبقى عندها غلطة اواتنين فى صناعة موديل من موديلاتها وبعد فترة من الأستعمال وباالذات فى بلد زى مصر طرق وجو وصنيعية ومحطات بنزين معندهاش ضمير وحاجات كتير يطول سردها يعنى من خلال كل هذه الخلطة الملعبكة التبهدل دبابة مش عربية تطلع عربية زى بتاعت حضرتك وتقول انا عبدالعال بطل الأبطال او الأسطى عمارة فى ضرب الطارة المهم حضرتك بعد كل الرغى والملل السببته لحضرتك اسمحلى احترم إقتنائك لهذه السيارة المحترمة بكل المقاييس ودى حتة ذهب كل ماتطول معاك وربنا يرعاها ويرعاك يبقى انت كسبان مش خسران وسيبك من اى عربية تانيه يااما تركب حاجة تكون زى عربيتك اوأحسن منها ,,لكن ارجوك ماتبعهاش ومش هقولك متجبش كذا علشان اصحاب كذا وكذا فى مصر موتورز ميزعلوش وربنا يوفقك...

قديم 29-10-2015, 10:02 AM
يحيى سعيد يحيى سعيد غير متواجد حالياً

يحيى سعيد is a jewel in the roughيحيى سعيد is a jewel in the roughيحيى سعيد is a jewel in the rough

لو معاك عربية مريحاك ماديا و نفسيا اوعى تبعها ... لان الجديدة مش حاترييك زى القديمة و دايما هاتقارن بينهم ... لو الجديدة طلعت نضيفة من غير عيوب صناعة برده مش حاترييحك لان سعر قطع الغيار فى صالح القديمة ... نصيحة خليها معاك و لو عايز جديد اشترى جديد و خلى القديم
قديم 29-10-2015, 08:50 PM
الصورة الرمزية kj1
kj1 kj1 غير متواجد حالياً

kj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond repute

حافظ عليها و أوعى تبيعها مادام مريحاك ....ولو حاسس بملل دلعها شوية ... جنوط و كاوتش جديد... تلميع بولش .... فرش جديد الخ و خليها عروسة
و الرأي الأخير لك أكيد

من مواضيع kj1
التاريخ الأسود لجماعة الأرهاب الأسود
ليه لا وليس نعم
مصر الجميلة الغائبة الأن
قديم 03-11-2015, 07:40 PM
moatazfarag moatazfarag غير متواجد حالياً

moatazfarag will become famous soon enough

شكرا جزيلا على الردود المحترمة والإضافة ... مش هابيع....انا أساسا كنت بتلكك وطالعة من عيني خصوصا اني مش هاركب مرسيدس اس مثلا ..... شكرا مرة أخرى