العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 30-07-2012, 11:22 AM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute
غاضب جدا حد يعرف يقول لى ايه ده ؟

فى المنطقة الى خلف نادى الشمس عند الأسطبلات كان هناك مائات الأطنان من مخلفات البناء تم ازالتها وكمان الزباله الى كانت فى شارع جسر السويس وكانت لنصف الشارع وخاصة امام شارع فلسطين
عند الأسطبلات فى مصنع رامى الحاجات الى فى الصورة دى والى تعذر التخلص منها حد عارف اى دى وحد ينكر ان فى فعلا حملت نظافة اتعملت الناس هترجع ترمى الزبالة تانى ويقول لك مرسى سايب البلد مش نظيفه اتقوا الله يا شعب مصر وتعاونوا مع رئيس البلاد العيب مش فيه العيب فينا اخلاقنا وحشه اصبحنا مش نظاف خالص كل واحد همة بيته وخلاص لو مش اتعاونا ربنا هيرزقنا بالى يطلع عينا وهنندم والله

ياريت حد يوق لى ايه الى فى الصورة ده

geologist the best
قديم 30-07-2012, 11:38 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حد يعرف يقول لى ايه ده ؟

انا معدى من الشارع دة امبارح الساعة 2 ليلا وفعلا كل القمامة اتشالت والشارع بقى واسع ولو تاخد بالك عند الملف فى اخر الشارع كانت العربيات بتستنى بعض لان مخلفات المبانى كانت سدة الشارع تماما بس اللى مدايقنى الـ 3 مطبات الصناعى اللى اتعملو جديد اللى ادام شركة تكرير البترول فى ضهر الشارع وطبعا الـ 3 مطبات اللى ملهمش حل فى اول الشارع من عند محطة الغاز الطبيعى

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 30-07-2012, 11:41 AM

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

بالنسبة لموضوع المطبات عندهم حق لسبب المنطقه دى المفروض مغلقه ومفيش عربيات تمر غير نقل البترول فده سيفتى علشان يجبرك تهدى وهى مطبات رخمة اوىىىىىىىى بس دى تانى مره المخلفات تتشال بعد الثور تعتقد الناس برده هترمى الزبالة وكمان امام شارع فلسطين والله بيغلق نصف الطريق كله اتشال تعتقد الناس هترمى برده

geologist the best
قديم 30-07-2012, 11:55 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

للاسف يا الناس هاتفضل ترمى اكتر من الاول لان بقى فى حد بيشلها
اول حاجة عملناها بعد الثورة اننا حطينا 25 يناير على لوحات العربية ومن هنا بقى هو دة مفهوم الحرية
الناس تحس انها فى حالة هيستيرية طول الوقت
من 3 ايام كان فى اتوبيس52 راكب ماشى على طريق مصر السويس عكسى ولغاية هنا عادى وبنشوفها كتير انما اللى مش عادى انة واخد يمينة يعنى شمال اللى ماشى فى الطريق ..........تخيل الاستهتار وصل لفين
كملت ونزلت مشوارى لقيت مكروباص بياخد غرزة من اللى ادامة وبقى فى وشى بالظبط وقفت على الفرامل عشان ما نخبطش بعض وكمل ولا اكنة عمل حاجة ولا بصلى حتى
النهردة بقت خبطات الاكصدام والحكات حاجة مش لازم ترفع ايدك وتعتزر عنها مثلا
واقف فى الدور الـ 11 عند نسيبى وكاشف مكان كبير لقيت ان معظم الابنية حولينا كلها طوب احمر جديد يعنى كولة زود ارتفاعات عشوائية
طب اقسملك بالله شوفت حاجة موت من الضحك
واحد اخد شارع الحكومة وقطعة بسور من الطوب وعمل بوابة واصبح الشارع جراج والناس لازم تمشى الحتة دى بالعكس عشان تكمل طريقها ...........تخيل
للاسف هانرمى تانى القمامة وانا بحمد ربنا انى ساكن فى المدن الجديدة وما فيش الحاجات دى

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 30-07-2012, 12:16 PM

لا حول ولا قوة الا بالله انا كمان بحمد ربنا انى فى مدينة جديدة ارحم شوية

انا كمان بشوف حاجات كتير كده بس مش عايز اتكلم عليها اصل اعصابى بتتعب
خاصة من الى ماشى براحة على الشمال وكمان طريق السويس السريع مره لاقيت عربيات كتير جايه معاكس وده طريق سريع
وامبارح توكتك فى اشارة روكسى قطع الطريق وبتاع المرور عامل عبيط يظهر خايف من الواد الى سايق انا تعبت والله

geologist the best