العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 26-06-2011, 01:46 PM
Ahmed Sami Ahmed Sami غير متواجد حالياً

Ahmed Sami is on a distinguished road
افتراضي رد: نساء رفضت تعليمهم القياده ( واليكم وجهه نظري )

والله هى دى وجه نظرى بردة ...تسلم
قديم 02-07-2011, 06:27 PM
الصورة الرمزية Mr.Mamo
Mr.Mamo Mr.Mamo غير متواجد حالياً

مدير مبيعات - جنرال أوتوموتيف
التخصص العملى: منسق مبيعات سيارات
هواياتي: العاب الكمبيوتر الجماعية(كره القدم )

Mr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond repute

: 140109~347::1 40109~347::14 0109~347:
: 140109~347::1 40109~347:
: 140109~347:

شكرا كل زوق

: 140109~347::1 40109~347::14 0109~347:

Mr / Mahmoud Gamal
استشاري عام و مدير مبيعات سيارات
mahmoud_gamal_1000@yahoo. com

للتعاقد وشراء ( أي سياره ) الرجاء الالتزام بمواعيد الاتصال
نيسان : ا / فكري الحلوجي 01223311114

هيونداي
و شيفروليه
و اوبل
وجيلي ومازدا
: ا/ احمد دعباس 01210301121

( الاتصال من الساعه العاشره صباحا وحتي العاشره مساء ماعدا يوم الجمعه )
قديم 03-07-2011, 02:15 AM
hobbos hobbos غير متواجد حالياً

hobbos is on a distinguished road

انا اسفه انا مش مع حضرتك خالص
اولا لان حضرتك لو بتخاف عليهم فعلا هتصرف بطريقه مختلفه انت مجرد بتحب تريح دماغك ويبقى فى ايدك التحكم فى المشاوير وتقدير اهميتها وامتى وازاى؟

لانى بصراحه جربت التعامل مع المشكله دى انا بابايا الله يرحمه كان بيعملى كل حاجه لحد ماتجوزت لدرجة انه كان على طول بيشتريلى الهدوم وف اوقات مبكنش معاه لكن علمنى السواقه وكان اول ما بحتاجه وانا مش معاه بيجرى يكون معايا لكن من غير تحكم فى شخصيتى واختيارى لمشاويرى امتى وازاى

لكن زوجى لا طبعا مستريح كده ودماغه مرتاحه ومشاوير البيت فين وفين لما تتعمل ومش مهم احنا محتاجين حاجه وهو مش فاضى تتأجل وعلى فكره انا اخترته عشان الصفه ده بالذات كنت متخيلاها زى انت ما بتقول حب وخوف زياده(وبرده بموت فيه)

لكن الحق بقى اللى يحب ميزعلش واللى بيخاف ميركبش مواصلات ولا التكاسى ولا الهم ده دى السواقه ده اهون حاجه فى الحياه بالنسبه للبنت وحتى يا سيدى تغيير العجل وانتظار الميكانيكى هيه دى الصعوبات اللى خايفين علينا فيها انتوا اصلكو مجربتوش الحمل والولاده ولا السهر وتربية الاطفال ولا لما ابنك يبقى محتاج حاجه بسيطه مبقلش حاجه مهمه وانت تقنعه يا حبيبى لما ييجى بابى مش تخلصها الست وتنجز

انا شايفه ان الحياه محتاجه فى زماننا ده الانجاز وبلاش بقى اختراعات
وعلى فكره هو انت كمان بتعمل مشاوير لمامتك واختك ده على كده مشاوير مراتك مبتتعملش اصلا
ههههههه
قديم 03-07-2011, 02:38 PM
الصورة الرمزية محمد عبد النور
محمد عبد النور محمد عبد النور غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد عبد النور
التخصص العملى: كلية الطب

محمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond reputeمحمد عبد النور has a reputation beyond repute

جزيت خيرا ...........
قديم 03-07-2011, 08:21 PM
الصورة الرمزية Mr.Mamo
Mr.Mamo Mr.Mamo غير متواجد حالياً

مدير مبيعات - جنرال أوتوموتيف
التخصص العملى: منسق مبيعات سيارات
هواياتي: العاب الكمبيوتر الجماعية(كره القدم )

Mr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond reputeMr.Mamo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hobbos مشاهدة المشاركة

انا اسفه انا مش مع حضرتك خالص
lمفيش مشكله ..
اولا لان حضرتك لو بتخاف عليهم فعلا هتصرف بطريقه مختلفه انت مجرد بتحب تريح دماغك ويبقى فى ايدك التحكم فى المشاوير وتقدير اهميتها وامتى وازاى؟
كده في مشكله
لو انا عايز اريح دماغي مكونتش اتجوزت اصلا ( دي حاجه )
(الحاجه التانيه ) الراجل كده كده هو اللي في ايده التحكم سواء مراته كان معاها عربيه او لأ لانها هتستأذنه قبل متنزل وهو اللي يقول اه أو لأ بدون اي زعل
( الحاجه التالته ) تقدير اهميه المشاوير و امتي وازاي طبيعي لو اللي في البيت راجل هو اللي هيقدر مش حد تاني وهو صاحب القرار

لانى بصراحه جربت التعامل مع المشكله دى انا بابايا الله يرحمه كان بيعملى كل حاجه لحد ماتجوزت لدرجة انه كان على طول بيشتريلى الهدوم وف اوقات مبكنش معاه لكن علمنى السواقه وكان اول ما بحتاجه وانا مش معاه بيجرى يكون معايا لكن من غير تحكم فى شخصيتى واختيارى لمشاويرى امتى وازاى

لكن زوجى لا طبعا مستريح كده ودماغه مرتاحه ومشاوير البيت فين وفين لما تتعمل ومش مهم احنا محتاجين حاجه وهو مش فاضى تتأجل وعلى فكره انا اخترته عشان الصفه ده بالذات كنت متخيلاها زى انت ما بتقول حب وخوف زياده(وبرده بموت فيه)

لكن الحق بقى اللى يحب ميزعلش واللى بيخاف ميركبش مواصلات ولا التكاسى ولا الهم ده دى السواقه ده اهون حاجه فى الحياه بالنسبه للبنت وحتى يا سيدى تغيير العجل وانتظار الميكانيكى هيه دى الصعوبات اللى خايفين علينا فيها انتوا اصلكو مجربتوش الحمل والولاده ولا السهر وتربية الاطفال ولا لما ابنك يبقى محتاج حاجه بسيطه مبقلش حاجه مهمه وانت تقنعه يا حبيبى لما ييجى بابى مش تخلصها الست وتنجز

الحمل و الولاده وتربيه الاطفال حاجه ...... واللي احنا بنتكلم في حاجه تانيه خالص

هي مش ايه اللي متعب اكتر
هي ايه اللي امن اكتر
وايه اللي يخلي مراتي أو اختي أو امي أو حتي حضرتك - وانا معرفش حضرتك لسه - تقف تغير عجل ع المحور الساعه 2 الظهر
او تقف ع الدائري مستنيه الونش اللي هيجي بعد ساعتين يشيل العربيه اللي اتخبطت من سواء مكروباس صايع ومجنون ؟ أو شارب ؟

نفسي تحكيلنا عن تجربه شخصيه ليكي لمشكله حصلتلك بالعربيه واتصرفتي فيها ازاي ..؟

انا شايفه ان الحياه محتاجه فى زماننا ده الانجاز وبلاش بقى اختراعات

دا اللي انت شايفاه
بص غيره الراجل علي اهل بيته مش اختراعات
لأ دا الاصل -- واقصد اصل الرجوله انك حد مسئول عن رعيته تماما في كل شيء
وعلى فكره هو انت كمان بتعمل مشاوير لمامتك واختك ده على كده مشاوير مراتك مبتتعملش اصلا

لا كل المشاوير بتتعمل بنظام وعلي فكره مطالب مراتي أوامر تتعمل ولها الاولويه
والحمد لله لا هي اشتكت ولا انا مضدايق
ههههههه

انا رديت بشكل اكثر تفصيلا وتوضيحا لوجه النظر اللي حابب اوضحها

اختلافك معايا في الرأي انا قابله لكن الجمله دي (انت مجرد بتحب تريح دماغك ويبقى فى ايدك التحكم فى المشاوير وتقدير اهميتها وامتى وازاى؟)

بجد تزعل اوي (( دا هجوم واضح وصريح يا مدام ))

اتمني تراجعي مشاركتك تاني وتشوفي اسلوب الهجوم اللي حضرتك انجرفت وراه من غير حتي ما تعرفي شخصيه الشخص اللي بتتكلمي معاه ...

واخيرا انا استمتعت بجد بالحوار معاكي
بس لسه زعلان

Mr / Mahmoud Gamal
استشاري عام و مدير مبيعات سيارات
mahmoud_gamal_1000@yahoo. com

للتعاقد وشراء ( أي سياره ) الرجاء الالتزام بمواعيد الاتصال
نيسان : ا / فكري الحلوجي 01223311114

هيونداي
و شيفروليه
و اوبل
وجيلي ومازدا
: ا/ احمد دعباس 01210301121

( الاتصال من الساعه العاشره صباحا وحتي العاشره مساء ماعدا يوم الجمعه )