العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 15-10-2010, 03:11 AM
ايوب ايوب غير متواجد حالياً

ايوب is on a distinguished road
افتراضي انا شفت انهارده الbyd f3 وانتو لغبطتونى

مساء الخير انا يا جماعه انا عضو جديد واعجبت جداااا بالمنتدى وحبيت استفسر منكو على حاجه
اولا انا من فتره وانا عنت بجمع معلومات عن ال bydf3 عشان بفكر اجيبها وقريت تضارب كتتتتتتتير فى الاراء عنها مبقتش عارف هى كويسه ولا لا ناس تقول كويسه وتوكيلها محترم وناس تقول بتظهر فيها عيوب وتوكيلها (الامل) زى الزفت والواحد مننا مش عايز يرمى فلوس على الارض فرحت انهارده معرض الامل (ورا حريه مول ) واتفرجت على العربيه وعجبنى شكلها صحيح ولقيتها عاليه عن الارض لحد مرضى بس لاحظت ان تقفيلها وحش عموما من ناحية الصاج وحسيت ان صاجها ضعيف وسئلت الشاب اللى كان موجود عن سمك الصاج قالى: 8من 10 وانا قولتوا ده 5من 10 واكدلى العكس....
انا لاحظت من قريتى لجميع المشاركييين اللى اتكلموا على ال byd f3 من سنة 2007 لحد 2009 بيشكروا فيها يعنى التقفيل الصينى اما التضارب ابتدى من 2010 يعنى التقفيل المصرى .
وانا اتأكت من ده لما شفت تقفيل العربيه ...بس انا خايف متكنش مشكلة صاج وبس وتبقى فى كل العربيه كلها
وانا مش هاممنى موضوع التوكيل انو سىء ولا كويس عشان الحاجات دى ممكن نشتريها من برا حتى انا سئلتوا لما رحت قالى فى محل جنب التوكيل اسمو بكيين فى قطع الغيار الخفيفه .....انا سؤالى مكتوب ان الموتور متسوبيشى لانسر هل المتور مصنوع صينى بتقنية متسوبشى لانسر ؟
هل العفشه اللى متركبه فى العربيه تيوتا كرولا فعلا ولا دى عفشه صينى واللى يتركب عليها عفشة تيوتا ؟
وانا دلوقتى بقارن بينها وبين مابل سكلا توكيل ابوغالى مع فرق السعر طبعا
اسف لو كنت طولت عليكم
قديم 17-10-2010, 10:51 AM
tifa_1979 tifa_1979 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Export Logistics supervisor
هواياتي: كرة القدم

tifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to behold
افتراضي رد: انا شفت انهارده الbyd f3 وانتو لغبطتونى

الموتور متسوبيشى اصلى وليس صينى بتقنية متسوبيشى
بس شركة متسوبيشى صنعت موتور جديد بتقنية جديده علشان كده بعت الموتور ده لشركة byd
قديم 25-10-2010, 05:54 PM
tifa_1979 tifa_1979 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Export Logistics supervisor
هواياتي: كرة القدم

tifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to beholdtifa_1979 is a splendid one to behold
افتراضي رد: انا شفت انهارده الbyd f3 وانتو لغبطتونى

عايز تعرف معلومات ادخل ............. قسم byd هتلاقى مشاركات اكتر واراء اكتر

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 25-10-2010 الساعة 06:16 PM سبب آخر: حذف رابط موقع لا يسمح باﻹشارة لمصرموتورز و روابطه (المعاملة بالمثل