العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 01-01-2013, 11:23 PM
alama alama غير متواجد حالياً
هواياتي: football

alama will become famous soon enough
افتراضي ملاحظات على لانوس 2013 بعد تجربتها اول 150 كم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تم بحمد الله استلام لانوس 2013 المهم نخش فى الموضوع
1- اول مستلمنا لقينا علامه فى الطابلوه منوره مكتوب عليها Check منوره اصفر معرفش ليه داحنا لسه بنقول يا هادى المهم الراجل بتاع المعرض قالى انها يومين وهتمشى دى بس عشان جديده معرفش دا ايه الحكايه ممكن تكون عايزا زيت مثلا

2- العربيه كانت عاملا 6 كم بس هل هما مجربوهاش كتير يعنى فى المصنع عشان 6 كم دا اعتقد قليل انا قبل كده كنت مستلم لوجان كانت عاملا حاجه و30 كم لما استلمناها

3- تلاقى الفتيس بيونتر فى الغيارين الاول والتانى لما الواحد بدوس بنزين ويسيب تلاقيه الفتيس بيلعب كمان انا حاسس ان الفتيس خشن شويه اخشن من اللوجان

4- السنتر لوك مفروض السنتر لوك لما الواحد يطلع بالعربيه يعمل لوك لوحده مع اول ضربه فرامل او بعد متمشى بالعربيه شويه بسيطه المهم دا مفهوش الحته دى ممكن يكون هو دا العيب وعشان كده اللمبه الصفرا اللى فى التابلوه بتنور يمكن عايز حد يدلنى

5- العربيه اعتقد انهم علوها شويه لاننا كنا 5 فى العربيه ومكنتش بتحك فى المطبات زى مالكل كان بيقول

6- بالنسبه لإستهلاك البنزين العربيه ف 155 كم استهلكت 12 لتر دا كويس ولا ايه النظام

7- توكيل رخم صراحه يعنى مكنوش قادرين يحطوا جهاز تسجيل فى فتحة USB
فعلا منصور دا تنح اوى ربنا يهديه

8- العريه مفهاش اريل للراديو بل بدلوه بحاجه بيقولو انها جوه الزجاج الورانى زى الشبكه موجوده جو القزاز معرفش دا صح ولا الراجل بتاع المعرض بيسرح بيا

ياريت حد يفيدنا خاصه فى موضوع اللمبه اللى فى التبلوه دى وهل هيا فعلا عشان جديده وبتلين كلام مش داخل دماغى
قديم 01-01-2013, 11:27 PM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ملاحظات على لانوس 2013 بعد تجربتها اول 150 كم

لو لسة منورة دور العربية وطيارة علي اقرب توكيل
اللمبة دي للاعطال يا باشا ومفيش حاجة اسمها لسة العربية جديدة
وربنا يباركلك فيها

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.
قديم 01-01-2013, 11:30 PM
alama alama غير متواجد حالياً
هواياتي: football

alama will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr elsisi 1 مشاهدة المشاركة

لو لسة منورة دور العربية وطيارة علي اقرب توكيل
اللمبة دي للاعطال يا باشا ومفيش حاجة اسمها لسة العربية جديدة
وربنا يباركلك فيها
انا لسه عايز اروح التوكيل عشان اعرف مواعيد الصيانه واخد الضمان واعرف اقرب وكيل صيانه
قديم 01-01-2013, 11:39 PM
الصورة الرمزية hyundai 2005
hyundai 2005 hyundai 2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق للسيارات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: عاشق للسيارات والتعديلات

hyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond repute

لانوس
حرام والله عليك سايب الاميجراند والm11 واللوجان والساجا والفيرنا
وبتجيب لانوس للاسف العربيه دي مقلب كبير قوي
حاول تتعايش معاها وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها بس روح عالتوكيل بسرعه يكشفوا عليها علي لمبه التشيك

لمن لا يعرفني
http://www.masrmotors.com/vb/member.php?u=50931

لتجاره قطع الغيار الاستيراد والجديد ومقاوله سيارات الحوادث
(لانوس - نوبيرا - كيا سيراتو - تويوتا - لانسر - هيونداي - اوبترا - اوبل - متسوبيشي )

اقوي مقابلات الاسكندريه فى اجازه نصف العام 2013
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=105128
قديم 01-01-2013, 11:51 PM
الصورة الرمزية كفليت الاسفلت
كفليت الاسفلت كفليت الاسفلت غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق الأسكندريه
هواياتي: قيادة السيارات

كفليت الاسفلت has a spectacular aura aboutكفليت الاسفلت has a spectacular aura about

أخي الكريم أنا معايا أختها بالنسبه لترتيب أسئلتك 1 لازم لمبة التشك تكون مطفيه طالما منوره يبقي في حاجه غلط / 2 شكلهم مبيجربوهاش لأن عربيتي لما أستلمتها ممشوهاش كتير برضه / 3 الفتيس كده فيه مشكله طالما بينتر / 4 السنتر مبيقفلش مع الفرامل زي عربيتك بالضبط / 5 العلو كويس / 6 الإستهلاك هما كاتبين 6وشويه في ال100ك وهي بتلعب في 7إلي 10لتر تقريباً مع إختلاف سرعة السياره / 7 الكاسيت عادي بإسطوانات / 8 فعلاً أنا سألت عالإريال قالولي في الزجاج الخلفي وإضافه أخيره لو ريموتها مثل اللي هنزلك صورته هتتعب زيي علي بال ما تعمل واحد تاني زيه

التعديل الأخير تم بواسطة كفليت الاسفلت ; 02-01-2013 الساعة 12:04 AM