العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 15-02-2014, 11:38 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يوميات نوبيرتي ...

ربنا يبارك فيه يا بشمهندس مستر استرا .
الكراسي معقوله بس قطيفه و بتشرب تراب فانا عايز انجد جلد لاني شفتها مع واحد جامد عليها .

يا ريت يكون الطابلوة عندك فية ابانوز بيكون شكلة احسن
ايه الابانوز ده .؟. تقصد اللي زي الخشب لونه بني .!. للاسف لا و كنت اتمني بيدي شكل تحفه و سألت عليه لانه تقريبا طقم و بيتلزق , و لا هي بتنزل بيه عربيات عربيات .؟.
بالنسبه للغطا انا عايز برده حاجه خفيفه مش تقيله تكون سهله في التغطيه و شيله و كدا ,,, ده كل يوم هاغطيها لما اروح بالليل و اشيلها الصبح و انا للاسف معنديش جراج بس عامله حته بعرقين خضب مصقوفه زي عشه كبيره عشان الشمس .

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 15-02-2014, 11:46 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nktis مشاهدة المشاركة

ربنا يبارك فيه يا بشمهندس مستر استرا .
تسلم يا دكتور

الكراسي معقوله بس قطيفه و بتشرب تراب فانا عايز انجد جلد لاني شفتها مع واحد جامد عليها .

اة كدة ماشي يعنى تعملها كسوة جلد سوا تفصيل او جاهز

ايه الابانوز ده .؟. تقصد اللي زي الخشب لونه بني .!. للاسف لا و كنت اتمني بيدي شكل تحفه و سألت عليه لانه تقريبا طقم و بيتلزق , و لا هي بتنزل بيه عربيات عربيات .؟.

لا فى موديلات بتنزل بطابلوة ابانوز ومنها اوائل الالفينات
بالنسبه للغطا انا عايز برده حاجه خفيفه مش تقيله تكون سهله في التغطيه و شيله و كدا ,,, ده كل يوم هاغطيها لما اروح بالليل و اشيلها الصبح و انا للاسف معنديش جراج بس عامله حته بعرقين خضب مصقوفه زي عشه كبيره عشان الشمس .
ماشي اللى بـ 120 ممتاز

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 16-02-2014, 12:22 AM
الصورة الرمزية nktis

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

لا فى موديلات بتنزل بطابلوة ابانوز ومنها اوائل الالفينات
معنديش .,. بس هو ممكن يتشري و يركب بالرزق و لا مفيش .؟.

بس المعقول بـ 140 جنية طبقى وتتر بروف من برة ومن جوة لباد او سفنج
تمام ده خير الامور الوسط و ده شكله خفيف و مش شغلانه تغطيه كل يوم او مش هيتعبني زي التقيل بتاع اللي ممكن بيركن فترات طويله و تحركاته خفيفه .,. طيب النوع ده بيحمي من الشمس بيتهيقلي هيمتص سخونيه بسرعه و هياثر علي اللون برده زي لو تركتها في الشمس لفتره و بتيجي تركن في الطل .!.

روحي بطون أكفها خضراء*

أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 16-02-2014, 09:55 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

لا كل الانواع بتعكس الشمس
وبالنسبة للابانوز اللى يريحك ...بس انا بحب الحاجة تكون على طبيعتها احسن

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 16-02-2014, 05:04 PM
الصورة الرمزية nktis

جزاك الله خيرااا ,,, يبقي ان شاء الله اولي خطواتي قبل دخول الصيف هي مشمع ليها .

بس انا بحب الحاجة تكون على طبيعتها احسن
نفس رأيي طالما لم تنزل بيه فمبحبش اضيف من عندي .,. طيب رأي حضرتك و هل هي موجوده و ناس ركبتها في عربياتها العددات البلازما .؟. انا الحمد لله اضاءه العدادات ممتازه و كل العدادات الحمد لله شغاله و غنياني بس للمعرفه بالشيء .

و كمان استفسار .؟؟؟.
مثلا مؤشر البنزين في النص او تحت النص و اروح امون و افول للاخر بس اول لما ادور و اطلع المؤشر مبيردش للاعلي عالطول ( زي ما كان بيحصل في الدبابه ) بس لما امشي بتاع 200 - 300 متر بلاقي المؤشر بيرفع شويه بشويه لحد ما يوصل للاخر .؟. هل كدا طبيعي و عادي و لا .؟. و هل ده بسبب عوامه البنزين .؟. هي مش ضراني في حاجه و الحمد لله تمام بس للمعرفه بالشيء .
و دي صوره المحرك .,. عشان معلش استحملوني عايز اعرف كل قطعه و كيفيه و متي صيانتها , انا لسه من اسبوعين ظابط دوره التبريد و عندي مروحتين و بابص يوميا علي المياه الخضراء .

روحي بطون أكفها خضراء*

أكبادنا فبكاؤنا إيماء*

الكلمات الدليلية
دايو نوبيرا