العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > كهرباء السيارة

كهرباء السيارة ساحة مخصصة للمواضيغ الفنية المتعلقة بجميع اﻷنظمة الكهربية فى السيارة بما فيها أنظمة التسلية

قديم 07-10-2011, 04:33 AM
absat absat غير متواجد حالياً

absat is on a distinguished road
للاهمية كشافات السيراتو غلبتني

انا كنت عملت حادث بسيراتو 2011 المهم غيرت ربع امامي بس الكشافات اللي هيا بتنزل بعاكس اصفر مش ابيض واتضح ان نور السهارة بيشتغل في نور الاشارة مش لوحده وبعدين اللمبة الكبيرة اللي علي الطرف هي النور الواطي واللمبة التانية هيا النور العالي هل ده صح وهل ممكن علاج ذلك وبالنسبة للطارة انا كانت عندي ملتي فنكشن تحكم في الكاسيت فقط وغيرتها بواحده فيها تحكم بالكاسيت والناحية التانية بلوتوث لكن اكتشفت بعد التوصيل ان الزراير دي منورة بس مش شغاله ايه الحل
قديم 07-10-2011, 03:40 PM
الصورة الرمزية seaf_sawy
seaf_sawy seaf_sawy غير متواجد حالياً
من انا؟: Man
هواياتي: JuliusjafJD

seaf_sawy is a splendid one to beholdseaf_sawy is a splendid one to beholdseaf_sawy is a splendid one to beholdseaf_sawy is a splendid one to beholdseaf_sawy is a splendid one to beholdseaf_sawy is a splendid one to behold
افتراضي رد: كشافات السيراتو غلبتني

بيع العربيه احسن وسيبك من الكيا دى عربيه نحس

this
قديم 07-10-2011, 04:10 PM
الصورة الرمزية borio1704
borio1704 borio1704 غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات، أحب اليابانية، الكورية، ولا أفضل الأوروبية
التخصص العملى: استشاري نظم جودة
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

borio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond reputeborio1704 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كشافات السيراتو غلبتني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة absat مشاهدة المشاركة

انا كنت عملت حادث بسيراتو 2011 المهم غيرت ربع امامي بس الكشافات اللي هيا بتنزل بعاكس اصفر مش ابيض واتضح ان نور السهارة بيشتغل في نور الاشارة مش لوحده وبعدين اللمبة الكبيرة اللي علي الطرف هي النور الواطي واللمبة التانية هيا النور العالي هل ده صح وهل ممكن علاج ذلك وبالنسبة للطارة انا كانت عندي ملتي فنكشن تحكم في الكاسيت فقط وغيرتها بواحده فيها تحكم بالكاسيت والناحية التانية بلوتوث لكن اكتشفت بعد التوصيل ان الزراير دي منورة بس مش شغاله ايه الحل
مواصفات الكشاف اللي حضرتك ركبته ده للسيراتو اللي بتتباع في أمريكا، ومفيش مشاكل من وجهة نظري مادام المرور مش بيعترض

بالنسبة للطارة.. حاول تروح للتوكيل أو شوف كهربائي بيفهم... وفي الحالتين اعمل حسابك على مبلغ محترم