العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 05-11-2013, 06:11 PM
jojo0a jojo0a غير متواجد حالياً

jojo0a is on a distinguished road
افتراضي رد: عاوزه اشترى عربيه واول مره اسوق وتهوت ودوخت ونفسى حد بيفهم فى العربيات يساعدنى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وائل احمد السيد مشاهدة المشاركة

( كلام رائع بس المشكله الزيرو مشكله لانى لسع جديده فى السواقه وخايفه جدا جدا من الزيرو وعلشان كده بدور فى المستعمل )

انا نسيت اقول ان انا مش بعرف اسوق وجبت العربية زيرو واتعلمت عليها لكن من خلفيتى الكبيرة من اول ساعة نزلت وسوقت ومافيش مشكلة خالص
جمدى قلبك وهاتى زيرو وافرحى بيها بدل ما تجيبى مستعمل وكل يوم والتانى عاوزة ميكانيكى والبطارية والعفشة والكلام الفاضى دة اللى محتاج راجل فاضى وفاهم فى السواقة والميكانيكا وكيفية التعامل مع الصنعية لان مشاكل المستعمل كتيرة اوى وبتكون على غفلة انما الجديد بتكونى مطمنة من العربية على الاقل 4 سنين
متخافيش واللى يخاف فمن الافضل ما يشتريش عربية احسن لة
دى وجهة نظرى والقرار ليكى
تحياتى
انا متشكره قوى قوى لردك وعندك حق والله بس انا وانا سايقه هنا شوفت الهنا
قديم 05-11-2013, 10:44 PM
الصورة الرمزية وائل احمد السيد
وائل احمد السيد وائل احمد السيد غير متواجد حالياً
من انا؟: أب
التخصص العملى: موظف بنك القاهرة
هواياتي: السفر والرحلات

وائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud of
افتراضي رد: عاوزه اشترى عربيه واول مره اسوق وتهوت ودوخت ونفسى حد بيفهم فى العربيات يساعدنى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jojo0a مشاهدة المشاركة

انا متشكره قوى قوى لردك وعندك حق والله بس انا وانا سايقه هنا شوفت الهنا
ماهو لما تشوفى الهنا وانتى راكبى عربية سليمة ومطمنة لها احسن ما تشوفى الهنا دة بعربية ممكن تعطل بيكى فى مكان رخم مثلا مطلع كوبرى فى يوم زحمة او فى منطقة ضلمة وبعيدة هتعملى اية
انا ليا اصحابى مش بيحبو يسافرو بالعربية للاسكندرية علشان مش مطمنين للعربية يقولى لو العربية عملتها معايا هعمل اية انا معايا الاولاد
فانتى لما تركبى الزيرو هتكونى مطمنة للعربية لمدة مش اقل من 5 سنين وانتى وسواقتك لازم تكون هادية ويكون قلبك جامد عموما اللى بيسوق بيخلى باله من كل اللى حوالية فية مثل بلدى بيقول ان اللى بيسوق لازم يبقى حاطط فى دماغة ان كل اللى بيسوقو حوالية مش بيعرفو يسوقو فية لفظ تانى مش هقولة علشان عيب
وربنا يوفق الجميع
تحياتى
قديم 05-11-2013, 11:26 PM
AMMI AMMI غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو

AMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to behold

هاتى زيرو وأمنى عليها على الاقل اول سنه وان شاء الله اى حاجه فى العربيه تتعمل على حساب التأمين
الريو هاتش باك مناسبه وفيها اوبشن كويسه
بالنسبه لقطع الغيار هتبقى القلق منها فى المستعمل اكبر يعنى الجيتا لو مستعمله قطع غيارها مش هتبقى رخيصه
فالافضل ليكى زيرو مع التأمين

لا آله إلا الله. محمدُ رسول الله
اللهم صلى على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم