العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 05-11-2011, 09:39 PM
ahmed_rahem ahmed_rahem غير متواجد حالياً

ahmed_rahem is a glorious beacon of lightahmed_rahem is a glorious beacon of lightahmed_rahem is a glorious beacon of lightahmed_rahem is a glorious beacon of lightahmed_rahem is a glorious beacon of lightahmed_rahem is a glorious beacon of light
افتراضي رد: يا جماعة حد يفيدنى فى سحب النيسان الصنى 2011

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman.mahmoud مشاهدة المشاركة

ربنا يباركلكم يا جماعة انا بس عايز اتأكد التوكيل بيشتغلنى و لا هى محتاجة تاخد وقتها لحسن حرام الواحد بيدفعلها قسط كبير و ضغط على نفسه عشان يجيبها على اساس انها عربية جامدة و يابانى بالرغم ان فى ناس كتير نصحتنى بالتقفيل الكورى زى الهيوندا و الكيا بس انا قولت اكيد اليابانى لا يعلى عليه و مشاكل التقفيل المصرى بسيطة و فعلا لما روحت وكيل نيسان قبل ما اشترى بهرونى و قالولى كمان انهم عالجوا مشاكل استهلاك البنزين العفشة و ان العربية 2011 مميزة جدا عن الموديلات اللى قبل كدة عامة انا بروح التوكيل اللى فى المعادى
انت محتاج تتابع مع التوكيل وتطلب تغيير الضفيرة لو عداد ال ار بى ام عالى زيادة عن اللزوم. وهما ان شاء الله يعملوا اللازم
قديم 16-01-2012, 03:16 AM
elgdawy2007 elgdawy2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: الجداوى
التخصص العملى: سياحه وكمبيوتر
هواياتي: السياحه

elgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura aboutelgdawy2007 has a spectacular aura about
عاجل رد: يا جماعة حد يفيدنى فى سحب النيسان الصنى 2011

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman.mahmoud مشاهدة المشاركة

السلام عليكم انا جبت نيسان صنى موديل 2011 فى شهر ديسمبر و جبتها بعد تفكير طويل و سؤال و كان معايا دايو لانوس 2008 و بصراحة من يوم ما اشتريت العربية انا متنكد جدا اولا التابلوة بيقع على طول من اول ما طلعت من المعرض ثانيا العربية سحبها بطىء جدا جدا سواء تكييف او من غير العربية العزل فيها وحش جدا جدا يعنى الدايو الكورى احسن منها فى الموضوع ده و انا مشغل التكييف كل شوية تطلع ريحة عطن رهيبة و مش عارف ايه السبب الأدهى بقى و انا ماشى فى صلاح سالم امبارح التكيف فصل فجأة و بقى يجيب هوا عادى و لما قفلته و شغلته تانى اشتغل طبعا انا متنكد جدا العربية عاملة 7000 كم و بالشكل ده و رحت التوكيل لقيتهم بيقولوا ان السحب ده مشكلة فى الصنى كلها و كمان التابلوه بسبب ان فى سوست بتقع حاجة كدة اى هبل و كلام فاضى ياريت حد يفيدنى يا جماعة لحسن انا مقهور

ده كده عيب صناعه ومن حقك مليون فى الميه تغير السياره يا باشا على فكره من كلامك كده حسيت انك روحت لتوكيل السبع لان مع الاسف محدش هناك بيقول الحقيقه لو فيه عيب قوى فى السياره وحيحاول فعلا يقنعك ان السياره هى طبيعتها كده عشان يهرب من انه يغيرهالك وده من حقك ولو مشكلتك متحلتش تبعت فاكس للشركه الام باليابان وتروح تعمل محضر وتطلع على جهاز حمايه المستهلك بنفسك ومتتصلش بيه وتغلس وتعمل اليى انت عاوزه وده من حقك طبعا لان العربيه زيرو ودى مع الاسف مشكله بتكون فى التقفيل المصرى للصنى بس مبتعديش نسبه 10 % من مجموع السيارات المنتجه فى مصنع نيسان المصرى ومتخليهومش يصلحولك حاجه من حقك تغير العربيه وده جواب نهائى

الكلمات الدليلية
صنى, نيسان