العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 26-07-2012, 10:48 PM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future
افتراضي Re: تقرير حصرى عن عربيتى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 بالصور والتفاصيل ومميزات وعيوب

من عينى يا باشا

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى
قديم 27-07-2012, 12:50 AM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute
للاهمية رد: Re: تقرير حصرى عن عربيتى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 بالصور والتفاصيل ومميزات وعيوب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3bdo مشاهدة المشاركة

من عينى يا باشا

انتا مقرتش مشاركتي كلها ولا ايه انا كان في سؤال بسالهولك هناك عن السراتو مردتش ليه
: sd:

ايميلي:

abdohtaby@ymail.com

صفحة فولكس فاجن مصر على الفيس بوك
http://www.facebook.com/pages/Volksw...26911527355706

صفحه مجتمع السيارات المصري برعايه مصر موتورزعلى الفيس بوك شاركوا معانا

facebook.com/mogtm3.egypt.cars

قديم 27-07-2012, 06:23 PM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future
افتراضي رد: تقرير حصرى عن عربيتى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 بالصور والتفاصيل ومميزات وعيوب

والله يا استاذ عبدالله الموقع بتاع مصر وان اللى برفع عليه الصور مش عايز يفتح مش عارف ليه و لما باجى اخوش على اى صورة من اللى كنت حاططهم فى الموضوع مش عايزة تفتح مش عارف فى ايه وشم عارف ارفعلك الصور بتاعه التابلوه وهوه منور والعداد اللى فى النص ده مكتوب فيه اخر رحلة كانت كام كيلو والعربية مشية كام كيلو وعداد ديجيتال للبنزين اما بالنسبة سبب اختيار للانسر بومة فكان كالاتى
كيا سيراتو : مسروق منها 3000 عربية وسمعتها وحشة ولما ركبتها فى سورية لقيت عفشتها ناشفة اوى و لقيت ناس من ملاكها بيقولولك العربية ده فيها عيب صناعة وانها سمعتها وحشة من نحية السرقة و الحوادث بمعنى انك ممكن تعمل حادثة و الايرباج ميطلعش والموضوع ده انا شوفته مرتين ةبعدين مش هنجيب عربية عشان نوقف حارس جمبها عشان متتسرقش ولغاية دلوقتى التوكيل محلش المشكلة دى
كيا كارينز : استهلاك بنزين عالى يعنى فى افضل حالاتها بتسحب 20 لتر فى 160 كيلو والكلام ده من التوكيل قطع غيار غالية وسحبها زبالة والكلام ده من ملاكها
كيا ريو : صغيرة ومتحسش انها طويلة وعريضة و فخمة زى العربيات اللى فوق ال 100 الف هى تنفع لشاب بس برضه موتورها صغير وطلعتها تقيلة وسحبها مش حلو اوى وقطع غيار غالية وشوفت واحد لسة جايبها وعمل بيها حادثة عشان مافيهاش فرامل
هيوانداى النترا:سعرها عالى اوى صاج تعبان وعيوبها انا ذكرتها فى التقرير يعنى شكل بس
شيفرليه اوبترا: مفيش وسائل امان خالص توكيل حرامى واحد هنا فى المنتدى كان عنده كروز وداها التوكيل صرف 1500 جنيه وجه لقى العربية فى مكانها ومعملوش فيها حاجة ولقاهم جايبنلوا فاتورة بالحاجات اللى اتغيرت وبعديها عرض العربية للبيع بعد شهرين من الشراء عشان كان فيها مشكلة عربيه شكلها معفن و مفيهوش اى شغل
على العموم من ضمن العيوب اللى فى العربيات دى انها كورى يعنى درجة تانية بس الحمد لله انا طلعت القطط الفطسانة فى كل عربية سعرها فوق ال 100 الف ولو قولتلك على كل العربيات دى مش هننام النهاردة فياريت تقولى اسم العربية وانا اقولك على راى فيها و راى ملاكها عشان الانواع كتير طبعا انا عارف انك هتقولى البومة غالية بس هاتلى واحد جابها وقال عليها نص كلمة او طلع فيها عيب واحد كل الناس اللى بتقول البومة وحشة لو سالتهم ليه هيقولك عشان غالية وبقالها تسع سنين يعنى هما مش لاقيين فيها عيوب فجايبين عيوب تافهة والحاج لما كنا بنختار العربية قالى عايزين عربية قوية وتستحمل مش مهم الشكل ولا الاوبشنز ولا الحاجات اللى مش هتنفعك بحاجة يوم مالعربيةتعطل منك اهم حاجة تكون ميكانيكا ممتازةوبعدين شكلها عاجبنى والناس اللى جابت الالنترا عشان الشكل والحاجات دى يوم ما العربية تعطل منهم خليهم يوقفوا يتصوروا جمبها عشان شكلها حلو وبعدين حتى وسائل الامان فى البومة اكتر من وسائل الامان فى الالنترا والسيراتو يعنى هى فيها ebd وده مش موجود فى الاتنين وبعدين الناس مستغليا البومة عشان بقالها تسع سنين ومفيهاش طارة مالتى ولا حساسات مطر وحساسات مش عارف ايهمع انها نفس سعر ارخص من الالنترا ونفس سعر السيراتو
من الاخر
عايز اوبشنز وشكل هات السيراتو
عايز اعتمادية فوق الوصف و مكيانيكا جبارة وشكل حلو برضه هات البومة
دى يابانى ودى كورى
ولما اخلص الثانوى ان شاء الله وابتدى ادور على عربية عشان اروح بيها الجامعة مش هلاقى احسن من البومة

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى

التعديل الأخير تم بواسطة 3bdo ; 27-07-2012 الساعة 06:56 PM
قديم 27-07-2012, 11:27 PM
الصورة الرمزية abdohtaby
abdohtaby abdohtaby غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالله
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: عاشق للسيارات

abdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond reputeabdohtaby has a reputation beyond repute
للاهمية رد: تقرير حصرى عن عربيتى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 بالصور والتفاصيل ومميزات وعيوب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 3bdo مشاهدة المشاركة

والله يا استاذ عبدالله الموقع بتاع مصر وان اللى برفع عليه الصور مش عايز يفتح مش عارف ليه و لما باجى اخوش على اى صورة من اللى كنت حاططهم فى الموضوع مش عايزة تفتح مش عارف فى ايه وشم عارف ارفعلك الصور بتاعه التابلوه وهوه منور والعداد اللى فى النص ده مكتوب فيه اخر رحلة كانت كام كيلو والعربية مشية كام كيلو وعداد ديجيتال للبنزين اما بالنسبة سبب اختيار للانسر بومة فكان كالاتى
كيا سيراتو : مسروق منها 3000 عربية وسمعتها وحشة ولما ركبتها فى سورية لقيت عفشتها ناشفة اوى و لقيت ناس من ملاكها بيقولولك العربية ده فيها عيب صناعة وانها سمعتها وحشة من نحية السرقة و الحوادث بمعنى انك ممكن تعمل حادثة و الايرباج ميطلعش والموضوع ده انا شوفته مرتين ةبعدين مش هنجيب عربية عشان نوقف حارس جمبها عشان متتسرقش ولغاية دلوقتى التوكيل محلش المشكلة دى
كيا كارينز : استهلاك بنزين عالى يعنى فى افضل حالاتها بتسحب 20 لتر فى 160 كيلو والكلام ده من التوكيل قطع غيار غالية وسحبها زبالة والكلام ده من ملاكها
كيا ريو : صغيرة ومتحسش انها طويلة وعريضة و فخمة زى العربيات اللى فوق ال 100 الف هى تنفع لشاب بس برضه موتورها صغير وطلعتها تقيلة وسحبها مش حلو اوى وقطع غيار غالية وشوفت واحد لسة جايبها وعمل بيها حادثة عشان مافيهاش فرامل
هيوانداى النترا:سعرها عالى اوى صاج تعبان وعيوبها انا ذكرتها فى التقرير يعنى شكل بس
شيفرليه اوبترا: مفيش وسائل امان خالص توكيل حرامى واحد هنا فى المنتدى كان عنده كروز وداها التوكيل صرف 1500 جنيه وجه لقى العربية فى مكانها ومعملوش فيها حاجة ولقاهم جايبنلوا فاتورة بالحاجات اللى اتغيرت وبعديها عرض العربية للبيع بعد شهرين من الشراء عشان كان فيها مشكلة عربيه شكلها معفن و مفيهوش اى شغل
على العموم من ضمن العيوب اللى فى العربيات دى انها كورى يعنى درجة تانية بس الحمد لله انا طلعت القطط الفطسانة فى كل عربية سعرها فوق ال 100 الف ولو قولتلك على كل العربيات دى مش هننام النهاردة فياريت تقولى اسم العربية وانا اقولك على راى فيها و راى ملاكها عشان الانواع كتير طبعا انا عارف انك هتقولى البومة غالية بس هاتلى واحد جابها وقال عليها نص كلمة او طلع فيها عيب واحد كل الناس اللى بتقول البومة وحشة لو سالتهم ليه هيقولك عشان غالية وبقالها تسع سنين يعنى هما مش لاقيين فيها عيوب فجايبين عيوب تافهة والحاج لما كنا بنختار العربية قالى عايزين عربية قوية وتستحمل مش مهم الشكل ولا الاوبشنز ولا الحاجات اللى مش هتنفعك بحاجة يوم مالعربيةتعطل منك اهم حاجة تكون ميكانيكا ممتازةوبعدين شكلها عاجبنى والناس اللى جابت الالنترا عشان الشكل والحاجات دى يوم ما العربية تعطل منهم خليهم يوقفوا يتصوروا جمبها عشان شكلها حلو وبعدين حتى وسائل الامان فى البومة اكتر من وسائل الامان فى الالنترا والسيراتو يعنى هى فيها ebd وده مش موجود فى الاتنين وبعدين الناس مستغليا البومة عشان بقالها تسع سنين ومفيهاش طارة مالتى ولا حساسات مطر وحساسات مش عارف ايهمع انها نفس سعر ارخص من الالنترا ونفس سعر السيراتو
من الاخر
عايز اوبشنز وشكل هات السيراتو
عايز اعتمادية فوق الوصف و مكيانيكا جبارة وشكل حلو برضه هات البومة
دى يابانى ودى كورى
ولما اخلص الثانوى ان شاء الله وابتدى ادور على عربية عشان اروح بيها الجامعة مش هلاقى احسن من البومة

انا برضو عندي نفس المشكله في الصور مش عارف في ايه بس انا ليا اعتراض على كلامك انتا بتقول ان السيراتو بتتسرق وده بسبب البصمه الي فيها ودي مش موجوده غير في اعلى فئه والحوادث الي بتحصل دي بسبب ان الفئه ال sx كلها جنط 17 والجنط دي كبيرة اوي على العربيه فعلشان كده ممكن تقلب وتعوم اما بقا باقي الموديلات بتاعه السيراتو ممتازة وده على كلام الاستاذ الكبير:fun_36 _3_9[1]: يحى اشرف وشريف الدين هما دول الي قالولي انها حلوة واقنعوني بيها وانتا ياباشا فهمتني لما انا كنت بسال عن العربيات وانتا قلتلي انتا مش عندك فانتازيا وكده فهمتني في الموضوع ده ولالا الاسئله دي لناس بتسالني ماشي يا غالي وكل سنه وانتا طيب وبالصحة والسلامه والسعاده دايما يا رب انتا وكل المسلمين وحافظ على العربيه جامد وبلاش شغل الشباب ده الغرز وكده فاهمني وربنا يحفظك من كل شر يارب ويباركلك في العربيه يارب قولولي انتا في سنه كام في الثانوي عملت ايه ومبروك على كل شئ :01EDE7~ 120: وشكرا ياباشاااااااااااااا :playing_m usic::play ing_music:

ايميلي:

abdohtaby@ymail.com

صفحة فولكس فاجن مصر على الفيس بوك
http://www.facebook.com/pages/Volksw...26911527355706

صفحه مجتمع السيارات المصري برعايه مصر موتورزعلى الفيس بوك شاركوا معانا

facebook.com/mogtm3.egypt.cars

قديم 28-07-2012, 01:25 AM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقرير حصرى عن عربيتى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 بالصور والتفاصيل ومميزات وعيوب

مبروك على العربية .. أنا على فكرة معجب جداً بطريقة كلأمك وسردك للأحداث برغم صغر سنك .. ما شاء الله عليك .تحياتى لك وكل عام وأنت بخير .
أبقى أرفع الصور كلها تانى عن طريق الموقع ده www.0zz0.com عشان هى مش باينة ومابتفتحش خالص ,, وبعد ما ترفعها أبقى خد كوبى للينك بتاعها من الموقع وأزلقه فى موقع مصر موتورز فى الحتة اللى مرسوم عليها صورة زى جبال كده جنب الظرف المرسوم فوق المكان اللى بتكتب فيه ..
أنا عاوز رأيك فى العربية اللوجان المانيوال بلأك لأين .. أيه رأيك فيها ؟!!!
وكمان عاوز اعرف فين أقدر أتفرج وأشوف اللأنسر الخليجى .. وأيه رأيك لأنسر ولأ هوندا سيتى

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله