العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 09-09-2012, 07:19 PM
الصورة الرمزية محمد صالح - المحامى
محمد صالح - المحامى محمد صالح - المحامى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Lawyer

محمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اشترى byd ولا لأ

اولا انا عدلت المشاركة علشان مزعلش حد .
ثانيا انا معايا
ريتمو 79
-------------------------------------
ونص شهادتى ان العربية مش منتشرة مجبتش سيرة الاداء علشان انا مجربتهاش
بس اكيد لو العربية كويسة وقطع غيارها متوفرة وصيانتها كويسة
كنت هشوفها فى كل مكان ذى الاسبرانزا
------------------------------------
ههههههههههههههههههه وبعدين يعنى حضرتك لو راجعت التعليقات هتشوف الى معاه العربية بيقول اية عليها وعلى التوكيل بتاعها
بلاش انا يا سيدى لو شهادى هتزعلك
========================= ====
انا كدا اكتفيت من الموضوع دة ومش هعلق عليه تانى
قديم 10-09-2012, 12:13 AM
peter magdy peter magdy غير متواجد حالياً

peter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to allpeter magdy is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyyyyyy مشاهدة المشاركة

يابيييييييييييييييييييييي يييييييييتر قولتلك ماتخافش وطلع الشك من جواك وحطيت قبل كده رقم موبايلى ولو عايز عنوانى كمااان اديهولك وبطل خوف والعربية معايا داخله فى 3 شهور وعامل لحد دلوقتى 14000كيلو والحرارة انا قولت قبل كده تعالجوها ازاى وفين واللى معاه العربية ادرى من اللى معهوووووووووووش

خلص الكلام
مساء الخير يا استاذ هانى
دايما قافشى كدة
المشكلة ان المبلغ بالنسبة لى مش صغير و بعدين فى عضو هنا عاملى عقدة من موضوع الحرارة دى
بس حضرتك حلتها و بردو عندة حاجة غريبة محسسانى انة مبسوط بالعيب اللى عندة و مع ناى كتبتلة مشاركتك كاملة و بعتهالة علشان يحلها و يقول عمل اية
و كأنة بردو مش شايف و عمال كل يوم عامل يحكى عن مشكلة جديدة
فلو حضرتك مكانى لازم تردد الف مرة
و على انت انسان محترم جدا و ربنا يباركلك فى عربيتك و تتهنى بيها زى ما انت دايما مطمنى
شكرا
قديم 11-09-2012, 09:18 AM
mostafatawhed mostafatawhed غير متواجد حالياً

mostafatawhed will become famous soon enough

السلام عليكم انا زميل لكم جديد فى المنتدى وانا معاى بى واى دى 2011 وعداد الحرارة مش بيرفع بيجى على النصف ويقف سواء بالتكييف او من غيرة وسواء فى شتاء او فى الصيف والله الموفق وبصراحة عربية جميلة جدا وناعمة وعلى الاقل زيرو يعنى هريح دماغى على الاقل 4 او 5 سنين واللى خلانى اجيبها انى والله سالت سواقين تاكسى تقريبا 17 واحد ويمكن اكثر مع العلم ان اقسم بالله ناس معاهم شيفورلية لانوس زمة فيها وشكروا فى ال بى واى دى ومحدش اشتكى او زم فيها وانا ركبتها تاكسى وسافرت بيها وكنت متعمد ذلك عشان اشوف مع التكييف عداد الحرارة ايه نظامة . توكل على الله عربيه جميلة وبالمناسبة انا كان معاى لانوس وبعتها وجبت بى واى دى والله العظيم فى راى انا احلى بكتير من الانوس . والله الموفق لما فيه الخير .

التعديل الأخير تم بواسطة mostafatawhed ; 11-09-2012 الساعة 09:26 AM
قديم 11-09-2012, 09:24 AM
mostafatawhed mostafatawhed غير متواجد حالياً

mostafatawhed will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة peter magdy مشاهدة المشاركة

مساء الخير يا استاذ هانى
دايما قافشى كدة
المشكلة ان المبلغ بالنسبة لى مش صغير و بعدين فى عضو هنا عاملى عقدة من موضوع الحرارة دى
بس حضرتك حلتها و بردو عندة حاجة غريبة محسسانى انة مبسوط بالعيب اللى عندة و مع ناى كتبتلة مشاركتك كاملة و بعتهالة علشان يحلها و يقول عمل اية
و كأنة بردو مش شايف و عمال كل يوم عامل يحكى عن مشكلة جديدة
فلو حضرتك مكانى لازم تردد الف مرة
و على انت انسان محترم جدا و ربنا يباركلك فى عربيتك و تتهنى بيها زى ما انت دايما مطمنى
شكرا
استاذى العزيز صاحب الموضوع حبيت انقللحضرتك تقرير عن ال byd ،،،
انا كان معاى داوي لانوس 2005 كاملة مانيوال وبتعها سنة 2009 وابن عمى جاب فيرنا موديل 2008 كاملة مانيوال بردو حلوه وجميلة بس مش ثابتة على الطريق زى الانوس بل الفيرنا اخف من الانوس فى الثبات وتكيفها اضعف من الانوس شوية واوطى من الانوس شوية بسيطة فبتحك فى المطبات المهم بعت اللانوس سنة 2011 و قصدى من هذا انى ركبت الفيرنا والانوس وسافرت بيهم وانا شغلى كله سفر مش داخل البلد المهم وجبت بى واى دى كاملة مانيوال وعن تجربة شخصية والله العظيم فى نظرى وفى رأى انا احلى من الفيرنا والانوس من حيث الوسع الثبات الكماليات الشكل وبخصوص قطع الغيارالثلاث سيارات قطع غيرهم متوفرة السيارة ماشية بى لحد دلوقتى 113 الف كيلو مفيش حاجة حصلت فيها غير انى غيرت تيل فرامل خلفى جبتة تيوتا وغيرت جوز مساعدين خلفى بردوتيوتا فقط لا غير واظن من 2011 لحد شهر 9 / 2012 و بعد 113 الف كيلو كويس اوى انى غيرت تيل وجوز مساعدين فقط مع شوارع مصر والمطبات . ولكم جزيل الشكر . اتوكل على الله تعالى وعن تجربة شخصية هات بى واى دى وبخصوص انها صينى حضرتك افتكر اول ما الكورى نزل مصر ايه اتقال عليه كل الناس خافت وقالت كلام كتتتتتتتييييييييير وزمت كتتتتتتييييير فيه وبعد فترة من الزمن كل مصر راكبة كورى وعموما لو حضرتك شيلت كلمة بى واى دى من على العربية وحط كلمة هيونداى الناس هتشكر فيها جدا مع انها نفس العربية للاسف احنا عندنا عقدة الخواجة وعقدة الصينى لان اللى جاب سيارة شيرى لو جيلى الصينى زمان اول ما طلع الصينى سنة 2004 اللى كانت زيرو 35 الف جنية على ما اتذكر وطلعت وحشة تخيل ان كل الصينى وحش لألألألأ ده زيرو كانت ب 35 الف والبى واى دى زيرو ب 73 الف جنية يعنى اغلى من الفيرنا ومن الانوس متجبش موبايل صينى ب 150 جنية زى موبايل صينى بردو بس ب 500 جنية اكيد فى فرق . اسف جدا على الاطالة فى الكلام . والله الموفق .
قديم 11-09-2012, 02:40 PM
الصورة الرمزية lonedoctor
lonedoctor lonedoctor غير متواجد حالياً
من انا؟: شخص عادى ارجو من الله العفو المغفرة
التخصص العملى: طبيب استشارى باطنة

lonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud oflonedoctor has much to be proud of

أخى الفاضل صاحب الموضوع
البى واى دى أفضل من الالانترا 2011 لو زيرو فما بالك لو موديل أقدم؟
نصيحة وعن تجربة اشتريها ولن تندم وانا لم يحدث معى اى مشكلة بخصوص موضوع الحرارة ابدا ولكن معظم من حدث معهم ذلك ثبت انه حرارة كاذبة بسبب مشكلة فى كابل الارضى وده موضوع هايف
تقبل تحياتى