العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 30-04-2010, 03:31 PM
الصورة الرمزية فاطومه المصريه
فاطومه المصريه فاطومه المصريه غير متواجد حالياً
من انا؟: بنوته مصريه تعشق الخير وتحب الحريه ^_^
التخصص العملى: طالبه تجارة &_^ سابقا... التسويق حاليا
هواياتي: التصميم والنت والقراءة فى السياسه

الموقع: بلادى مفتوحة كالسماء تضم الصديق ؛ وتمحو الدخيلا ومنى الحقيقة.. منى الخيال وعندى الجمال، وعندى آمال
فاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant future
افتراضي رد: كل الرجالة اللي في المنتدي تدخل ضروري - سواقة ستات

ايه دة دة
اسيب المنتدى يومين ارجع القى الموضوع ة مكتوب <<< انتى كدة هتخليهم يشمتو ف الستات اللى مبتعرفش تسوق ( اصل مش كل الستات مبتعرفش تسوق

اسمحولى بقى ارد
انتو الرجاله اللى عملتو فى الستات كدة ديما الكلام المتوجه ليهم ع انهم مبيعرفوش يسوقو ومبيعرفوش يتحكمو ووووووو

يا جماعه هى كل المشكله ان الستات حررررررريصه مش اكتر غير الشباب بيكون الجراءة وخداهم قوى وممكن يبوظو العربيات بحركتهم البهلونيه دى وفيه بعض البنات بيقعو فى الخطا وهما سايقين ان يكون عندهم اكتر من اختيار ودة مينفعش فى عالم السواقه اطلاقا ....

وبردو زى ما فى الستات ناس مش بتعرف تسوق والردود الانفعاليه بتاعتها متاخرة وتؤدى فى ستين داهيه بردو فيه رجاله كدة

وكمان بينص البنات بعض الجراه وهى خلف مقود السيارة

عشان كدة الافضل ليهم ان يتم توجيهم صح من قبل مدربيهم سوا كانو ازواجهم او مدربين لقيادة مع عمل توجيه نفسى اثناء التدريب بيجد دة هيفيد جدا للبنات اللى مترهبه من السواقه

وكمان انا قريت نصائح جميله جدا وياريت فى الموضوع دة نشوف اكبر عدد نصائح هيتجمعو ان شاء الله ويتحطو بموضوع واحد

اللهم انزل نورا من نورك عليه
اللهم نور له قبره ووسع مدخله وآنس وحشته
اللهم ارحم غربته وارحم شيبته
اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة . لا حفرة من حفر النار
اللهم أغفر له وارحمه واعف عنه واكرم نزله
قديم 30-04-2010, 04:07 PM
corsair
Guest

والله كلامك يا فطومه مظبوط 100% بس هنعمل ايه حظنا كدا اننا بنسوق في بلد بتطلع رخصة لناس اساسا مبتعرفش تدور العربية بس بخصوص موضوع النصايح ده ياريت يا جماعه اول نصيحة بجد علشان كنت هدغدغ عربية واحدة النهاردة الصبح بسبب مخها ده تقريبا كانت ضربه صحن فول علي الصبح ياريت لو هتطلعي من شارع فرعي علي شارع رئيسي تتاكدي من الطريق الاول قبل ما تطلعي النهاردة علشان الجمعه والدنيا فاضية واحده طالعه ولا بتبص حتي علي الطريق من شارع فرعي علي طريق رئيسي اللي هوه ميدان الساعه بس ربتلها الرعب بسبب الحركه ديه بس الحمد لله لحقت نفسي وفادتها
قديم 30-04-2010, 04:13 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

امى الى علمتنى السواقة و سواقتها ممتازة
انا علمت مراتى و فى رايى انها برضه حتبقى ممتازة حتى الناس اللى كانوا واقفين و هى بتعدى القراطيس فى الامتحان كانوا معجبين بسواقتها بالمقارنة برجالة كانوا بيمتحنوا فى نفس اليوم
هى بس ناقصها الممارسة الفعلية
و ده تقصير منى لانى مقتنع ان المشكلة مش فيها المشكلة فى العشوائية الى متخططة بيها الشوارع الى ادت الى العشوائية الى الناس بتسوق بيها
و برضه انا الصراحة خايف على العربية الى حيلتنا
بس احنا ناويين نجيب عربية صغيرة ليها ان شاء الله لما الحالة تسمح ... ادعوا لنا

اهم نصيحة للستات :
معظم مشاكلهم فى الركن محتاجين تدريب و تركيز
لانى فعلا قرات فى الاهرام زمان عن دراسة فى انجلترا عملتها شركة تامين بسبب ان معظم تعويضات التامين لحوادث اثناء الركن بواسطة السيدات
فاكتشفوا ان قدرة مخ المرأة فى استيعاب الثلاثة ابعاد اقل منها عند الرجل

فنصيحتى ان هما يتدربوا على الركن كتير ده حيخليهم يسوقوا احسن كمان علشان حيفظوا ابعاد العربية

و ارجع اقول يا ريت كل الرجالة يسوقوا زى الستات .... نسبة الحوادث البسيطة صحيح حتزيد ..... بس فى المقابل مش حيبقى في حوادث مميتة
قديم 30-04-2010, 04:13 PM
الصورة الرمزية فاطومه المصريه
فاطومه المصريه فاطومه المصريه غير متواجد حالياً
من انا؟: بنوته مصريه تعشق الخير وتحب الحريه ^_^
التخصص العملى: طالبه تجارة &_^ سابقا... التسويق حاليا
هواياتي: التصميم والنت والقراءة فى السياسه

الموقع: بلادى مفتوحة كالسماء تضم الصديق ؛ وتمحو الدخيلا ومنى الحقيقة.. منى الخيال وعندى الجمال، وعندى آمال
فاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant futureفاطومه المصريه has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

والله كلامك يا فطومه مظبوط 100% بس هنعمل ايه حظنا كدا اننا بنسوق في بلد بتطلع رخصة لناس اساسا مبتعرفش تدور العربية بس بخصوص موضوع النصايح ده ياريت يا جماعه اول نصيحة بجد علشان كنت هدغدغ عربية واحدة النهاردة الصبح بسبب مخها ده تقريبا كانت ضربه صحن فول علي الصبح ياريت لو هتطلعي من شارع فرعي علي شارع رئيسي تتاكدي من الطريق الاول قبل ما تطلعي النهاردة علشان الجمعه والدنيا فاضية واحده طالعه ولا بتبص حتي علي الطريق من شارع فرعي علي طريق رئيسي اللي هوه ميدان الساعه بس ربتلها الرعب بسبب الحركه ديه بس الحمد لله لحقت نفسي وفادتها
طب الحمد لله جت سليمه وكويس ان تصرفك كان صح وتفاديتها

.... لا اقولك دى مش واكله فول
دى الجراة واخدها شويه

مهى فيه بنات كدة بردو ptmnlo123per111

اللهم انزل نورا من نورك عليه
اللهم نور له قبره ووسع مدخله وآنس وحشته
اللهم ارحم غربته وارحم شيبته
اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة . لا حفرة من حفر النار
اللهم أغفر له وارحمه واعف عنه واكرم نزله
قديم 30-04-2010, 04:16 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

احب اضيف انى زى الاستاذ منسوب بحب ادور على تعليقاتك يا كورسير