العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 28-02-2013, 02:51 AM
geniusssman geniusssman غير متواجد حالياً

geniusssman is on a distinguished road
افتراضي بى واى دى ,, جننتنى

السلام عليكم يا أحلى شباب فى المنتدى
اولا , بشكر كل المشرفين القائمين على الموقع والاعضاء المحترمين على كل نصيحه وفعلا افدتونى كثير ....

دلوقتى بقه انا شغلى بيتطلب سفر يوميا فى حدود 200 كيلو وللاسف هايفضل شغلى دا لمده لا تقل عن سنه

عايز اعرف رأيكم اجيب البى واى دى ولا لأ خاصه بعد ارتفاع اسعارها

بصراحه كنت ناوى اشتريها قسط خلاص لما كانت ب 72 ألف
لكن بعد الزياده الاخيره تراجعت بصراحه

فمش عارف اتكل على الله واجيب البى واى دى ولا أصبر ولا أشوف عربيه تانيه تستحملنى فى السفر

البى واى دى فعلا عربيه تستاهل ولا لأ ؟؟

انا من محافظه الدقهلية وللاسف العربيه مش مشهوره هنا
هيا مشهوره فقط فى القاهره واغلبيتها تاكسى

انا منتظر اجااااااااااااااااااااااا اااااابتكم
قديم 28-02-2013, 10:19 AM
جورج شاكر شوقي جورج شاكر شوقي غير متواجد حالياً

جورج شاكر شوقي is just really niceجورج شاكر شوقي is just really niceجورج شاكر شوقي is just really niceجورج شاكر شوقي is just really niceجورج شاكر شوقي is just really nice
افتراضي رد: بى واى دى ,, جننتنى

العربية طبعا تستحمل الان موتورها ميتسوبيشي لكن يتطلب عليك المحافظة علي الصيانة الدورية في مواعيدها
قديم 28-02-2013, 11:14 AM
الصورة الرمزية ehabpopo
ehabpopo ehabpopo غير متواجد حالياً

ehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to beholdehabpopo is a splendid one to behold

اولا : بالنسبة لارتفاع الاسعار *** هى زادت على كل الموديلات يعنى اللى ها تدفعة زيادة فى البى واى دى ... ها تدفعة فى اى موديل تانى *
ثانيا : ما تقلقش العربية ممتازة وقطع غيارها متوفرة جدا دلوقتى ... وكمان رخيصة *
وماتنساش موضوع قطع الغيار البديلة ... وخاصتا انها يابانى ومش غالية زى الالمانى والفرنساوى ...
لينا صديق هنا فى القسم عندة العربية وشغلة فى شرم الشيخ ... وكمان عاملها غاز ...
اتوكل على الله ومش ها تندم

قديم 28-02-2013, 03:09 PM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute

هات فيرنا افضل مضمونه واي حد بيشتغل فيها وهتستحمل والدليل علي كده انتشارها تكسيات في المنصوره واكتر من كده ان سوقها ممتاز لو فكرت تبيع بعد فتره وتغير والاهم تعمل صلاه استخاره وع فكره انا برضه من المنصوره وتشرفنا جدا
قديم 28-02-2013, 03:20 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future

سيادتك بتقول ان العربية مش منتشرة عندكم في المنصورة

و بالتالي قطع الغيار هتبقي شحيحة و كمان مش هتلاقي حد يفهم فيها و لو حبيت تبيعها مش هتلاقي زبون بسهولة الا لو نزلت بيها القاهرة ززز يعني وجع دماغ من كله

كمان حضرتك بتقول انك بتحتاج سفر كل يوم 200 كيلو

الموتور ممكن يسد معاك بس العربية مش موتور بس ،، و انا اسمع ان الصيني في معظمه عفشته رديئه و مش للعمل الشاق

اما رأي الزملاء بوجود قطع غيار بديلة ياباني (تويوتا) فانا لا انصح ان اركب صيني و اصرف مصاريف التويوتا ،،، و كمان مش مستوعب ان اكون شاري عربية زيرو و اشتري قطع غيار مستعمله برضه

القرار صعب و يرجع اليك 100 % بس لو تحب النصيحة هات عربية منتشرة عندكم و الهيونداي او اللانوس ممتازين و اعتقد انسب لحضرتك

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون