العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 30-10-2009, 07:37 PM
الصورة الرمزية Nissan
Nissan Nissan غير متواجد حالياً
من انا؟: م/يونس حسين
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الرياضة القراءة الموسيقى السيارات

Nissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond reputeNissan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الريموت لانسر في التوكيل بكام

ملايين العربيات عملت ريموت
بس السؤال سعر الريموت من التوكيل و اللى حضرتك طلبه مش ممكن يتعمل فى التوكيل لكن طبعا برة التوكيل انا معرفش

شارك دافع عن أفكارك
قديم 01-11-2009, 01:45 AM
الصورة الرمزية حبيب الناس
حبيب الناس حبيب الناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مصر
التخصص العملى: محاسب بشركة العادل لأستيراد والتصدير
هواياتي: الكمبيوتر

حبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond repute

باشا انا علي ما اعتقد ان المفتاح بتبقي فيه ديرة حمايه وهيا اللي بتدور العربيه لان الموضوع ده حصل معيا في لانسر 2008 لو عملت علي المفتاح عند حد بتاع مفاتيح هتيجي تدور العربيه بالمفتح اللي مش اضلي العربيه هتفتح كنتك وهتشغل المارش وهتدور لمده ثانيتين وتبطل تاني او ممكن متدورش من الاساس

ففيه في المفتاح الاصلي دواير هيا ده اللي بتخلي العربيه دايه طول ما مفتاحها الاصلي فيها فممكنت تركب جاز انزار بالريموت وده هيركب مع سنتر العربيه وهيبقي معاه دادليه ريموت شكلها ظريف حط فيها مفتاح العربيه بس

او لو حضرتك قريب من التوفيقيه هتئل عن واحد اسمه اسامه راجل محترم جدا وهوا فاهم في الحاجات ده كويس جدا وانا بركب عنده السنترات الخاصه بمعارفي ومنهم كانت لانسر 2008 كان جيلها انزار من بره ممكن من خلاله تدور العربيه من الريموت هوا شرحلي موضوع الدايره اللي في المفتاح الاصلي وفعلا فك المفتاح الاصلي اخد منه شريحه ولزقها جمب الكونتكت علشان تدور م الريموت من غير المفاتح
معلش علي الاطاله ويا رب اكوت اتوفقت وقربت لحضرتك المعلومه وممكن ابعتلك رقم اسمه في ايميل علي المنتدي
قديم 24-01-2010, 06:32 PM
سالم ابوزياد سالم ابوزياد غير متواجد حالياً

سالم ابوزياد is on a distinguished road

انا معاى لانسر 2008 بدون مفتاح الى هو نظام البصمه ودولوقتى الجهازين عطلوا وانا شغال بمفتاح الطوارئ عايز اعرف بيصلح فين ويكلف كام
قديم 21-05-2010, 02:32 PM
moha_moha moha_moha غير متواجد حالياً

moha_moha is on a distinguished road

انا اشتريت لانسر 1600 موديل 2007 من السوق من حوالى شهرين و كان معاها مفتاح واحد بس
المهم رحت التوكيل اللى فى العجوزه عشان اشد العربيه شده محترمه و سألت على المفتاح بالريموت يتكلف كام و كانت الصدمه انه قاللى 600 جنيه من غير ضريبه ولا مصنعية فكبرت دماغى و قلت عنه ما اتعمل لأنى كنت داف 6000 جنيه و غيار حاجات كلام فاضى
بصراحه انا لو كنت اعرف ان التوكيل غالى كده مكنتش رحت و ادبست
ودى بعض الاسعار الحاجات اللى غيرتها فى التوكيل و هحاول اسحب الفاتوره على اسكانر و ارفعا ان شاء الله
فلتر زيت 80 جنيه
فلتر هوا 280 جنيه
فلتر بنزين 450 جنيه
مقص ايمن بالجلبه 825 جنيه
طقم تيش و بارات 900 جنيه(بس الحمد لله المهندس هناك قاللى ممكن يتغيروا بعد 5000كيلو كمان باين كده صعبت عليه من كتر الفلوس اللى دفعتها)
قاعدة فتيس 230جنيه
زيت فتيس 120 جنيه(6 علب فى 20 جنيه)
زيت mobile 1 300 جنيه
مفتاح ريموت 600 جنيه
جركن مياه خضراء 50 جنيه
زجاجه تنيف الماتور 10 جنيه
مسمار للعجل 10 جنيه
و فيه حاجات تانيه مش فاكرها هحاول ارفعهالكوا فى الفاتوره ان شاء الله....
ولسه مصنعية و ضريبه مبيعات 10%