العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 16-04-2012, 10:58 PM
الصورة الرمزية كومندا
كومندا كومندا غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: بروفسير فى حتى
هواياتي: النت والسيارات

كومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سمكرة عتبة العربية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة reda310 مشاهدة المشاركة

بتهيالى الجهاز مش هتلاقيه هنا او صعب حت لو جبته متعرفش هينفع فعلا ولا لا
بالنسبة للتانى انا بس كنت بوريك بيعملو العربية ازاى بالكمبون والبولش حاجة زى كدا بص

بيحط معجون ازالة الخدوش(الكمبون) ويعملو بلصاروخ
وبعدين ملمع السيارة (البوليش)تلمع وتبقى فلة ومعظم الخدوش بتروح
الفوطه اللى راكبه على الصاروخ دى اسمها ايه وبتتباع فين.......
قديم 16-04-2012, 10:59 PM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

العتب ده بيتعمل عند بتوع الفيبر بيكون عنده اشكال وانت اللي بتختار الشكل اللي يناسب وهو بيظبطوا علي العربية وبعدين يترش

بس خلي بالك العتب ليه عيب انه لما بتمشي في اماكن فيها مياه زي ايام الشتا بيحوش ميه وممكن يسبب بارومة عشان كده يفضل تفكه كل 6 شهور تنضف مكانه وتركبه وسهل جدا فكه وتركيبه

سعره للجنبين حوالي 200 او 300 لما كنت سألت عليه
قديم 16-04-2012, 11:04 PM
الصورة الرمزية matrux
matrux matrux غير متواجد حالياً
من انا؟: امجد شوقى
التخصص العملى: مهندس زراعى
هواياتي: السيارات والسفر

matrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو الشوق كاديلك مشاهدة المشاركة

العتب ده بيتعمل عند بتوع الفيبر بيكون عنده اشكال وانت اللي بتختار الشكل اللي يناسب وهو بيظبطوا علي العربية وبعدين يترش

بس خلي بالك العتب ليه عيب انه لما بتمشي في اماكن فيها مياه زي ايام الشتا بيحوش ميه وممكن يسبب بارومة عشان كده يفضل تفكه كل 6 شهور تنضف مكانه وتركبه وسهل جدا فكه وتركيبه

سعره للجنبين حوالي 200 او 300 لما كنت سألت عليه
200 وكمان هيعمل بارومة
بلاها فايبر خالص
امال سمكرة العتبة بكام يابو الشوق اتحفنى
قديم 16-04-2012, 11:08 PM
الصورة الرمزية matrux
matrux matrux غير متواجد حالياً
من انا؟: امجد شوقى
التخصص العملى: مهندس زراعى
هواياتي: السيارات والسفر

matrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كومندا مشاهدة المشاركة

الفوطه اللى راكبه على الصاروخ دى اسمها ايه وبتتباع فين.......
مش عارف والله انا مش عارف الجهاز دة اساسا بيتباع فين
قديم 16-04-2012, 11:18 PM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

الجهاز اللي ييشفط ده بيكون عند الصنايعية بس مش عند اي حد ، اما بخصوص تصليح العتب بكام فحسب السمكري اللي بتتعامل معاه
خلي بالك موضوع العتب فكه وتركيبه سهل جدا بس بيتكسر سعات من المطبات وخلافه

و 200 ده حد ادني

وانا عن نفسي اكتر صنايعية بكره اتعامل معاهم وبلعن اليوم اللي بضطر ارحلوهم هما السمكريا الغالبية العظمي مبيفهموش وغاااااااااالين
ربنا ما يحوجنا ليهم

بس انا حاسس انك قربت تقتنع برأيي وتسيب العربية زي ما هية