العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 27-11-2012, 04:08 PM
dr_ahmed shawky dr_ahmed shawky غير متواجد حالياً

dr_ahmed shawky is on a distinguished road
للاهمية محتار جدا بين الرينو سانديرو المانيول والاتوماتيك

انا سعيد جدا بانضمامى للمنتدى
ارجو مساعدتكم لانى محتار جدا بين الرينو سانديرو المانيول والاتوماتيك وايهما افضل لانى قلقان من موضوع النتشه بتاعت الاتوماتك
وايه موضوع الموتور الجديد الى نازل من غير علامة رينو هل فيه مشكله ولا لا

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 28-11-2012 الساعة 04:47 PM سبب آخر: توضيح العنوان
قديم 27-11-2012, 04:30 PM
الصورة الرمزية JILANCO
JILANCO JILANCO غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: مهندس ميكانيك
هواياتي: دراسة علم الميكانيك

JILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant future
افتراضي رد: طلب مساعدتكم

الرينو سانديرو المانيول
قديم 27-11-2012, 05:58 PM
dr_ahmed shawky dr_ahmed shawky غير متواجد حالياً

dr_ahmed shawky is on a distinguished road

شكرا على رد حضرتك
بس انا حاجز مانيول وكنت هستلمها بحد اقصى يوم 15/12من السبع بس هوا بلغنى انها هتتاخر لاخر شهر يناير ولما سالت كل الموزعين والمعارض مفيش سانديرو مانيول ومحدش بيدى معاد ثابت
وانا بصراجه مش هقدر استنى كتير لانى مش عارف اعيش من غير سياره فى البلد دى فانا بسال هل الاتوماتك فيها عيوب
وايه هيا العيوب دى
قديم 27-11-2012, 09:18 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
في بلدنا الأوتوماتيك احسن بسبب الزحمه حتى لو فيه نتشه
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 27-11-2012, 09:27 PM
الصورة الرمزية JILANCO
JILANCO JILANCO غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: مهندس ميكانيك
هواياتي: دراسة علم الميكانيك

JILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant futureJILANCO has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_ahmed shawky مشاهدة المشاركة

شكرا على رد حضرتك
بس انا حاجز مانيول وكنت هستلمها بحد اقصى يوم 15/12من السبع بس هوا بلغنى انها هتتاخر لاخر شهر يناير ولما سالت كل الموزعين والمعارض مفيش سانديرو مانيول ومحدش بيدى معاد ثابت
وانا بصراجه مش هقدر استنى كتير لانى مش عارف اعيش من غير سياره فى البلد دى فانا بسال هل الاتوماتك فيها عيوب
وايه هيا العيوب دى
من عيوبه تكاليف ماليه عمره الأفتراضي اقل زيادة صرف البنزين صعوبة صيانتة
بأختصار اذا كان الأتمتيك افضل لوجدت جميع التكاسي اتومتيك
:TH E_PR~18: