العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 04-03-2011, 06:33 PM
sheko fun sheko fun غير متواجد حالياً

sheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to behold
افتراضي ( مساند الرأس ) فى الرينو لوجان إتغيرت فى الموديلات الجديدة .

( بــــــــــســـــــــــــ ـــم الله الرحــــــــــــــــــمن الرحـــــــــــــيم )

يا جماعة أنا كنت عايز أستفسر على حاجة محيرانى شوية قبل ما أشترى العربية
أنا ناوى أولاً ( إن شاء الله ) أجيب الفئة E1 نصف الكماليات ....

أنا كنت ملاحظ فى الموديلات إللى قبل كدة كان فى الكنبة إللى ورا كان فيها ثلاث مساند للرأس .... , دلوقتى بقى إللى بشوفوا فى العربيات إللى موجودة فى الشوارع هما مسندين فقط للرأس ....

هل هذا يعنى إن الموديلات بتاعت ( 2009 , 2010 ) كانوا نزلين بثلاث مساند للرأس وموديل ( 2011 ) نازل بمسندين فقط .

ياريت ياجماعة حد يفيدنى فى الموضوع دة لأنى قلقان شوية لأن مكتوب من مواصفاتها ( ثلاث مساند للرأس فى الخلف ) وإللى بشوفوا هما إثنين فقط ....
وكمان فى الفئة ( جميع الكماليات E2 ) نفس الموضوع بمسندين فقط فى الخلف ....

* والعربية كمان ثمنها زاد بقى ( ب 67000 ألف جنية مصرى ) ولما تسألهم سبب الزيادة يقولك طبعاً ياباشا عشان سعر الدولار إرتفع . ( وهية دى الشماعة إللى بيعلقوا عليها نصبهم فى الأسعار ) . والعربية جميع الكماليات بقت ب ( 71000 ألف جنية )

بجد حرااااااااام على التجار المستغليين دول .

وفى حاجة تانية أنا نفسى حد يفيدنى فيها أيضاً من إللى إشترا العربية دى .

* أنا عرفت إن ال ( CD Player ) بتاع العربية مش ( MP3 ) لاكن ( Audio )
ياريت أى حد من إللى إشترا العربية وجرب الإسطوانات يقوللى إيه نوع صيغة الAudio بتاع العربية عشان لما أحب أنسخ إسطوانات للعربية من الكمبيوتر لازم أبقى عارف إيه نوع الصيغة إللى أحول عليها الملفات الصوتية .

أرجوا من أعضاء المنتدى الكرام أن يفيدونى فى الموضوع دة ولكم جزيل الشكر لأجمل أعضاء رأيتهم فى حياتى .

شــــــــــــــــــكـــــ ــــــــــــــــــراً
قديم 04-03-2011, 11:04 PM
الصورة الرمزية asus_matrix32
asus_matrix32 asus_matrix32 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تاجر أدوات منزليه
هواياتي: تربيه وتفريخ أسماك الزينه

asus_matrix32 will become famous soon enoughasus_matrix32 will become famous soon enough
افتراضي رد: ( مساند الرأس ) فى الرينو لوجان إتغيرت فى الموديلات الجديدة .

مبدائيا
موديل 2011 يوجد به مسندين فقط للرأس
ومع العلم أن الكاسيت اللى عندى أوديو أنما فيه عربيات نازله وفيها كاسيت mp3 وكنت عامل موضوع عن الكاسيت لأنى كنت هعمل مشكله مع المصريه للسيارت بسبب الكاسيت
قديم 04-03-2011, 11:17 PM
abou_mariam abou_mariam غير متواجد حالياً

abou_mariam will become famous soon enoughabou_mariam will become famous soon enough

الرومانى 3 لكن المغربى 2 فقط مفيش 3
ثانياً الاسطوانات عمرها قليل هات أف أم مديليتور راديو شاك 140 جنيهاً روعة يعمل على فلاشة أو كارت ميمورى
قديم 05-03-2011, 12:39 AM
sheko fun sheko fun غير متواجد حالياً

sheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to beholdsheko fun is a splendid one to behold

ألف شكر للأستاذ : ( asus_matrix32 )
وألف شكر أيضاً للأستاذ : ( abou_mariam )

أنا والله مش عارف أشكركم إزاى على تعاونكم معايا ومحاولتكم إفادتى .

بس إللى أنا فهمتوا من حضراتكم إن فى معارض سيارات بتبيعها ( بمسندين فقط ) وفى معارض أخرى بتستورد العربية ( بثلاث مساند )

ونفس الكلام فى موضوع ( CD Player ) فى معارض بتبيع العربية بمشغل MP3
ومعارض أخرى بتبيعها بمشغل Audio ....

يبقى إذاً يجب التأنى فى إختيار المعرض المناسب لشراء العربية . وأنا شخصياً شايف إن (الميكانيكيون العرب ) مركز بيع محترم وناس كلمتهم واحدة وأنا شخصياً مرتاح للمركز دة وربنا يسهل ويتم الموضوع على خير إن شاء الله ....

ومرة تانية أنا بشكر حضراتكم جداً على مشاركتم وتفاعلكم معايا ومحاولة إفادتى ....

شــــــــــــــــــــــــ ـــكـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــراً