العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 11-06-2010, 02:29 AM
اشرف حمدى اشرف حمدى غير متواجد حالياً

اشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the rough
رد: اسعار قطع غيار jac b 15

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

انا اشتريت من يومين الجاك ورخصت الحمدلله..اشتريتها من احد المعارض فى مدينتنا الساحليه ب72 الف اللون الفضى ..وكانت حكايتى حكايه..انا كنت حاجز اصلا ال byd من 3 اسابيع واتاخر التسليم وصاحب المعرض اللى انا حاجز عنده اخبرنى بانه جاب سياره تانيه وطلب منى اشوفها ..ورفضت اشوفها..وقلت له انا عايز السياره الbyd اللى انا حاجزها ودافع فلوسها كاش ..وحس انى زعلان من تاخير تسليم العربيه...واتصل بيا تانى وقاللى تعا لى شوف العربيه اللى انا جايبها ومتشتريهاش ..بس تعالى شوفها..وعلشان مزعلوش قلت اروح واشوف..ولما ورانى العربيه اتفجاءت..ايه ده..معقول دى عربيه..وصناعه صينى..وفضلت الف حولين العربيه..واشوف جمال التصميم ..الفوانيس.. الببان ..ارتفاعها عن الارض..الشكل العام من الامام والخلف..وفتحت الببان وجلست على كرسى السائق..ايه الفخامه دى..بصيت للتابلوه..اصابنى الزهول من روعه التصميم..لو رسمها فنان على لوحه مش هيكون زى كده..التكييف..ال سى دى..لوحه العدادات..الفرش جلد طبيعى...التقفيل محدش بئه يؤللى ممتازه ولا غيره..دى بئه فوق الممتازه..كل الكماليات اللى الواحد يتخيلها .مسابوش حاجه نتعاير بيها...انا اصلا مش عايز الاوتوماتك ياحبيبى...وبصراحه الت فى نفسى ايه اللى انا كنت حاجزها دى ..ونسيت اسمها وطلبت من صاحب المعرض اروح البيت اجيب فرق الفلوس وانا فى حاله زهول وانبهار ولما رجعت المعرض بعد ساعه لئيت اتنين زباين عايزين يشتروها..دفعت الفلوس وكتبنا العقد وحط عليها نمر تجاريه واخدتها وبعد يومين رحت رخصتها فى المرور..وكانت زفه ..كل اللى يشوفها يسالنى عنها..بصراحه العربيه دى هتاكل كل اللى نازل وتبلعهم بلع......وانا عن نفسى اطلقت عليها لقب ....الساحره جاك....

.

د كمـال ptmnlo123per1147
الف مليون مبروك على الجاك
الساحرة زى ما سميتها
وربنا يبعد عنك شرها ويديك خيرها ويباركلك فيها ويملهلك بركةptmnlo123per122
وتكون سيارة عند حسن ظن الجميع وعلى فكرة هى احسن سيارة
صينى للان فى السوق على الاقل من وجة نظرى وانا متابعها من شهر
مارس حيث كان الدفعة الاولى 75 سيارة وخلصوا ووصلت الدفعة الثانية
تقريبا فى 20 مايو وانا بعت سيارتى وسوف اشتريها انشاء اللة فى خلال شهر
ما اطولش عيك عموما الف مبروك على السيارة
م . اشرف
قديم 11-06-2010, 08:21 PM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسعار قطع غيار jac b 15

الف الف شكر للاخ الفاضل odaoda الذى بناءا على تقريره عن السياره والذى قراته قبل شراء السياره مباشره والذى دفعنى دفعا لشراء السياره الساحره او السندريلا..عشان محدش يزعل...كما اشكر الباشمهندس اشرف حمدى على مجاملته الرقيقه ويارب تشترى السياره ونباركلك وان شاء الله مش هتندم والندم الحقيقى لو فاتتك السياره....وهى احسن سياره فى السوق كله مش فى الصينى بس...لانى قبلها كنت ناوى اجيب سيارات كثيره ولئيت فيها عيوب بناءا على اراء اصحابها فى هذا المنتدى ومنتديات اخرى...فكنت ناوى اجيب اللوجان وائيت اصحابها بيشكوا من عضه فى المارشدير ورعشه فى عصاه الفتيس وسخونه فى الدواسات من مواسير التكييف وكنت ناوى اجيب الm11 ولئيت شكوى من حساس دواسه البنزين والناس اشتكت ابو الفتوح ومفيش حل وكنت نا وى اجيب الbyd وهذه السياره للامانه لم يشتكى منها احد لكن الفتره الاخيره وبعد طوول انتظار تسليم هذه السياره وبعد الوعودالكا ذبه للمسؤلين فى شركهالامل خفت على مصير هذه السيارهمع شركه الامل وهى المسؤله عن تقفيل هذه السياره وحسيت ان مصيرها هيكون ذى الادا اخرتها اجره....
قديم 12-06-2010, 12:25 AM
الصورة الرمزية odaoda
odaoda odaoda غير متواجد حالياً
التخصص العملى: هندسة مدنية

odaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant futureodaoda has a brilliant future
افتراضي رد: اسعار قطع غيار jac b 15

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.كمال مشاهدة المشاركة

الف الف شكر للاخ الفاضل odaoda الذى بناءا على تقريره عن السياره والذى قراته قبل شراء السياره مباشره والذى دفعنى دفعا لشراء السياره الساحره او السندريلا..عشان محدش يزعل...كما اشكر الباشمهندس اشرف حمدى على مجاملته الرقيقه ويارب تشترى السياره ونباركلك وان شاء الله مش هتندم والندم الحقيقى لو فاتتك السياره....وهى احسن سياره فى السوق كله مش فى الصينى بس...لانى قبلها كنت ناوى اجيب سيارات كثيره ولئيت فيها عيوب بناءا على اراء اصحابها فى هذا المنتدى ومنتديات اخرى...فكنت ناوى اجيب اللوجان وائيت اصحابها بيشكوا من عضه فى المارشدير ورعشه فى عصاه الفتيس وسخونه فى الدواسات من مواسير التكييف وكنت ناوى اجيب الm11 ولئيت شكوى من حساس دواسه البنزين والناس اشتكت ابو الفتوح ومفيش حل وكنت نا وى اجيب الbyd وهذه السياره للامانه لم يشتكى منها احد لكن الفتره الاخيره وبعد طوول انتظار تسليم هذه السياره وبعد الوعودالكا ذبه للمسؤلين فى شركهالامل خفت على مصير هذه السيارهمع شركه الامل وهى المسؤله عن تقفيل هذه السياره وحسيت ان مصيرها هيكون ذى الادا اخرتها اجره....
تصحيح بسيط‏`بس اولا الف مليون مبروك ربنايديك خيرها ويكفيك شرها``
التقرير نا ناقل لةفقط
التقرير منقول من عضو كريم من منتدي اخر
وبلمناسبةعامل بلعربيةحتي ليوم 4300 ك`
الف مبروك

jac b 15
وللصين .. كلمة اخرى

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

سبحــــــــــانك مــــــا اعظمــــــــــــــك
قديم 13-06-2010, 03:25 AM
اشرف حمدى اشرف حمدى غير متواجد حالياً

اشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the rough
رد: اسعار قطع غيار jac b 15

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة odaoda مشاهدة المشاركة

تصحيح بسيط‏`بس اولا الف مليون مبروك ربنايديك خيرها ويكفيك شرها``
التقرير نا ناقل لةفقط
التقرير منقول من عضو كريم من منتدي اخر
وبلمناسبةعامل بلعربيةحتي ليوم 4300 ك`
الف مبروك
الاخ الكريم odaoda
ممكن اعرف اسم المنتدى ايلى الاخ كاتب ptmnlo123per122
فية التقرير المشار الية ايلى صاحب السيارة
الجاك ايلى عامل 4300 كم
وشكرا