العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سلامتك على الطريق

سلامتك على الطريق خاص بالسلامة المرورية ووسائل الامان ونظم حماية البيئة

قديم 11-09-2009, 10:35 PM
ANDLOS ANDLOS غير متواجد حالياً

ANDLOS will become famous soon enough
افتراضي رد: **نخلي بالنا من الحته دي!!!!

يا جماعة بجد عايزة نصيحتكم انا اول مرة اشارك في المنتدي

انا خدت كورس سواقة قبل كده من سنة

و رجعت اتعلم تاني دلوقتي كملت تماني حصص المدام اللي بتعلمني بتقول علي سواقتي ممتازه لكن المشكلة اللي بتتكرر معايا و مش عارفي اتحكم فيها اني لما بجرب اسوق و بيكون والدي معايا عشان امارس يعني

ان عربيات بتيجي تزنقني من الشمال و تخبط فيها يعني خبط في اتوبيس قبل كده و عربية شاهين ارجوكم ساعدوني انا قربت احبط
قديم 21-09-2009, 04:42 AM
الصورة الرمزية رياح التغيير
رياح التغيير رياح التغيير غير متواجد حالياً

رياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to behold

وانت في جسر السويس وجاي من ناحية فندق السلام دخلة النزهة الجديدة امام جراج جسر السويس التابع للنقل العام في بلاعة غويطة العربية بتتهبد هبد فيها وهي في اليمين فانت خد لفة النزهة من الشمال او الوسط
قديم 07-10-2009, 07:47 PM
الصورة الرمزية ابو جودة
ابو جودة ابو جودة غير متواجد حالياً
من انا؟: متواضع لله
التخصص العملى: احدى شركات الغاز
هواياتي: قيادة السيارات

ابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant futureابو جودة has a brilliant future

شكرا على هذة النصائح
قديم 28-10-2009, 09:42 PM
khaled_said khaled_said غير متواجد حالياً

khaled_said is on a distinguished road

يارب اكفينا شر العربيات

وشر السرعه
قديم 28-10-2009, 10:17 PM
الصورة الرمزية ابراهيم داود
ابراهيم داود ابراهيم داود غير متواجد حالياً

ابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond reputeابراهيم داود has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ANDLOS مشاهدة المشاركة

يا جماعة بجد عايزة نصيحتكم انا اول مرة اشارك في المنتدي

انا خدت كورس سواقة قبل كده من سنة

و رجعت اتعلم تاني دلوقتي كملت تماني حصص المدام اللي بتعلمني بتقول علي سواقتي ممتازه لكن المشكلة اللي بتتكرر معايا و مش عارفي اتحكم فيها اني لما بجرب اسوق و بيكون والدي معايا عشان امارس يعني

ان عربيات بتيجي تزنقني من الشمال و تخبط فيها يعني خبط في اتوبيس قبل كده و عربية شاهين ارجوكم ساعدوني انا قربت احبط
اختى الفاضله السواقه اولا تعتمد على التركيز اولا وعدم التردد واتخاز القرار السريع فى التسرف انصحك فيه اماكن بتكون طريق ذى الدولى بيكون الحركه عليه بسيطه حولى تمشى عليه مسافات وحاولى الالتزام بالحاره الى انت فيها لو انت على الشمال يجب تكرار النظر فى المراه الجانبيه اليمنى وهكذا لو فى اليمين وان شاء الله هتكونى تمام هى ديما فى الاول كده وربنا يوفقك