العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 15-12-2012, 05:58 PM
shanwany shanwany غير متواجد حالياً

shanwany is on a distinguished road
افتراضي محتار اشتري ايه؟

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا محتار اشتري ايه من العربيات دي
ماذدا 3 2008 ,كروز 2010 , كيا سيراتو 2010
ارجو المساعدة عشان انا نازل السوق يوم الجمعه الجاية ان شاء الله وعايز اخد قرار
وشكرا
قديم 15-12-2012, 06:31 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار اشتري ايه؟

السلام عليكم
اكيد السيراتو ثم الكروز ولو النترا يكون افضل
اما الماذدا اعدة البيع مش كويس
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 15-12-2012, 06:58 PM
shanwany shanwany غير متواجد حالياً

shanwany is on a distinguished road

متشكر جدا ع الرد
بس انا سمعت عن السيراتو كلام كتير عن حوار السرقة والعفشة
الكلام دا صحيح ولا ايه بالظبط
قديم 16-12-2012, 07:51 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

أولا المازدا ضيقة جدا و سعر اعادة البيع مش تمام زي مهندس ولاء ما قال لسيادتك. رأيي الشخصي و عن تجربة ان فيه حاجة مش لذذيذة في السيراتو و الالانترا الجديدة. لو بتاخد ملف علي الدائري يمين مثلا وعلي سرعة و قابلت فاصل زي بتاع الكوبري و عالي حبتين هتلاقي ان شنطة العربية راحت منك شمال. هو ده العيب الوحيد لكن الثبات و الكلام ده ما فيهوش مشكلة خالص. الكروز مش عارف فيها نفس المشكلة و الا لأ. الحل الأحسن بقي الانترا الشكل القديم.
قديم 16-12-2012, 03:18 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة svneleven مشاهدة المشاركة

أولا المازدا ضيقة جدا و سعر اعادة البيع مش تمام زي مهندس ولاء ما قال لسيادتك. رأيي الشخصي و عن تجربة ان فيه حاجة مش لذذيذة في السيراتو و الالانترا الجديدة. لو بتاخد ملف علي الدائري يمين مثلا وعلي سرعة و قابلت فاصل زي بتاع الكوبري و عالي حبتين هتلاقي ان شنطة العربية راحت منك شمال. هو ده العيب الوحيد لكن الثبات و الكلام ده ما فيهوش مشكلة خالص. الكروز مش عارف فيها نفس المشكلة و الا لأ. الحل الأحسن بقي الانترا الشكل القديم.
السلام عليكم
ده بسبب ان تعليقها الخلفي غير مستقل
انما في الثبات علي السرعه العاليه في الطرق كويسه وجيده
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين