العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 03-10-2010, 09:56 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: >> التشريح النفسي .. لشخصيه الماتريكس <<

انا معايا ماتريكس 2010 عامل بيها 30 الف لحد دلوقتي و اعتقد اني لو جيت بعد 10 سنين من الاستخدام اعمل تقرير بالروعة دي او الاحتراف ده لا يمكن اعمله ابدا تسلم ايدك و ربنا يبارك فيك على المجهود الرائع و الشرح المستفيض لسيارة من روعة التقرير تخيلتها اعلي فئة فى المرسيدس

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 03-10-2010, 10:04 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute

شوف انت الي جبته لنفسك عشان انا لو احتجت اي استفسار عن العربية مش هاسأل حد غيرك و نبتدي من دلوقتي طبعا لو مش هيزعلك ايه رايك لو تم تغيير الجنوط و الكاوتش لمقاس 15 \ 185 تؤثر على العفشة و لا عادي

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 03-10-2010, 11:06 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmohamed1975 مشاهدة المشاركة

انا معايا ماتريكس 2010 عامل بيها 30 الف لحد دلوقتي و اعتقد اني لو جيت بعد 10 سنين من الاستخدام اعمل تقرير بالروعة دي او الاحتراف ده لا يمكن اعمله ابدا تسلم ايدك و ربنا يبارك فيك على المجهود الرائع و الشرح المستفيض لسيارة من روعة التقرير تخيلتها اعلي فئة فى المرسيدس
يا باشا عقبال ال 30 مليون بعد عمر طويل ان شاء الله
وكفايه ان التقرير عجبك .. و يا رب يكون مفيد لكل اصحاب الماتريكس او اللي بيفكروا يشتروها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmohamed1975 مشاهدة المشاركة

شوف انت الي جبته لنفسك عشان انا لو احتجت اي استفسار عن العربية مش هاسأل حد غيرك و نبتدي من دلوقتي طبعا لو مش هيزعلك ايه رايك لو تم تغيير الجنوط و الكاوتش لمقاس 15 \ 185 تؤثر على العفشة و لا عادي
تحت امرك .. وربنا يقدرنا و نجاوب ويلهمنا الصواب
بصراحه انا مغيرتش مقاس الجنط لكن لو بصيت في الكتالوج حتلاقي انك ممكن تستخدم مقاس
195/55 R15
وكمان 205/55 R15 بس في ملحوظه ان المقاس الاخير ده بيكون للموتور ال 1800 سي سي بس

فبالتالي ممكن تستخدم جنط 15 و كاوتش اعرض كمان 195 وانت مطمن لانك التزمت بتعليمات المصنع ..
ونظريا حيديك ثبات وتماسك احسن للعربيه بس على حساب التسارع و السرعه القصوى .. وده غالبا سبب انهم خلو الكاوتش الاعرض ال 205 مع الموتور ال 1800 بس علشان ميلجمش العربيه ...
وربنا يوفقك للاحسن ان شاء الله

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 05-10-2010, 09:19 PM
الصورة الرمزية Badr Salah
Badr Salah Badr Salah غير متواجد حالياً
من انا؟: عايش في ملكوت الله
التخصص العملى: محلل اقتصادي
هواياتي: مشاهدة الأفلام الأجنبية

Badr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant future

تسلم ايدك يا مان علي الموضوع الرائع
وأحلي حاجة الحتة بتاعة انخفاض العزم ...........ربنا يبارك لك في قدراتك ويجازيك عنا خير

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

نبذة صغيرة عن تقنية المستقبل (السيارات الكهربائية)
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...739#post315739

الماتركسوية يتفضلوا يتفرجوا علي صور ماتركس متظبطة
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=42365
قديم 05-10-2010, 09:26 PM
الصورة الرمزية Badr Salah
Badr Salah Badr Salah غير متواجد حالياً
من انا؟: عايش في ملكوت الله
التخصص العملى: محلل اقتصادي
هواياتي: مشاهدة الأفلام الأجنبية

Badr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant futureBadr Salah has a brilliant future

انا معايا ماتركس خليجي 2009 ومكتوب في الكتالوج ان ممكن اركب كوتش 205/55 جنط 15
للموتور 1600 سي سي ومش متخصص المقاس ده في الكتالوج للموتور 1800 سي سي
انا عايز اتأكد من المعلومة بتاعتك علشان انا كنت ناوى فعلا اغير للمقاس ده علشان هي نزلة في الخليج بجنط 15 195/55 . اسف علي الأزعاج بس في الكتالوج متكلموش علي سعة الموتور

سبحان الله وبحمدة سبحان الله العظيم

نبذة صغيرة عن تقنية المستقبل (السيارات الكهربائية)
http://www.masrmotors.com/vb/showthr...739#post315739

الماتركسوية يتفضلوا يتفرجوا علي صور ماتركس متظبطة
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=42365