العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 127 Fiat Ritmo

قديم 29-03-2013, 08:48 AM
الصورة الرمزية tata33
tata33 tata33 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

tata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud of
افتراضي اثبت مكانك 127 ولا كورسا

السلام عليكم الحقيقة دى اول مرة اكتب موضوع جديد من فترة طويلة طبعا بسبب احوال البلد اللى شاغلانا كلنا لكن اهو دخلت وشفت المنتدى بس لاحظت قلة المواضيع اللى بتكتب عن ال 127 مش عارف ليه عموما السبب الاساسى فى قطع غيبتى دى انى فكرت اغير ال 127 سوبر فيورا بتاعى ب اوبل كورسا فدخلت المنتدى وقريت كل ماكتب عن الاوبل كورسا والحقيقة استفدت جدا وكان قرارى انى افضل زى مانا بال 127 للاسباب الاتية . لاحظت ان جميع الاوبلاوية اجمعوا ان استهلاك الكورسا للبنزين داخل المدن عالى 15لتر ل 100 كيلو وده عالى جدا بالمقارنة بال 127 كذلك اجمع الاوبلاوية ان الكورسا لو ركبت فيها 2 ورا لازم لازم تحك وده مش موجود فى ال127 ثالثا طبعا فى سبب اساسى قطع غيار الاوبل نااااار بالمقارنة ب 127 مفيش مقارنة طبعا
المفاجأة اللى حابب اقولها لعشاق ال 127 انى اثناء زيارتى لاحد المعارض شفت سيارة 127 سوبر فيورا فابريكة بكرر فابريكة واضح انها كانت مرفوعة لفترة طويلة جدا انا ذهلت لما شفتها كأنها لسه طالعة من المصنع وطبعا لما سألت على سعرها كان سعر خيالى .
السيارة دى ياجماعة ممتازة وبانصح اى حد معاه 127 انه يحافظ عليها وميسبهاش ويثبت مكانه

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
قديم 15-04-2013, 03:16 AM
casper35 casper35 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد

casper35 will become famous soon enough
افتراضي رد: اثبت مكانك 127 ولا كورسا

بص ال 127 دى عربيه رائعه وياسلام لو 5 سرعات
انا يوم ما جبت عربيه تانى جبت لانوس 1 وخليت برده ال 127
مصاريفها اقل من انك تجيب كنزايه كل يوم لمده شهر
حلوة وحماله اسيه عندك حق
قديم 08-06-2013, 06:40 AM
الصورة الرمزية tata33
tata33 tata33 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

tata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة casper35 مشاهدة المشاركة

بص ال 127 دى عربيه رائعه وياسلام لو 5 سرعات
انا يوم ما جبت عربيه تانى جبت لانوس 1 وخليت برده ال 127
مصاريفها اقل من انك تجيب كنزايه كل يوم لمده شهر
حلوة وحماله اسيه عندك حق
استاذ كاسبر انا شاكر ليك التعليق انا من عشاق ال 127 وانت من اوائل الناس اللى فادونى لما انا اشتريتها وكان عندى مشكلة فى الفرامل وقتها وفعلا هيا محافظة لى على الماتريكس بس المشكلة انى ساعات افكر ابيعها واجيب حاجة تستحمل السفر لانى مبطلعش الماتريكس غير للضرورة وعلى فكرة هى مش مزعلانى فى اى حاجة لانها فابريكة بره وجوه يادوب رشه باب وشكرا ليك

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
قديم 19-10-2013, 10:13 PM
مدام محمد مدام محمد غير متواجد حالياً

مدام محمد is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tata33 مشاهدة المشاركة

استاذ كاسبر انا شاكر ليك التعليق انا من عشاق ال 127 وانت من اوائل الناس اللى فادونى لما انا اشتريتها وكان عندى مشكلة فى الفرامل وقتها وفعلا هيا محافظة لى على الماتريكس بس المشكلة انى ساعات افكر ابيعها واجيب حاجة تستحمل السفر لانى مبطلعش الماتريكس غير للضرورة وعلى فكرة هى مش مزعلانى فى اى حاجة لانها فابريكة بره وجوه يادوب رشه باب وشكرا ليك

معلش عندي سؤال
لقيتها فين فابريكة من بره؟
قديم 19-10-2013, 11:48 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute

ازاي جبتها فبريكه من بره دي عربيه بقالها فووق ال 35 سنه يعني لو كل 6 شهور اخدت خربوش يبقي زمانها رشه كلها هل العربيه دي استيراد معوقين واتفك من عليها الحظر ؟؟ لان ملهاش اي حل غير كده يا اما انت سارقها من متحف من متاحف ايطاليا شكلك مافيااااااDRIV E:T HE_PR~18: