العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 14-04-2013, 03:15 AM
hisham853 hisham853 غير متواجد حالياً

hisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud ofhisham853 has much to be proud of
افتراضي رد: جوان طرمبة بنزين الفيرنا اللى مجننى

اولا الف مبروك حل المشكلة ... ثانيا موضوع الجوان بيبقي فيه ناس بتفصل جوانات علي القديم ممكن لو غلبت تروح لواحد من دول بالجوان القديم يعمل لحضرتك واحد زيه بالظبط تفصيل . و الموضوع ده هو اللي نافع ناس كتير من اللي عربياتهم نادرة او مش لاقي جوانات جديده زي اللي بتكون راكبة في عربياتهم ..

My Dream
قديم 14-04-2013, 07:21 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: جوان طرمبة بنزين الفيرنا اللى مجننى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maggoda1611 مشاهدة المشاركة

ياااااااااااه دا فى حد عبرنى ورد عليا أهو الحمد لله عموما للى متابع وعايز يفهم انا هشرح دلوقتى:-
الفيرنا اللى نازلة فيها نوعين من تانك البنزين نوع صاج ونوع فبر وأنا النوع اللى عندى صاج اما اغلب الانواع الحاية كلها فبر عشان كده الجوان اللى راكب فى الطرمبة الجديدة اللى فى التوكيل أو اللى بيتباع عند أى حد بتاع قطع الغيار هو بتاع الفبر وبيكون أعرض واطول شوية من بتاع التنك الصاج وده كان السبب انى كل ما اشترى جوان ما يركبش عندى........ المشكلة بقى ان العيب طلع من التانك نفسه عشان صاحب العربية الاصلى ( ربنا يسامحه ) ربط الطرمبة فى التانك بكام مسمار طويل حبتين فخلى الوش الحديد اللى فى التانك اللى بتتربط فيه الطرمبة يفك عن التانك وهو ده سبب ريحة البنزين وخصوصا لما افول وانا لحمت وش التنك بلحام 2*1 والدنيا تمام
اغلب التاانكات الصاج بتعمل كده علي فكره
وصاحب العربيه عشان متظلموش كان مضطر لكدا لان ده حلها الوحيد
بس انا مبسوط انك وصلت للمعلومه دي لانها كانت عندي سنه 2007 كان معايا ساعتها فيرنا زيرو وعملت كدا روحت انا مريح دماغي ونزلت اشتريت التانك الفبر طبعا والطرمبه بتاعته اللي كانت جواه والزور الكاوتش وركبت وطلعت زي الفل وبعتها وهي معملتش الهوي
تحياتي لاصرارك علي الوصول للمعلومه ومبروك التصليح