العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > برايد Pride

برايد Pride اقدم سيارات كيا انتشاراً فى مصر تم اعادة تجميعها استنادا على موديل فورد - مازدا المسماه فورد فيستيفا او مازدا 121 ويعاد تصنيعها فى ايران وسوريا حتى الان

قديم 13-01-2009, 12:24 AM
الصورة الرمزية lost2008
lost2008 lost2008 غير متواجد حالياً

lost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond reputelost2008 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كيا برايد - تقرير شامل

انا مستغرب على موقع شركة سابا بيقولو ان البرايد ال 1300 62 حصان بس!!, انما الكورى القديم كان ال1100 62 حصان و ال1300 72 حصان , ياترى تخفيض قوة المحرك عشان اشتراطات البيئه؟؟, العربيه ديه يعتمد عليهه يا ابو نورا فى السفر ولا ايه؟
قديم 19-01-2009, 10:02 PM
الصورة الرمزية هيمو
هيمو هيمو غير متواجد حالياً
من انا؟: د. ابراهيم
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: السيارات

هيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond repute

اسعار قطع غيار سايبا برايد الايراني من الوكيل ناشيونال موتورز
فانوس امامي 215
فانوس خلفي 145
رفرف امامي 160
شبكه اماميه 95
اكصدام امامي وخلفي 280
فلتر هوء وزيت 20
فلتر بنزين 17
مساعد امامي وخلفي 140
تيل فرامل امامي 65
سلك دبرياج 18
اسطوانه وديسك دبرياج 110
طنبوره امامي 85
قديم 24-01-2009, 11:47 PM
mucho mucho غير متواجد حالياً

mucho is on a distinguished road

انتم كده لخبتطوني هي السابا البرايد نازل منها مودلين سيدان وهاتشباك انا افتكر زمان كان فيه كيا برايد السيدان وكيا برايد العصفوره الهاتش باك ولا انتم بتكلموا عن حاجه تانيه وانا دخلت غلط ptmnlo123per1127
قديم 25-01-2009, 12:01 AM
mucho mucho غير متواجد حالياً

mucho is on a distinguished road
رد: كيا برايد - تقرير شامل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

ميرسى يا نور ربنا يخليك

للاسف انا شخصياً معنديش معلومات حالياً مين الموزعين الجداد ليها ياريت لو حد يعرف يقولنا لكن اكيد هتلاقيها فى معارض ناشيونال موتورز (الوكيل الجديد)

الاتنين حلوين انا معايا الاتنين كحجم الفرق بس فى الشنطة كمرونة فى الزحمة الاتنين بيخشوا اى حتة فالتفضيل بين الهاتش والسيدان راجع لاستخدام حضرتك

فيها مشاكل ولا لاء : البرايد زى اى عربية لو هتشتريها مستعمل لازم يتبص عليها سمكرة وميكانيكا من قبل حد مختص ياريت والسعر بناء على الحالة

شكرا ليكم جميعاً على التفاعل والمرور
ptmnlo123per122
يا جماعه لخبتطوني هو فيه من البرايد هاتش باك ونزلت مصر واسمها نسيم؟؟ ولا انتم بتكلموا عن برايد العصفوره اللي تبع كيا اللي كانت نازله من زمان
ولا فعلا هي نزلت من تاني باسم نسيم ممكن حديفهمني ptmnlo123per1125
قديم 25-01-2009, 04:48 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

فيه البرايد القديمة (الكورى) اللى كان بيتقال عليها العصفورة
وفيه برايد نزلت (ايرانى) اسمها نسيم

http://en.wikipedia.org/wiki/Nasim_(car)

http://www.saipacorp.com/en/nasim/default.asp

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

الكلمات الدليلية
برايد, كيا برايد, سايبا برايد