العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 02-01-2012, 06:35 PM
ماء السماء ماء السماء غير متواجد حالياً

ماء السماء is on a distinguished road
افتراضي حد خوفنى من اللوجان وقال كلام انا مش فاهماه انها كلها كمبيوتر وبتخسر جامد فى اعادة بيعها

الحقيقه انى محتاجه عربيه جدا وتعبت اوى وانا بدور على العربيات المستعمله وملاقتش حاجه تكون اتوماتك وبتكييف و كويسه ب 40000 وفى ناس اقترحوا انى اشترى بالتقسيط عربيه جديده احسن بدل بهدلة الميكانيكى والتصليح طول الوقت واقترحوا عليا اللوجان انا شفتها فى الشارع عجبتنى بس وانا بتكلم انى بفكر اجيبها حد بيفهم فى العربيات خوفنى منها جدا وانها لازم دايما تتصلح فى التوكيل لان الميكانيكيين العادين مش هايفهموها عشان كلها بالكمبيوتر والتوكيل تصليحه غالى جدا وقطع غيارها نار وانا مش حمل قسط وكمان كل الفلوس دى انا بصراحه تعبت ان امحتاجه عربيه ومش عرفه ارسى على بر اجيب مستعمل ولا هايتعبنى اجيب زيرو واقسط ولا هاتعب من القسط ولو القسط كويس اجيب ايه اجيب فيرنا ولا ساجا ولا لوجان ولا ايه والوجان فى منها حوالى 4 انواع طيب فى نوع اتوماتك مش غالى اوى ولا ايه ساعدونى يا اهل الخبره انا والله تعبت ومحتاجه عربيه جدا
قديم 02-01-2012, 06:52 PM
salahzee salahzee غير متواجد حالياً

salahzee has a spectacular aura aboutsalahzee has a spectacular aura about
افتراضي رد: حد خوفنى من اللوجان وقال كلام انا مش فاهماه انها كلها كمبيوتر وبتخسر جامد فى اعادة بيعها

اللوجان مانوال فقط وليس أتوماتيك وهي عربية ممتازة جدا بشهادة من امتلكها وسعرها 67 ألف لنصف كماليات و71 ألف للكاملة وممكن تشوفي قسم اللوجان في المنتدى حتعرفي كل حاجة عنها
لو عايزة عربية أتوماتيك ورخيصة بروتون ساجا تمنها تقريبا 73 ألف جنيه
*** في عربية لوجان 7 راكب أوتوماتيك تمنها 120 ألف جنيه تقريبا ***
قديم 02-01-2012, 07:08 PM
ماء السماء ماء السماء غير متواجد حالياً

ماء السماء is on a distinguished road
افتراضي رد: حد خوفنى من اللوجان وقال كلام انا مش فاهماه انها كلها كمبيوتر وبتخسر جامد فى اعادة بيعها

معقول مافيش منها اتتوماتيك والساجا كويسه طيب ؟ ولا الفيرنا الاتوماتيك احسن ولا ال بى واى دى
قديم 02-01-2012, 07:51 PM
karim950 karim950 غير متواجد حالياً

karim950 is on a distinguished road

السلام عليكم
يا انسة ماء السماء العربية الساجا اتوماتيك زى الفل ومع واحد صاحبى وانا سوقتها عربية جميلة وجراية واقتصادية فى البنزين 1300 وزى ما قال صلاح هى بتعمل 73000 وتوكيلها عز العرب لو عاوزة تشوفى العربية ممكن تشوفيها عنده فى المعرض وفيها حساسات ركن لو عاوزة مواصفات اكتر قوليلى اجيبلك حاجاتها على النت بس بجد اتكلى على الله ومتخافيش والف مبروك مقدما
قديم 02-01-2012, 07:56 PM
abo-gamal abo-gamal غير متواجد حالياً
هواياتي: من هواة السيارات

abo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to allabo-gamal is a name known to all

نصيحتى لك اذا كنت عاوزة سيارة اتوماتيك ارشح لك فيرنا للاتى :
* سعر اعادة بيع ممتازة
* توكيل محترم وقطع غيارها موجودة بوفرة
اعتقد انها هاتكون افضل من بروتون ساجا على الاقل موتورها 1600 cc مش 1300