العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 22-11-2009, 06:03 AM
e_abouelregal e_abouelregal غير متواجد حالياً

e_abouelregal is on a distinguished road
افتراضي رد: ملاحظاتى على تجربه النيو سيراتو بعد 1000 ك

عربيه مش خليجى
ومفتاحها عادى والمبلغ طالبونى بدفعه وفعلا دفعته
وعلى فكرة بعد شهر من ركنه السيارة عندهم وماحدش اتحرك من التوكيل الا بعد ما بعت شكوى للشركة الام
قديم 22-11-2009, 08:43 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة e_abouelregal مشاهدة المشاركة

ده الكلام اللى التوكيل قاله ان الراجل اللى كان بيحاول يدورها عطل التحكم
كمان الصيانه رفض يدينى تقرير عن الوضع - بصراحة كنت عايز ابعت التقرير للشركة الام
علشان اعرف مدى صحة اللى بيقوله
ده غير ان انا لما سالت فى التوكيل (محمد ذكى) عن فيه خدمة عندهم علشان عربيه تيجى تقطر عربيتى العطلانه قالولى مافيش وانت لازم تتصرف وتجيب العربيه عندنا فى التوكيل
ممكن فعلاً علشان العربيه فيها كمبيوتر (وحده تحكم) فممكن لو تم عمل وصله البطاريه غلط او عمات ماس ( شرز كهربى) و هيا بتتوصل تكون حرقت الكنترول يونيت
أغلب مراكز الخدمه معندهاش خدمه الونش لسحب السيارات المتعطله
محمد زكى مش وكيل, محمد زكى مركز خدمه معتمد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة e_abouelregal مشاهدة المشاركة

عربيه مش خليجى
ومفتاحها عادى والمبلغ طالبونى بدفعه وفعلا دفعته
وعلى فكرة بعد شهر من ركنه السيارة عندهم وماحدش اتحرك من التوكيل الا بعد ما بعت شكوى للشركة الام
لو كان العطل فعلاً سببه التوصيله بتاعت الكهرباء فده بيعتبر سوء استخدام و التصليح بيكون على حساب العميل
قطع غيار زى الكنترول يونيت مش من الطبيعى انها تبوظ بسرعه و بالتالى اكيد لم تكن متوفره فى التوكيل و عبال متيجى من كوريا, يا دوبك شهر, بس انا مش عارف الظروف بالضبط بس ربنا معاك و يعوض عليك فى الألفين جنيه

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

قديم 07-05-2010, 06:03 AM
ابو عبدالله ابو عبدالله غير متواجد حالياً

ابو عبدالله will become famous soon enough

شكرا ياسيدى المحترم على المجهود
قديم 10-05-2010, 05:25 PM
ايمى7 ايمى7 غير متواجد حالياً

ايمى7 is on a distinguished road

ان اشتريت السيراتو وهى فعلا عفشتها ناشفه ويمكن ده العيب الوحيد فيها وانا اتغلبت عليه شويه بسيطه بانى فرغت الهوا فى العجل ووضعت مكانه نيتروجين وده قللها الخبط فى المطبات وده بيتعمل فى بنزينات كتير ويتكلف 20 جنيه فقط لكن انا ليه استفسار بالنسبه فى حاجه اسمها فيكوول وهو فيلم بيركب على زجاج السياره لتقليل الحراره جوا السياره ارجو الافاده عنه لمن يعلم عنه اى شيء
قديم 10-05-2010, 11:09 PM
maea maea غير متواجد حالياً

maea is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمى7 مشاهدة المشاركة

ان اشتريت السيراتو وهى فعلا عفشتها ناشفه ويمكن ده العيب الوحيد فيها وانا اتغلبت عليه شويه بسيطه بانى فرغت الهوا فى العجل ووضعت مكانه نيتروجين وده قللها الخبط فى المطبات وده بيتعمل فى بنزينات كتير ويتكلف 20 جنيه فقط لكن انا ليه استفسار بالنسبه فى حاجه اسمها فيكوول وهو فيلم بيركب على زجاج السياره لتقليل الحراره جوا السياره ارجو الافاده عنه لمن يعلم عنه اى شيء
السلام عليكم هو فعلا في افلام v cool ومركات تانية كتيرموجودة دلوقتي في مصر ودي بيبقي فيلم لونة ابيض شفاف عازل للحرارة بنسبة تقريبا 90% وبيكون سعرة حوالي 1500جنية للعربية كلها ودا تلاقية في بنزينة وطنية علي دائري المعادي وأرجو اكون افدك

الكلمات الدليلية
2010, سيراتو