العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > باسات PASSAT

قديم 25-11-2009, 02:00 AM
tefa_king1 tefa_king1 غير متواجد حالياً
من انا؟: mostafa rabea
هواياتي: cars,races

tefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond reputetefa_king1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقرير شامل عن باسات 2010

شكرا على التقرير

قديم 25-11-2009, 06:54 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

الف الف مبروك و ربنا يباركلك فيها و يديلك خيرها و يكفيك شرها و يحميهالك من العين
و انا بحب العربيه اوى بس بصراحه كنت بحس ان اداءها وحش و فلوسها كتير عليها بس بعد الى اتقال كده الواحد يراجع نفسه تانى
و منتظرين باقى المواضيع

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

قديم 25-11-2009, 08:21 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

الف مبروك عليك يا باشا ...
ربنا يديك خيرها و يكفيك شرها
العربية ما شاء الله زى الفل بس اللى مش عاجبنى فيها بصراحة ان موتورها صغير قوى عليها .....
بس هى لو بتجيب 100 فى 6.5 ثوانى دا يبقى هايل جدا و كدة الموتور اداؤه كويس جدا
شكلى هعمل لها تست درايف يا باشا .... و الف مبروك عليك مرة تانية

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 06-12-2009, 08:28 PM
ahmed2saleh ahmed2saleh غير متواجد حالياً

ahmed2saleh is on a distinguished road

الف الف الف مبروك على العربية الجامده دية
انا مصري عايش في السعودية وي نزلت توكيل فولكس هنا
بس قالولي ان الموديلل اللي نازل هنا مفيهوش المواصفات دية كلها
قالولي مفيش فيه بلوتوث و مفيش جي بي اس وي قالو ان المواصفات ديو مش موجوده كلها وي فوق ده كله
عاملة 130000 ريال
يعني هنا اغلى من عندك
لو حولت الريال و حسبت الجمارك
قديم 09-12-2009, 12:51 AM
zizf zizf غير متواجد حالياً

zizf has a spectacular aura aboutzizf has a spectacular aura about

اولا الف شكر لكل من شارك فى الموضوع

ثانيا اسف لتأخرى عليكم

ثالثا الى مش مصدق كلامى عن السرعة يعمل تيست درايف

رابعا النهاردة اقول لكم عن ميزة الاوتو باركن

يوجد ستة مفاتيح بجانب الفتيس ثلاثة على الشمال و ثلاثة على اليمين و الموديل بتاعى لاغين منها مفتاحين

سوف اتكلم عن مفتاح الاوتو بارك النهاردة فية مفتاح بجانب الفتيس مرسوم علية شكل دركسيون و علامة بى " P "

بالنجليزى اولا انا عندى ستة حساسات امامية منهم اثنان للتوقيف الذاتى و عندى اربعة حساسات خلفية

خليكم معاى اولا علشان تركن العربية لواحدها لازم تضغط على مفتاح الباركن لمدة عشرة ثوانى على الاقل الى ان

يضىء المفتاح و يجب ان تسير بسرعة منخفضة لا تزيد عن العشرون كيلوا و الا سوف يفصل المفتاح اتوماتيكى

وعندما يضىء المفتاح يظهر فى الكمبيوتر شكل طريق و حينئذ يجب تحديد فى اى جانب سوف تركن العربية لو على

الشمال يجب ان تخبر الكمبيوتر بذلك عن طريق يد الاشارات تكسرة شمال و العكس صحيح و عندها سوف يظهر فى

الكمبيوتر صف العربيات الموجود على الشمال و الاماكن الخالية و عندما تجد العربية مكانا مناسبا تعطى لك اشارة

صوتية و تظهر رسالة لك فى الكمبيوتر انها وجدت مكانا مناسبا و تخبرك ان تضع عصا الفتيس على الوضع الرجوع الى

الخلف و ان ترخى نفسك و لا تتدخل

عندها سوف ترى العجب كانك فى فيلم خيال علمى تجد الدركسيون يتحرك اوتوماتيك و العربية بتدوس البنزين لواحدها

و تدوس الفرامل لواحدها و عندما تركن نفسها يظهر فى الكمبيوتر رسالة توضح فيها بأن العربية تمت مهمة الركن و ان

الباشا ينزل من العربية و ياخد المفتاح ويمشى

بصراحة يا جماعة اول خمسة مرات كنت كل مرة تركن فيها العربية لواحدها كنت بصرخ و خايف العربية تخبط فى

الرصيف او العربية الى وراها لان العربية بتركن بسرعة جدا و لكنى اتعودت انى اطمن ليها خالص

و كفاية عليكم كدة النهاردة

الكلمات الدليلية
2010, الباسات, الخليجى, تقرير, شامل